וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות ק"ג של פירות הדר בתא המטען: 3 נשים הואשמו בגניבה מפרדס

5.2.2018 / 9:18

שלוש נשים מעראבה נעצרו יחד עם חשודה נוספת לאחר שמתנדב מג"ב הבחין בהן במטע הפקאן של קיבוץ איילת השחר. בחיפוש בתא המטען ברכבן נמצאו פירות הדר במשקל עשרות קילוגרמים. לשלוש יוחסה גם עבירת הסגת גבול

גניבה חקלאית בקיבוץ איילת השחר שבצפון. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
תא המטען ברכב ששימש את הנאשמות/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

בבית משפט השלום בקריית שמונה הוגש כתב אישום נגד שלוש נשים, לאחר שנעצרו בחשד לגניבת תוצרת חקלאית במשקל של עשרות קילוגרמים ובהסגת גבול. הנשים נעצרו לפני כחודש, כשמתנדב של משמר הגבול שלא היה בתפקיד הבחין בהן ובחשודה נוספת במטע הפקאן של קיבוץ איילת השחר שבצפון, שם הוא מתגורר.

המתנדב הזעיק למקום כוחות משטרה ומשמר הגבול שעצרו את הנשים, שברשותן נמצאו שקיות מלאות באגוזי פקאן. זאת ועוד, בחיפוש שביצעו השוטרים ברכבן של הנשים שאותר בקרבת מקום, נמצאו פירות הדר במשקל עשרות קילוגרמים בתא המטען.

בכתב האישום שהוגש נגד שלוש הנשים, תושבות עראבה, נטען כי גנבו עשרות קילוגרמים קלמנטינות מפרדס באזור בית הלל. כמו כן יוחסה להן הסגת גבול פלילית למטע שקדים וניסיון לגניבת 12 ק"ג פקאנים באירוע שבמהלכו נעצרו.

גניבה חקלאית בקיבוץ איילת השחר שבצפון. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
השקיות ופירות ההדר שנמצאו ברשות הנאשמות/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר כי אנשיה "משקיעים רבות בטיפול בגניבות החקלאיות החל מההליך החקירתי ועד ההליך המשפטי, גם כשמדובר לכאורה בגניבת תוצרת במשקלים קטנים ובשווי של מאות שקלים בלבד". במשטרה אף מוסיפים וקוראים לאזרחים "להימנע מקטיף של פירות וירקות שלא באישור המגדל. קטיף המהווה עבירה פלילית ולרוב מתבצע תוך עצירה בצידי הדרך מה שמביא לסיכון חיי אדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
המכונית של גנבות הפקאנים והקלמנטינות בגליל. אלי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
הרכב ששימש את גנבות הפירות/מערכת וואלה! NEWS, אלי אשכנזי

"רק מעצר ירתיע מפני הגניבות"

במסגרת המאבק בפשיעה החקלאית, לפני כחמישה ימים החליט בית המשפט המחוזי בצפון לדחות את ערעורם של קאסם זנגרי ובן משפחות עומר זנגרי, על עונש המאסר שנגזר עליהם לאחר שהורשעו בגניבת כוורות ממושב יסוד המעלה. עמית יוסף, הדבוראי שממנו נגנבו כוורות והצליח להביא למעצר השניים יחד עם כוחות המשטרה, הביע שביעות רצון מהחלטת בית המשפט.

שודדים במהלך פשיעה חקלאית בדרום. -, מערכת וואלה! NEWS
גנבי הכוורות כפי שתועדו במצלמות הנסתרות/מערכת וואלה! NEWS, -

"עמדתי מול השופט ואמרתי לו שרק עונש מאסר בפועל על הגנבים יביא להרתעה ולהפסקת הגניבות החקלאיות", אמר. "אתה קם כל יום לפני חמש בבוקר ומיד יוצא לשדות. מטפל בתוצרת החקלאית, עובד בגשם בשרב ובסוף מגיע הגנב ושודד את עמל ידיך. לשמחתי השופט שדן את שני גנבי הכוורות החליט להחמיר איתם ולגזור עליהם עונשי מאסר של שבעה חודשים בפועל", סיפר יוסף.

"הם גנבו לי 19 כוורות, כשמחירה של כל כוורת ריקה הוא אלף שקלים, כוורת עם דבש מגיעה ל-3,000 שקל. הם גנבו בכל פעם כוורת אחת או שתיים ולא זיהיתי את הגניבות, אבל ברגע שהם גנבו לי חמש כוורות מיד הבחנתי בחסרונן", סיפר יוסף. "הגשתי תלונה במשטרה ובמקביל הצבתי מצלמות נסתרות שיש להן מנגנון המזהה תנועה. אחרי יומיים הם הגיעו. ראיתי בצילומים בשידור חי איך הם עוצרים את הרכב ליד הכוורת, והעמיסו אותן לתוך המכונית. מיד התקשרתי למשטרת ראש פינה, ובתוך חמש דקות הגיעו הבלשים לשטח אבל הגנבים הספיקו להימלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully