וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל בצורת כבדה: מיליוני תושביה של קייפטאון עלולים להישאר ללא מים

1.2.2018 / 13:29

מאגרי המים בדרום אפריקה מתרוקנים והעיר הטילה מגבלות על צריכת המים, שעשויים לאזול עד אפריל. בממשלה הבטיחו כי המשבר נמצא בעדיפות עליונה, אך זה בינתיים מתפשט לאזורים נוספים

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: תום זואילי

העיר קייפטאון שבדרום אפריקה עשויה להישאר ללא מים, בשל בצורת קשה והתאדות מאגרי מים, ובמדינה חוששים שהמשבר עלול להתפשט גם למקומות אחרים, כמו יוהנסבורג. מיעוט הגשמים, שתחילתו בתופעת האל ניניו לפני שנתיים, עשוי לפגוע גם בתוצרת התעשייתית והחקלאית של המדינה. סגן הנשיא, סיריל רמפוזה, אמר כי המצב בעיר הוא בעדיפות עליונה וכי הרשויות צפויות להכריז על תכנית לטיפול במשבר במהלך השבוע.

קייפטאון עלולה להישאר ללא מים באפריל, כשגם אזורים אחרים בדרום אפריקה סובלים מהבצורת - המטרופולין נלסון מנלדה ביי הטיל מגבלות על שימוש במים, הסכרים במחוז קווה-זולו נטל, שבו מתרכז ייצור הסוכר, מתייבשים וחלקים נרחבים מ"חגורת התירס" סובלים מבצורת.

המשבר הבא אורב בהריה של לסוטו, הממלכה שמוקפת מכל כיוון על ידי דרום אפריקה. מרבית אספקת המים לגאוטנג, הפרובינציה שכוללת את יוהנסבורג, פרטוריה ואת מרבית ערי התעשייה של דרום אפריקה, מגיעה מסכרים בלסותו.

אנשים סוחבים קנקני מים בקייפטאון בעקבות בצורת מים שפקדה את האזור 1 בפברואר 2018. AP
התחזית עגומה. תושבים נושאים כדי מים/AP

לפי מחלקת המים של דרום אפריקה, גובה המים בסכרים בלסותו הוא "נמוך מאוד" - הדירוג הנמוך ביותר - ונמצא רק במאיון העשירי שלו, גרוע יותר מהמצב שהיה לפני שנתיים, בשיאה של הבצורת.

מידע שנאסף על ידי הממשל האמריקני מראה כי כמות המשקעים בלסוטו הייתה מתחת לממוצע בחודשים האחרונים, מה שהחריף את ההשפעה של הבצורת שאירעה ב-2015 וב-2016.

המומחים אומרים כי האידיאל הוא שהמים בסכרים בלסוטו ייאגרו, אך פרטוריה עתה שואבת מים מהממלכה בזמן שהיא ממשיכה להשתמש במערכת המים של הפרובינציה. "בשלב זה, אנחנו ממשיכים להשתמש בכל המערכת, עד שיהיו גשמים רבים יותר", נמסר מהמשרד לענייני מים. "עם תחילת החורף, והאפשרות לשלג, אנחנו צופים שהמערכת תתחדש בקיץ הבא".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

50 ליטרים ביום

שירותי החיזוי בדרום אפריקה צופים גשמים מעל הממוצע בצפון-מזרח המדינה, שם הקיץ עומד להסתיים, אך מדגישים כי במרכז המדינה, כולל בלסותו, קיימת אי-ודאות לגבי המשקעים.

התמונה הכללית עבור דרום אפריקה מדאיגה, כשהמצב בקייפטאון הוא הדחוף ביותר. 3.7 מיליון תושביה, שהוגבלו לצרוך 50 ליטרים ביום במקום 87 ליטרים, עומדים בפני האפשרות שהברזים שלהם יתייבשו לחלוטין. הממשלה קראה לתושבים להשתמש במים בחכמה ולצמצם את צריכתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully