וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה הענייה באירופה חוקרת: מה עושות מאות מכוניות יוקרה בכבישים?

הרשויות בבולגריה יבחנו את מקורות הכסף שאפשר את רכישתם של 435 כלי רכב מפוארים, שמשייטים בכבישים של המדינה שבה המשכורת הממוצעת היא מעט יותר מ-500 אירו. גם בעלי דירות ונכסי יוקרה ייבדקו

מכונית וולגה רוסית מ- 1961 מוצגת בתערוכת מכוניות וינג בסופיה, בולגריה 4 ביוני, 2011. AP
חמש חברות רכב על הכוונת/AP

התובע הכללי של בולגריה הורה לבדוק את כל 435 מכוניות היוקרה המשייטות בשנים האחרונות בכבישי המדינה הענייה ביותר באיחוד האירופי, בניגוד חד לכלי הרכב הצנועים של מרבית האזרחים.

"מטרת הבדיקות הן לקבוע את מקור הכסף ששימש לרכישת המכוניות ואם הוא הושג דרך הונאות מס או הלבנת כספים", מסרה ביום שני דוברת מטעם התובע הכללי. החקירה מתמקדת במכוניות של חמש יצרניות - מייבך, בנטלי, למבורגיני, רולס-רויס ופרארי בשל "מחירם הגבוה במיוחד".

בנוסף לכך, ייבחנו 245 איש נוספים, שרכשו ב-2015 וב-2016 נכסי נדל"ן בשווי של יותר מ-250 אלף אירו ו-120 בעלי דירות ובתים בשווי של יותר מ-400 אלף אירו. רוב בתי היוקרה נמצאים בבירה סופיה, שם המחיר הממוצע נמוך בהרבה - פחות ממאה אלף אירו לדירת שני חדרים.

ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בסופיה, ינואר 2018. רויטרס
באירופה מאוכזבים מהישגי המלחמה בשחיתות. ראש הממשלה בוריסוב עם מרקל/רויטרס

לרשויות יהיו שלושה חודשים להשלים את החקירה ודוברת התובע הכללי אמרה כי ייתכן שאותם אנשים יוכיחו כי הכסף ששימש לרכישת מכוניות הפאר ודירות היוקרה היה חוקי. עם זאת, היא הוסיפה כי התביעה חושדת שהרשימה כוללת גם אנשים שהואשמו בעבירות שונות או עומדים לדין כיום.

בולגריה הצטרפה לאיחוד ב-2007 והיא הנשיאה התורנית של הנשיאות האירופית. למרות זאת, היא נותרה החברה הענייה ביותר בגוש והמשכורת הממוצעת בה קצת יותר מ-500 אירו לחודש. המדינה נתונה גם למעקב מצד הנציבות האירופית בשל כישלונה של מערכת המשפט להילחם בשחיתות ולכלוא את ראשי ארגוני הפשיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • בולגריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully