וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: בקבוק תבערה הושלך על ביתה של מנהיגת המדינה

אונג סן סו צ'י לא שהתה במתחם בעיר יאנגון, שלו נגרם נזק קל, אך מדובר במתקפה סמלית נגד המקום שבו הוחזקה במשך שנים על ידי החונטה הצבאית. לא ברור מי אחראי לתקרית, אך קרנה ירדה בשל כישלונה לעצור את רצח העם של הרוהינגיה

צילום: CNN

בקבוק תבערה הושלך היום (חמישי) על מתחם המגורים של מנהיגת מיאנמר, אונג סאן סו צ'י, שלא הייתה בביתה ביאנגון בזמן המתקפה החריגה - כך מסר דובר מטעם הממשלה. לא ברור מי אחראי למתקפה, שגרמה לנזק קל, אך יש לה משמעות רבה מאחר שזאת הווילה שבה הייתה עצורה על ידי המשטר הצבאי במשך שנים רבות, שבהן רכשה מוניטין של סמל המאבק למען הדמוקרטיה.

סו צ'י, ששהתה בבירה נייפידאו, נתונה בחודשים האחרונים לביקורת בינלאומית חריפה, בטענה שהיא אינה מגנה על מיעוט הרוהינגיה הנרדף. כמעט 700 אלף איש נמלטו מאז החלו כוחות הביטחון במבצע נרחב במדינת ראקין שבצפון מיאנמר נגד מורדים מוסלמים.

לפי עדויותיהם של פליטים ושל ארגוני זכויות אדם בינלאומיים, צבא מיאנמר פועל בצורה שיטתית להשמדת אוכלוסיית הרוהינגיה משוללת הזכויות. הצבא, שנותר הגוף החזק ביותר במדינה, מכחיש זאת.

בהמשך היום, אמורה מנהיגת המדינה, שעלתה לשלטון ב-2015 אחרי ניצחון גורף, לשאת דברים בפרלמנט לרגל ציון הקמת הממשלה. על אף האכזבה הרבה במערב מכלת פרס נובל, סו צ'י נחשבת גיבורה על ידי רבים במדינה בעלת הרוב הבודהיסטי, שמכנים אותה בחיבה ה"גברת".

מנהיגת המדינה של מיאנמר אאונג סאן סו צ'י משתתפת בכנס ה -13 של אירופה ואסיה. רויטרס
עדיין נחשבת לגיבורה בארצה. סו צ'י/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully