וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרזנטוריות של המגזין החרד"לי: השרות גילה גמליאל ואיילת שקד

5.2.2018 / 13:53

תמונותיהן של השרות הוצגו עם תמונתה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בקמפיין הירחון "פנימה" הפונה לנשים בציבור הדתי-לאומי, שמוציא לאור אביחי בוארון, ראש מטה מאבק עמונה - בניגוד לתקנות. השרות וסגנית השר טענו כי לא הובהר להן שמדובר בקמפיין מסחרי

הקמפיין הפרסומי של שקד וגמליאל לעיתון הנשים של מנהיג עמונה. -, מערכת וואלה! NEWS
השרה איילת שקד מתוך הקמפיין של מגזין "פנימה"/מערכת וואלה! NEWS, -

בימים אלה מציין מגזין "פנימה", ירחון המיועד לנשות הציבור הדתי לאומי, שבע שנים להיווסדו, ולרגל האירוע מערכת העיתון החליטה לצאת במבצע מנויים המלווה בקמפיין פרסומי חגיגי, בו קוראות המגזין מספרות במשפט אחד על חוויית הקריאה ועל חשיבותו. "ישראל עשירה במגזינים לנשים אבל לא ראיתי מגזין מיוחד ואיכותי כמו 'פנימה'", מצוטטת שרת המשפטים, איילת שקד, באחת המודעות שהופיעה בכלי תקשורת של הציבור הדתי-לאומי בסוף השבוע.

"זהו עיתון עם נשמה שמוכיח שאפשר ליצור תוכן מרתק, ביקורתי ומעניין גם בעין טובה", בישרה חברתה לממשלה, השרה גילה גמליאל. גם סגנית השר ציפי חוטובלי לקחה חלק בקמפיין וקבעה כי "עד שקראתי את 'פנימה' לא האמנתי שיש צורך בעיתוני נשים". ציטוטי הבכירות מלווים בתמונות מחויכות, ומופצים בימים אלה בעלוני השבת וברשתות החברתיות, זאת במסגרת הקמפיין שמנסה לגייס קוראות נאמנות חדשות במחיר של 25 שקלים בלבד.

הקמפיין הפרסומי של שקד וגמליאל לעיתון הנשים של מנהיג עמונה. -, מערכת וואלה! NEWS
"עיתון עם נשמה". השרה גמליאל בקמפיין המגזין "פנימה"/מערכת וואלה! NEWS, -

לחברי כנסת ושרים אסור להשתתף בקמפיינים פרסומיים של חברות מסחריות והם אינם רשאים לסייע בקידום מכירות, מיתוג או יחסי ציבור של גורמים מסחריים, אלא אם כן, מדובר באביחי בוארון, המוציא לאור של מגזין "פנימה", מתמודד לשעבר ב"בית היהודי" ומי שנודע בתור ראש מטה המאבק של מאחז עמונה. בוארון אף הוביל בשנים האחרונות את המגעים מול הממשלה נגד פינוי היישוב.

בוארון ייסד ב-2004 את תנועת "מעייני הישועה" שמעודדת חזרה בתשובה והעמקת לימודי יהדות, ובמשך כ-13 שנה פרסם תחת אותו שם עלון שבועי שחולק בבתי הכנסת. בעלון הוצגה בין השאר גם הגותם של רבני הימין כמו הרב שמואל אליהו ושלמה אבינר, שמובילים בימים אלה את מחאת הרבנים על שילוב נשים בצבא. המגזין "פנימה" החל את דרכו בתור מדור שבועי באותו עלון, אך מאז 2011 הוא יוצא לאור בצורה עצמאית אחת לחודש, ובחודשים האחרונים אף התרחב ועבר לפורמט הדפסה חדש.

הירחון, שמיועד לנשים במגזר החרד"לי - חרדי-דתי-לאומי, כולל תכנים בנושאי בריאות, זוגיות, חינוך, טיפוח ויהדות, וכותבות בו בין היתר נשות ציבור בולטות כמו נועה ירון-דיין, עדן הראל, והרבנית ימימה מזרחי, שספרה אף מחולק חינם במסגרת מבצע המנויים. במודעות מטעם "פנימה" שמופצות לרגל יום ההולדת השביעי למגזין, מופיעות שקד, גמליאל וחוטובלי לצד כותבות פופולריות באתרי אינטרנט הפונים למגזר הדתי לאומי כמו ערוץ 7 ומקור ראשון, בצירוף הכיתוב "7 פנימה - 7 שנים, 40 אלף קוראות, מגזין אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הקמפיין הפרסומי של שקד וגמליאל לעיתון הנשים של מנהיג עמונה. -, מערכת וואלה! NEWS
מתוך הקמפיין של המגזין ברשתות החברתיות/מערכת וואלה! NEWS, -

במסגרת המגבלה שחלה על חברי כנסת מתוקף היותם נבחרי ציבור, אסור להם להשתתף בפרסומות ומודעות מסחריות, גם אם הם לא מקבלים על כך תשלום. ועדת האתיקה של הכנסת שבה והדגישה בשורה של החלטות שקיבלה בשנים האחרונות ש"קידום מכירות, מיתוג ויח"צ של גורמים מסחריים" הם מחוץ לתחום. בנוסף, תקנות שירות המדינה (התקשי"ר), מטילות מגבלות והתניות קשות על השתתפותם של שרים בממשלה, סגני שרים ופקידי ציבור בפרסומות מסחריות וגם על הסדרים של מתן חסות ממשלתית לגופים מסחריים.

ב-2015, היועץ המשפטי לממשלה דאז יהודה וינשטיין, הפיץ מסמך בן שמונה עמודים ובו פירוט אמות המידה למתן חסות על ידי שר או פקיד ציבור אחר. מתן חסות, לפי המסמך, הוא כל מעשה העשוי ליצור רושם כי עובד הציבור או משרד ממשלתי תומך בגוף חיצוני או פעילות שהוא עורך. "מתן חסות עלול להתפרש כמחויבות יתירה של עובד הציבור למבקש החסות באופן שיעמיד אותו במצב של ניגוד עניינים", נכתב בהנחיה, שמשאירה את שיקול הדעת הפרטני בנושא - בידיהם של השרים. השרה שקד - ביושבה כשרת משפטים, באה במגע עם בוארון בחודשי משא ומתן ארוכים במאמץ למנוע את פינוי עמונה, וגם השרה גמליאל וסגנית השר חוטובלי היו בין תומכות המאבק של אנשי המאחז.

בעקבות פניית וואלה! NEWS לשקד, גמליאל וחוטובלי, שלושתן טענו כי לא נאמר להן שהקמפיין נועד לקידום מסחרי של המגזין "פנימה". מלשכתה של שקד נמסר בתגובה כי "הנושא ייבדק משפטית. ככל שהדבר אסור כמובן שהמגזין יתבקש להסיר את שמה מהפרסום". מדוברות השרה גמליאל נמסר בתגובה כי "בפניית המגזין לשרה גמליאל לא הובהר בשום שלב כי מדובר בקמפיין לקידום המגזין ומשכך השרה העבירה את עמדתה החיובית אודות איכות הכתיבה והתכנים שבו. כעת, יועברו הדברים לבחינה משפטית של יועמ"ש המשרד לשוויון חברתי עו"ד סורל הר לב, וככל שיתברר כי השימוש נוגד את הנהלים תוסר תמונת השרה מהפרסומים לאלתר". מלשכתה של חוטובלי נמסר כי סגנית השר נתבקשה לדעתה על המגזין פנימה על ידי נציגיו, אולם בשום שלב לא נאמר לה שמדובר לצורך מסחרי. "במידה ואכן מדובר בשימוש דבריה בניגוד לחוק, אנו נפנה לנציגי המגזין שיסירו את שמה של סגנית השר", נמסר.

אביחי בוארון במסיבת עיתונאים של תושבי עמונה בעקבות החלטת בג"ץ, עמונה. נובמבר 2016. ניב אהרונסון
מו"ל "פנימה", אביחי בוארון/ניב אהרונסון

מו"ל "פנימה", אביחי בוארון, מסר בתגובה: "לרגל ציון שבע שנים למגזין 'פנימה' ביקשנו מנשות ציבור רבות המכירות את המגזין ומזדהות עם הערכים שהוא מקדם, להביע במשפט אחד את דעתן ביחס למגזין כדי להעביר את האמירות הללו בין המנויות למגזין. נשים רבות נאותו לבקשתינו ללא כל תמורה בהן עדן הראל, אמילי עמרוסי, ימימה מזרחי ואחרות. בין הנשים היו גם השרות שקד גמליאל וחוטובלי שנאותו לתת לנו אמירתן המחזקת".

בוארון הוסיף: "מאוחר יותר, כשנחשפנו למשפטים היפים שנתנו נשים רבות וחשובות החלטנו לחלוק את אותן משפטי תמיכה עם ציבור הנשים הרחב ולא עם רק הנשים המנויות. איננו רואים כל פסול בכך ואף להיפך - צריך להבין שהמגזין הזה מביא לעשרות אלפי קוראות ערכים של עוצמה נשית, מתנגד להחפצה, מעודד נשים לצאת לאור ממקום של חיבור למימוש אישי, לזוגיות, לאסתטיקה, להורות, ליהדות ועוד - לא מדובר במוצר צריכה כמו בושם או מייק-אפ אלא במוסד תרבותי חשוב מאוד שראוי ונכון שנשות ציבור בהן פוליטיקאיות יתמכו בו בדיוק כמו שמובן הוא שאנשי ציבור ופוליטיקאים יתמכו ב'הארץ' או ב'ליברל' ואפילו במגזין 'לאישה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully