וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס הרוסי פוצץ רימון כדי להימנע משבי: "חבר'ה, זה בשבילכם"

5.2.2018 / 14:14

לפי מוסקבה, רומן פיליפוב פוצץ את עצמו כדי שהמורדים לא יצליחו ללכוד אותו אחרי שהפילו את מטוסו באזור אידליב. בסרטון שלכאורה מתעד את התקרית, נראים כמה מורדים מקיפים אותו בטרם הוא מפעיל את הרימון. בקרמלין מזהירים מטילי הכתף שבידי המורדים

צילום: טוויטר

הטייס הרוסי שנהרג לאחר הפלת מטוסו בסוריה פוצץ רימון כדי להימנע בנפילה בשבי - כך דיווחו היום (שני) כלי תקשורת בסוריה, שכינו את רומן פיליפוב גיבור. לפי הדיווחים, מילותיו האחרונות של הטייס שהתרסק באזור אידליב היו: "זה בשביל החבר'ה".

לפי רשת זבזדה, הנשלטת בידי משרד ההגנה, הטייס קיבל עיטור גבורה לאחר מותו, הידוע בשם "כוכב הזהב". עוד דווח כי הוא אמר למפקדיו שהוא נפגע מטיל, בטרם השתמש בכיסא המפלט של המטוס מדגם סוחוי Su-25 וצנח לשטח שבשליטת המורדים.

לקריאה נוספת בנושא
המורדים בסוריה הפילו מטוס קרב רוסי באזור אידליב; הטייס נהרג
שינוי כללי המשחק: בצה"ל חוששים מהפלת מל"טים במרחב הצפוני

תיעוד כיתור הטייס בידי המורדים

עם זאת, לא ניתן לאמת את התיאור של משרד ההגנה של רוסיה, והארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי הוא נשבה ונורה למוות בידי הכוחות בקרקע. תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, קיבל אחריות על הפלת המטוס, בתקרית הראשונה מסוגה מאז תחילת המעורבות הרוסית בסוריה ב-2015.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תקיפה כימית באידליב- ארגוני זכויות אדם בסוריה דיווחו על מתקפה אווירית-כימית של כוחות אסד והרוסים באזור. אתר רשמי
הטייס נהרג בידי המורדים. שרידי המטוס שהופל באידליב/אתר רשמי

מוסקבה הזהירה היום כי טילי הכתף שנמצאים בידי המורדים בסוריה מהווים "סכנה עצומה" לכל המדינות. בשיחת ועידה עם כתבים, אמר דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, כי מוקדם מדי לומר מי סיפק את כלי הנשק ששימשו את המורדים להפלת המטוס, אך הוסיף כי זה מדאיג שטילים מסוג זה נופלים לידיהם של "טרוריסטים".

רוסיה וסוריה מגדירות את כל המורדים וכוחות האופוזיציה "טרוריסטים" וטוענות שהן פוגעות רק במטרותיהם ולא במטרות אזרחיות.

מאז החלה מלחמת האזרחים, דרשו המורדים מהמערב ומהמדינות המתנגדות למשטר לצייד אותם בנשק נגד מטוסים, אך זה לא קרה בשל החשש כי הנשק יגיע לידיים עוינות. הם מאשימים את חיל האוויר הרוסי והסורי בהרג של אלפי אזרחים חפים מפשע, ומאז הפלת המטוס, אירעו תקיפות אוויריות רבות במחוז.

באידליב מתחוללים לאחרונה קרבות עזים בין המשטר, בסיוע חיזבאללה ומיליציות שיעיות אחרות הנתמכות בידי איראן ובחיפוי חיל האוויר הרוסי, לבין המורדים. זהו המעוז האחרון של המורדים, וחלקים נרחבים ממנו נשלטים בידי תחריר א-שאם, המקושר לאל-קאעדה ופועל באזור תחת שמות שונים בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully