וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך עסקאות נשק עם אסד: "צפון קוריאה הרוויחה 200 מיליון דולר ב-2017"

3.2.2018 / 1:13

דוח חשאי של האו"ם מעלה כי פיונגיאנג ממשיכה לעקוף את הסנקציות דרך רשת של חברות קש ומשתפי פעולה זרים כדי למלא את קופתה. אל סוריה העבירה חומרים חיוניים לפיתוח נשק כימי ואל מיאנמר אלו הקשורים לטילים בליסטיים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

קוריאה הצפונית הפרה את הסנקציות שהטיל עליה האו"ם והרוויחה כמעט 200 מיליון דולר ב-2017 דרך ייצוא סחורות אסורות, כולל מכירת נשק לסוריה ולמיאנמר - כך עולה מדוח חשאי של פקחי האו"ם, שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס.

בדוח שהוגש לוועדת הסנקציות של מועצת הביטחון, נטען כי פיונגיאנג העבירה פחם דרך נמלים ברוסיה, בסין, בקוריאה הדרומית, במלזיה ובווייטנאם, בעיקר דרך שימוש במסמכים מסווגים שמראים על כך שמדינות המוצא היו רוסיה או סין.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות ירי הרקטה: מטוסי קרב תקפו מטרות צבאיות של חמאס ברצועה
למרות התנגדות ה-FBI: טראמפ אישר לפרסם את הדוח נגד הארגון
יום לאחר פרסום תחקיר עליו: האמן והמורה בועז ארד התאבד בביתו

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017/רויטרס

15 חברות המועצה הגבירו את הסנקציות על קוריאה הצפונית מאז 2006, בניסיון לבלום את פיתוח תכנית הגרעין והטילים של המדינה המבודדת. עם זאת, פקחי האו"ם כתבו בדוח בן 213 העמודים, כי "קוריאה הצפונית מזלזלת בהחלטות האחרונות, דרך ניצול נתיבי אספקת הנפט העולמיים, גורמים זרים השותפים לדבר עבירה, חברות קש ומערכת הבנקאות העולמית".

לפי הפקחים, מתקיים שיתוף פעולה בתחום הטילים הבליסטיים עם סוריה ועם מיאנמר, כולל 40 משלוחים חשאיים אל מרכז המחקר והמדע של סוריה שהגיעו מקוריאה הצפונית בין 2012 ל-2017 - הגוף אחראי על תכנית הנשק הכימי של דמשק. "יש עדויות נוספות להפרות של אמברגו הנשק וסנקציות אחרות, כולל דרך העברת פריטים שמשמשים בתכניות טילים ונשק כימי", נכתב בדוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully