וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של פידל קסטרו שסבל מדיכאון שם קץ לחייו

פידל קסטרו דיאז-בלרט, בן 68, היה פיזיקאי בכיר בארצו וכיהן בעבר כסגן נשיא האקדמיה למדעים. בעבר אושפז בשל מאבקו עם המחלה אך היה אהוד על תושבי האי וזכה לכינוי "פידליטו"

פידל קסטרו דיאז בלרט, בנו של שליט קובה לשעבר, בשנת 2012. אי-פי, AP
נחשב לדמות אהודה על תושבי קובה. קסטרו הבן ב-2012/AP, אי-פי

בנו של שליט קובה המנוח פידל קסטרו התאבד הלילה (שישי) בהוואנה לאחר מאבק עם דיכאון עמוק. בביטאון המפלגה הקומוניסטית "גראנמה" דווח כי פידל קסטרו דיאז-בלרט, בן 68, היה בטיפול במשך כמה חודשים ובמעקב של כמה רופאים. "פידליטו" כפי שכונה על ידי תושבי מדינת האי שאהדו אותו, הוא בנו הבכור של קסטרו מנישואיו הראשונים למיטרה דיאז-בלרט. על פי הדיווח בביטאון הוא אף אושפז בשל מצבו ובהמשך שוחרר אך הוסיף להגיע למרפאה.

למרות שמעולם לא נכנס לפוליטיקה בארצו, קסטרו הבן נחשב לדמות אהודה בקובה. כמו אביו, גם "פידליטו" היה גבר גבה קומה עם זקן עבות. בזיכרון הלאומי התקבעה תמונתו בגיל 14 כשהוא מלווה את אביו לבירה הוואנה לאחר ניצחון המהפכנים - ולבוש במדי צבא.

קסטרו הבן נותר נאמן לאידאולוגיה הקומוניסטית של אביו במשך כל חייו. הוא למד פיזיקה בברית המועצות וסייע בפיתוח תכנית הגרעין של קובה. לפני כשנה מת אביו בגיל 90 והוא תועד יחד עם אחיו צופה בארונו החולף ברחובות הוואנה. בתפקידו האחרון שימש כיועץ מדעי לממשלה וסגן נשיא האקדמיה הלאומית למדעים בקובה.

פידל קסטרו דיאז-בלרט צופה בארונו של אביו חולף ברחובות הוואנה, 3 בדצמבר 2016. רויטרס, רויטרס
קסטרו צופה בארונו של אביו חולף ברחובות הוואנה, דצמבר 2016/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully