וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימי לב, ישראל: שום טרבלינקה לא מחכה למסתננים ברואנדה

1.2.2018 / 17:00

אני מתקשה להאמין לאותם פרצופים שעד לפני חצי שנה צווחו הדתה ועכשיו נותנים לנו שיעור בתנ"ך עם כל הגרים והמוסר היהודי

הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
ההימור על הבלוף גדל. מחאה על תוכנית הממשלה בהרצליה/יותם רונן
למרבה הצער, המודיעין הישראלי המהולל לא יודע לזהות איום בטחוני שלא עוטה כאפיה

בשמונה עשר בנובמבר 2010 פרסמתי במעריב את הדברים הבאים:
"אתם יכולים לתפוס אותי במילה. מדינת ישראל עם חיוך מטומטם על הפנים, חופרת לעצמה קבר דמוגרפי. המחלה מקננת, התסמינים ברורים, אבל הציבור אדיש. בעיקר משום שהמסתננים עדיין לא חצו את קו בר-לב של בורגנות גוש דן. הממשלה שלומיאלית ואימפוטנטית, הגבול פרוץ, מדיניות ברורה אין. התקשורת, כדוברת האליטות, כבולה רעיונית בתקינות פוליטית ומסרבת לתת במה הוגנת ומשקל אמתי לאיום. תקשורת תל אביבית בועתית, שתפיסת עולמה, קלישאות ליברליות שאבד עליהן הקלח".

חלפו שנתיים, ובעשרים ושניים במרץ 2012, כתבתי: "הרבה לא השתנה. הממשלה אמנם החלה לבנות גדר אבל קצב ההסתננות גבר. אם לפני כארבע שנים, כשהתחלתי לכתוב על הנושא, נכנסו 400 מסתננים בחודש, הנתונים היום מדברים על קרוב ל-4,000 בחודש. והיד נטויה. כל יוזמה של הממשלה להחזיר פליטים לאפריקה נתפסת בעיני ארגוני זכויות אדם כפגיעה פשיסטית בזכויות אדם. המשותף לארגונים הפועלים למען מהגרי העבודה מאפריקה (מהאגודה לזכויות האזרח, ארגון סיוע לפליטים, מוקד הסיוע לעובדים זרים, המרכז לקידום פליטים אפריקאים, המרכז לפלורליזם יהודי, קו לעובד ורופאים לזכויות אדם ועוד) למעט העובדה שהם נתמכים כמובן על ידי הקרן לישראל חדשה, היא אידאולוגיה המקדשת סדר יום אזרחי עבור מדינת ישראל. מכבסת מילים לשאיפתם הלא כמוסה לשנות את פני המדינה היהודית עבור האידאל המופרך של מדינת כל אזרחיה. כיום יש מהם שמדברים בריש גלי על הענקת זכויות תושב למסתנני אפריקה, מחר הם יעתרו לבג"ץ בדרישה לתת לפולשים אזרחות".

בקיצור, אני כותב על זה עשור, ומבחינת ארגוני זכויות המסתנן והתקשורת דבר לא השתנה, רק ההימור על הבלוף גדל. עד השואה הגענו. למרבה הצער, המודיעין הישראלי המהולל לא יודע לזהות איום בטחוני שלא עוטה כאפיה, הקיבעון המחשבתי לא כלל את זרם הפליטים הטקטוני מאפריקה כאפשרות בסל האיומים. אף אחד לא חזה לפני עשור אזהרות כמו של ניצב משה (צ'יקו) אדרי מפקד מחוז תל אביב, שבמסגרת שיחה עם שוטרי המחוז הזהיר כי פעולות לגירוש המסתננים עלולות להוביל לאירוע אלים שהמשטרה לא מסוגלת להתמודד אתו.

שיעור בתנ"ך

הגיע הזמן לפעול ונשבר מכל הבולשיט שמוכרים לנו. כל השואה, אנה פרנק והמוסר היהודי. איכשהו, אני מתקשה להאמין לאותם פרצופים שעד לפני חצי שנה צווחו הדתה ועכשיו נותנים לנו שיעור בתנ"ך עם כל הגרים והמוסר היהודי. דבר אחד ברור, שום טרבלינקה לא מחכה למסתננים ברואנדה.

קחו דוגמה, השבוע חשף צבי סוכות בתכניתי בגל"צ כי בן זוגה של הרבה סוזן סילברמן, הרבנית הרפורמית שמקדמת את "יוזמת אנה פרנק" להסתרת מסתננים המיועדים למות ברואנדה, הוא יזם חרוץ שעושה עסקים במיליונים עם ממשלת רואנדה. הבנתם?

השקרים שמפיצים המתנגדים והאיום במרי אזרחי הם זריית חול בעיניים, אני מפציר בכם לקרוא את הפוסט של אורטל בן דיין

"ארץ נהדרת" הוציאה את המרצע מהשק, הרעיון של מדינת כל אזרחיה גלש למיינסטרים

אבל הסיפור האמתי הוא דווקא הפתיח של "ארץ נהדרת", על פי הנרטיב, מדינת ישראל אינה מדינת העם היהודי אליה ייחל 2,000 שנות גלות וחזר אליה אלא מקום מקלט לפליטים. "ארץ נהדרת" הוציאה את המרצע מהשק, הרעיון של מדינת כל אזרחיה גלש למיינסטרים. האליטות התחרפנו.

ב-23 בפברואר 2010 נפגשה חדווה רדובניץ, אז סמנכ"ל הקרן החדשה לישראל ומנהלת מחלקת המענקים של הקרן, עם היועץ הפוליטי של השגרירות האמריקאית במטרה לדון בכוונת הכנסת לחקור את מימון הארגונים הקשורים בקרן. תוכן הפגישה נחשף בויקיליקס. בפגישה אמרה רדובניץ: "בתוך מאה שנה ישראל תהיה בעלת רוב ערבי, אך היעלמותה של המדינה היהודית לא תהיה הטרגדיה שהישראלים חוששים ממנה, משום שהיא תהפוך לדמוקרטית יותר". דבריה נכתבו במסמך מסווג שנשלח מהשגרירות האמריקנית לוושינגטון. בדיווח השגרירות מציין היועץ הפוליטי כי רדובניץ חולשת על 350 ארגונים ותקציב שנתי של 18 מיליון דולר שרובו מגיע ממימון זר. על פי דברי רדובניץ, הקרן פעלה מאחורי הקלעים באמצעות ארגונים לא ממשלתיים רבים כדי לסכל את הצעות החקיקה. בחמישה בספטמבר 2011 חשפתי את הסיפור במעריב. מבחינתי זו אחת הידיעות החשובות שהבאתי משום שהיא חשפה את הסאב-טקסט של מטרות הקרן.

הקרן לישראל חדשה היא המשותף לארגונים הפועלים למען המסתננים מהגרי העבודה מאפריקה ולכולם אידאולוגיה המקדשת סדר יום אזרחי עבור מדינת ישראל. מכבסת מילים לשאיפתם הלא כמוסה לשנות את פני המדינה היהודית עבור האידאל המופרך של מדינת כל אזרחיה.

ישיבת הממשלה השבועית, 21 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
ממשלת נתניהו הייתה הראשונה שפעלה למיגור התופעה/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

בארגוני הסיוע לא אוהבים את האצבע המאשימה הזו וטוענים להסתה דמגוגית. הם מאשימים במחדל המסתננים את המדינה את הממשלה האכזרית של נתניהו המשסה אוכלוסייה חלשה בחלשה. אבל יש לדייק. ממשלת נתניהו הייתה הראשונה שפעלה למיגור התופעה. הוקמה גדר בדרום בניגוד לעמדה המקצועית של משרד הביטחון ונחקקו חוקים שהפכו את ישראל ליעד הרבה פחות אטרקטיבי. התבססות דאעש בסיני גם סייעה אבל לא לעולם חוסן.

אפשר להסכים שהמדינה כמדינה נעה לאט מדי, רופס מדי, חוששת מדי וכלואה במשפטיזציה שנכפתה בעתירות ארגוני סיוע. מהבג"ץ הראשון ב-2006 שעתר נגד כליאת מסתננים, עבור בעתירה לבג"ץ נגד נוהל "החזרה חמה" וכלה בהתנגדות העקשנית להוציא את המסתננים למדינה שלישית.

מי שהיום בשמה הקדוש של אנה פרנק דורשים חמלה ומציעים לפזר את המסתננים בכל הארץ הם אלו שב-2009 עתרו נגד נוהל "גדרה חדרה" שביקש לפזר את המסתננים מעבר למרכז.

וזה עולה הרבה כסף המשחקים המשפטיים הללו. בספטמבר האחרון, חשפה תנועת אם תרצו כי בשנים 2017-2012 ממשלות אירופה השקיעו 46,309,024 מיליון שקלים במתן סיוע לארגונים ישראליים המסייעים למסתננים. החל מ?2008 הקרן החדשה לישראל משתתפת במימון הארגונים עם סכום מצטבר של 12,485,032 דולר.

טיעונים המבוססים על זהות יהודית ודמוגרפיה לא מדגדגים לארגוני זכויות האדם. הם לא ציוניים. זהות יהודית אינה רלוונטית לעולם הערכים המתקדם שלהם אלא אם כן ניתן להשתמש ולזרוק. אבל בוא נזרום איתם. בואו ונניח כי מטרת הארגונים מתגשמת, ישראל נכנעת ומבטלת את הגירוש. מה הלאה? הרי ברור שתוך חודש יעתרו הארגונים בשם המסתננים בבקשה לאיחוד משפחות, ומה אז? 30,000 יהפכו ל-150,000? ובהמשך? סל קליטה, ביטוח רפואי, זכות להקמת משפחה ומימון טיפולי הפריה ופונדקאות לחד מיניים. מעבר לזה, ידעו כל חותמי העצומות כי לא הגדר לבדה עצרה את זרם המסתננים אלא הגדר בשילוב החוקים החדשים למניעת הסתננות והמצב הכאוטי בסיני. אם ישראל תיכנע לדמגוגיה של השמאל היא תהפוך שוב ליעד אטרקטיבי עבור מהגרי עבודה מאפריקה. והם לא יגיעו רק דרך היבשה, הים התיכון להזכירכם, נפרש מלוב עד איטליה אלא גם מגיע לישראל. מה נעשה אם יעמדו לנו על הגבול אלפי אריתראים, נירה בהם?

בטבלה הזו תוכלו להיווכח בעצמכם במסע המכשולים של המדינה מול ארגוני הסיוע

סגל. עיבוד תמונה
סגל/עיבוד תמונה
סגל. עיבוד תמונה
סגל/עיבוד תמונה
סגל. עיבוד תמונה
סגל/עיבוד תמונה
סגל. עיבוד תמונה
סגל/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully