וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב ברלין: "קוריאה הצפונית רכשה טכנולוגיה גרעינית מהשגרירות"

ראש סוכנות הביון אמר כי רבות מהפעולות של פיונגיאנג סוכלו, אך הדגיש כי אין ביכולתה של גרמניה לסכל כל ניסיון שכזה. לפי דיווח מקומי, המעקב אחרי הפעילות החשודה של המשטר המבודד החל עוד ב-2016

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית רכשה טכנולוגיה לפיתוח תכניות הגרעין והטילים שלה דרך שגרירותה בברלין - כך אמר ראש סוכנות הביון של גרמניה. האנס-גאורג מאסן אמר לרשת NDR כי רבות מהפעולות הללו סוכלו, אך הוסיף כי לא כולן נחשפו. הוא לא פירט אילו אמצעים נרכשו, אך אמר כי הם יכולים לשמש למטרות אזרחיות וצבאיות.

"הבחנו בכך שפעולות רבות נעשו מתוך השגרירות", אמר הבכיר בריאיון, שישודר מחר (שני) במלואו. מנקודת המבט שלנו, הן היו קשורות לתכנית הטילים, אבל גם לתכנית הגרעין". לדבריו, "כשאנחנו רואים דברים כאלו, אנחנו עוצרים אותם. ואולם, אנחנו לא יכולים להבטיח שאנחנו מזהים ועוצרים כל ניסיון". ברשת ARD דווח כי סוכנות הביון החלה לראות סימנים ראשונים לפעילותה החשאית של קוריאה הצפונית ב-2016 וב-2017.

מנהיג קוריאה הצפונית בסיור במפעל לייצור רכבות קלה בפיונגיאנג, 1 פברואר 2018. רויטרס
חומק מהסנצקיות. מנהיג קוריאה הצפונית קים בסיור במפעל בפיונגיאנג/רויטרס

בפיונגיאנג טרם הגיבו לדבריו, אך אלו מגיעים ברקע דוח חשאי של האו"ם, שלפיו המדינה הקומוניסטית המבודדת הרוויחה כ-200 מיליון דולר בשנה שעברה דרך עסקאות נשק ויצוא סחורות אסורות אחרות. זאת על אף הסנקציות הבינלאומיות הנוקשות המוטלות עליה. בין המדינות שהיו מעורבות בהפרת הסנקציות, לפי הדוח שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס, היו רוסיה, סין, מלזיה, סוריה ומיאנמר.

בניסיון להפיג חלק מהמתיחות בחצי האי, שהחריפה בשנה שעברה, קוריאה הצפונית תשתתף במשחקי החורף בדרום, שייפתחו ביום שישי. סיאול ופיונגיאנג הסכימו על הקמת קבוצת הוקי נשים משותפת וגם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאיים לפעול צבאית נגד משטרו של קים ג'ונג און, אמר כי הוא מקווה ש"משהו טוב" יצא מהמשחקים הללו.

ואולם, בצפון הודיעו כי הם יקיימו מצעד צבאי רחב היקף יום לפני תחילת המשחקים. עד השנה, המצעד השנתי לציון הקמת הכוחות המזוינים של קוריאה הצפונית היה באפריל, אך מעתה, הוא יצוין ב-8 בפברואר. פיונגיאנג הזהירה כי לאף אחד "אין זכות" להתערב בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully