וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימונים בצאלים וארבע מפקדות: המשטרה נערכת לפינוי נתיב האבות

אבי אשכנזי ומאיה הורודניצ'אנו

6.2.2018 / 10:43

לאחר שבג"ץ קבע כי יש לפנות 15 מבנים ביישוב עד מרץ, נערכים במשטרה ובמג"ב למבצע. במהלך הפינוי צפויים להגיע מאות תלמידי ישיבות כדי למנוע את ביצועו. נתניהו דן בעבר עם התושבים במקום על חלופות שונות לפתרון המשבר

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

המשטרה ומשמר הגבול החלו בהכנות לפינוי מתחם נתיב האבות, ולוואלה! NEWS נודע כי ארבע מפקדות משימה הוקצו לביצוע המשימה והחלו אתמול (שני) באימונים במכללה לשוטרים בבית שמש ובצאלים. צה"ל העביר בתחילת השבוע את הפקודה לביצוע הפינוי למחוז ש"י של המשטרה שאמון על ביצוע הפינוי בפועל.

נתיב האבות נבנה ב-2001 ללא היתרים, וחלק ממנו הוקם על קרקעות פלסטיניות פרטיות. בספטמבר האחרון קבע בג"ץ כי יש להרוס 17 מבנים במאחז נתיב האבות, הסמוך להתנחלות אלעזר, הממוקמים באופן מלא או חלקי על קרקע פרטית. שניים מהמבנים - נגריה ואנדרטה -  נהרסו מאז ההחלטה, ונותרו עוד 15 בתים שנקבע כי יש להרוס עד ה-6 במרץ.
בין היתר, הציעו התושבים במאחז להרוס רק חלקית את המבנים שלא ממוקמים במלואם על קרקע פלסטינית, אך בית המשפט קבע כי יש להרוס אותם לגמרי.

בחודש מאי הועברה מהמקום אנדרטה לזכר סגן-אלוף עמנואל מורנו, לוחם סיירת מטכ"ל שנהרג בלבנון. במהלך הפינוי צפויים להגיע מאות תלמידי ישיבות כדי למנוע את המהלך שאמור להתבצע עד תחילת חודש מרץ.

הכנה לפינוי נתיב האבות, 29 בנובמבר 2017. TSP, הילל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הנגרייה בנתיב האבות, נובמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, TSP, הילל מאיר

עשרות ילדי נתיב האבות הגיעו אתמול לכנסת ונפגשו בין היתר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. נתניהו אמר להם: "זה מאבק גדול מאוד זה לא פשוט. כמה פעמים הצלחנו וכמה פעמים לא. בית יהיה לכם. השאלה אם זה יהיה אותו הבית".

ראש הממשלה נפגש בחודש אוגוסט האחרון עם נציגי משפחות מהמאחז ודן עמם בחלופות אפשריות למצב. "אנחנו מטפלים בזה ברציפות ומנסים למצוא פתרון אנושי והגיוני לבעיה אנושית. אני מקווה שנצליח להתקדם בנתיב הזה", אמר נתניהו בישיבת הממשלה.

בחודש אוקטובר דחה בג"ץ את בקשתם של תושבי המאחז, שביקשו להסתפק בהריסה חלקית של שישה מהבתים שהוקמו בחלקם על קרקע פרטית של תושבים פלסטינים. הנשיאה לשעבר מרים נאור והשופטים אסתר חיות ועוזי פוגלמן קבעו כי יש להרוס את הבתים במלואם.

"בשונה ממקרים אחרים, שבהם הנסיבות הצדיקו הריסה חלקית ולכן הדבר צוין במפורש, במקרה הנוכחי לא נאמר שניתן להסתפק בכל ולא בכדי", כתבה נאור. "במקרה שלפנינו לא הבחנו בין מבנים לחלקי מבנים, וזאת בשל חריגתם לאדמות לא מוכרזות ובשל טעמים אחרים ובהם חשיבות השמירה על שלטון החוק וקיום התחייבויות המדינה לבית המשפט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הכנה לפינוי נתיב האבות, 29 בנובמבר 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
אחד המבנים שנהרס בנתיב האבות, נובמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן

מטה המאבק של נתיב האבות פרסם היום הודעה ובה נכתב
"יום פקודה הבוקר. פחות מ-24 שעות אחרי שביבי ובנט הבטיחו לעשות הכל למען ילדי נתיב האבות הם שלחו את כוחות צה"ל להתחיל בהכנות להרס! בואו עכשיו לעצור את העבודות זוהי קריאת אמת לפעולה, באים עכשיו לנתיב האבות לחסום את עבודות הפריצה של הצבא. הצבא בשעה זו סולל כבישים ושבילים עוקפים לקראת הפינוי. מנסים לסלול דרכים כדי שהכוחות יוכלו לעשות את זה במהירות". 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully