וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים פונו: פצצה מסוכנת במשקל 450 ק"ג נוטרלה בהונג קונג

המשטרה סגרה רחובות הסמוכים לאתר בנייה ברובע הומה אדם, אחרי גילוי פצצה שנייה בתוך שבוע. האזור היה נתון לכיבוש יפני והופץ על ידי ארה"ב ובעלות הברית במלחמת העולם השנייה

נטרול של פצצה בהונג קונג ממלחמת העולם השנייה  1 פברואר 2018. משטרת הונג קונג, מערכת וואלה! NEWS
המבצע נמשך 24 שעות. פינוי הפצצה/מערכת וואלה! NEWS, משטרת הונג קונג

משטרת הונג קונג נטרלה היום (חמישי) בהצלחה פצצה עצומה ממלחמת העולם השנייה, שנמצאה באתר בנייה באזור הומה אדם. יותר מ-4,000 איש פונו מהאזור שברובע וואן צ'י והרחובות המובילים לאתר נסגרו. זאת במקביל לכך שחבלנים פעלו לנטרול הפצצה, שמשקלה 450 ק"ג והייתה "פגועה בצורה משמעותית".

בעקבות זאת הפסיקה המשטרה את שירותי המעבורות לנמל ויקטוריה, בזמן הפעולות לנטרול הפצצה. אליק ווירטר, חבר בצוות החבלנים, אמר לעיתון "סאות' צ'יינה מורנינג פוסט" כי מנגנון ההצתה של הפצצה היה "פגום לחלוטין" וכי מיקומה של הפצצה הקשה על הצוות להגיע אליה. בשעות הבוקר, צוות החבלנים קדח חור גדול בראש הנפץ של הפצצה כדי לשרוף את חומר הנפץ בפנים. לאחר מכן, סולקה הפצצה מהמקום באמצעות מנוף והמבצע הסתיים בתוך כ-24 שעות.

זאת הפצצה השנייה שאותרה בקרקע של אתר בתוך שבוע. שתיהן היו מתוצרת אמריקנית, והן הושלכו על האזור בזמן מלחמת העולם השנייה. הונג קונג הייתה נתונה לכיבוש יפן בין 1941 ל-1945, ואז עברה לשליטה בריטית ולפני 20 שנה שבה לשליטת סין. הפצצה הגדולה ביותר אותרה בעיר ב-2014, ומשקלה היה 907 ק"ג.

נטרול של פצצה בהונג קונג ממלחמת העולם השנייה  1 פברואר 2018. GettyImages
הפצצה פונתה על ידי מנוף/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully