וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל משפטו של המחבל מפריז: "לא מפחד מכם, בוטח באללה"

5.2.2018 / 13:12

סאלח עבד א-סלאם הועבר מצרפת לבריסל, שם הוא עומד לדין על ניסיון רצח של שוטרים במהלך חילופי אש שאירעו לפני כמעט שנתיים. הוא היה חלק מהתא שאחראי למתקפות בפריז ובבריסל, שבהן נהרגו 162 איש. "מפלים מוסלמים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המחבל היחיד ששרד את מתקפת הטרור בפריז ב-2015 נראה היום (שני) לראשונה בציבור מאז שנעצר לפני כמעט שנתיים. סאלח עבד א-סלאם עומד למשפט בבריסל, שבה התגורר, באשמת ניסיון רצח במהלך חילופי אש שניהל עם שוטרים במהלך מנוסתו. הוא נלכד ב-18 במרץ 2016, באותה שכונה שבה גדלו רבים מחבריו בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

"אני לא מפחד מכם, אני בוטח באללה", אמר בפתח משפטו, שמתנהל תחת אבטחה כבדה, הכוללת מאבטחים חמושים ונקודות בידוק רבות בדרך לאולם הדיונים. עבד א-סלאם הגיע הבוקר לבירת בלגיה, אחרי שהועבר מכלא בצרפת לצורך השימועים. המחבל, בן 28, הופיע עם שיער ארוך ופנים מזוקנות, בניגוד לקלסתרון שהופץ ברחבי אירופה במהלך המצוד אחריו, אז היה עם שיער קצוץ ועם פנים חלקות.

"אני לא רוצה לענות לשאלות", אמר כששני שוטרים רעלי פנים איגפו אותו. "אתם יכולים לשפוט אותי. שתיקתי אינה הופכת אותי לאשם". הוא ביקש מהתביעה להתבסס על ראיות ולא "לרצות את דעת הקהל". עבד א-סאלם התלונן על יחס מפלה כלפי מוסלמים. "הם נשפטים ללא רחמים. אין להם את חזקת החפות".

לקריאה נוספת בנושא
לפחות 30 הרוגים ויותר מ-200 פצועים במתקפת טרור משולבת בבריסל

סאלח עבדסלאם, אחד החשודים ב 2015 במתקפה האסלאמית בפריז, במהלך משפטו בברסיל, בלגיה  5 בפברואר 2018. רויטרס
שוטרים חמושים בבית המשפט. עבד א-סאלם בדיון/רויטרס

עבד א-סאלם סירב לדבר עם החוקרים בצרפת על המתקפה שבה נהרגו 130 איש. ימים לאחר מעצרו, חבריו לתא דאעש הוציאו לפועל מתקפה משולבת בבריסל. בשתי המתקפות יחד, נהרגו 162 איש. שתיקתו צפויה לאכזב את הרשויות בפריז, שציפו כי הוא יחשוף פרטים נוספים על המתקפה הקטלנית בתולדות המדינה. משפטו על מעורבותו לא צפוי להיפתח עד לשנה הבאה.

התקרית שבה דן בית המשפט אירעה ארבעה חודשים לאחר הפיגועים בפריז. עבד א-סאלם ושני מחבלים נוספים הסתתרו בדירה בבריסל, כשהמשטרה הגיעה לאזור כחלק מסיור שגרתי. שלושה שוטרים נפצעו בקרב יריות ואחד המחבלים נהרג. עבד א-סלאם נתפס כמה ימים לאחר מכן בשכונה מולנבי יחד עם סופיאן איארי, בן 24 מתוניסיה, שעומד גם הוא לדין. השניים עלולים להישלח לעונש של עד 40 שנות מאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סאלח עבד א-סאלם, אחד החשודים ב 2015 במתקפה האסלאמית בפריז, במהלך משפטו בברסיל, בלגיה  5 בפברואר 2018. רויטרס
בית המשפט בבלגיה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully