וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תדון באישור מעמד חוות גלעד: "מענה ראוי לטרור"

31.1.2018 / 23:04

ההצעה להסדרת המאחז הבלתי חוקי שבשומרון שיזם השר ליברמן הונחה על סדר יומה של ישיבת הממשלה בשבוע הבא. לפי ההצעה ליברמן יוכל לקדם הקמת יישוב חדש שיקלוט תושבים "המתגוררים על אדמות פרטיות באזור"

צילום: אדריאן הרבשטיין

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע הערב (רביעי) כי הממשלה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעה שהגיש להכשרת המאחז הבלתי חוקי חוות גלעד שבשומרון. ההצעה שאותה יזם ליברמן לאחר הפיגוע בתחילת החודש שבו נרצח רזיאל שבח הונחה על סדר היום של ישיבת הממשלה הקרובה. בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף ליברמן: "הבטחנו, והצעת המחליטים להסדרת המאחז חוות גלעד, כישוב מן המניין, תובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב". בתחילת השבוע אמר נתניהו לשרי הליכוד כי ההצעה תעלה לדיון בממשלה בשבוע הבא.

ההצעה מסמיכה את שר הביטחון לקדם פעולות לטובת הקמת יישוב חדש שיפעל במסגרת המועצה האזורית שומרון, "ויקלוט בין היתר תושבים שמתגוררים כיום על אדמות פרטיות באזור" חוות גלעד. במאחז מתגוררות כיום כ-40 משפחות, חלקן על קרקעות שנרכשו כדין ונמצאות בבעלות פרטית ישראלית, אך חלקן במבנים בלתי חוקיים שעמדו בלב דיונים משפטיים ובמוקד סערות של פינויים על ידי כוחות הביטחון בשנים האחרונות.

לקריאה נוספת:
סגירת מעגל: משפחת שבח ביקרה בבית החולים את הלוחמים הפצועים
חמישה ימים אחרי הפיגוע: ליברמן פועל להסדרת מאחז חוות גלעד
אלמנתו של הנרצח בשומרון: רוצים לגור כאן כמו יהודים גאים

בית העלמין שנבנה לקראת הלווית רזיאל שבח אשר נרצח בפיגוע הירי בחוות גלעד 10 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
משרד האוצר יבחן את עלויות הכשרת המאחז. חוות גלעד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

עוד נקבע בהצעה כי שר הביטחון יקדם עבודת מטה לבחינת המיקום המדויק של היישוב, שתובא לפתחו של הקבינט המדיני-ביטחוני; וכי משרד האוצר יבחן את עלויות הכשרת המאחז, ואם תידרש תוספת תקציבית היא תובא לאישור שרי הממשלה מחדש. חלקת המקרקעין שעליה תיבחן האפשרות להקים את היישוב, כך לפי הצעת המחליטים, היא החלקה של משפחת זר, מייסדי המאחז.

בנוסף לכך תיבחן אפשרות לאתר קרקע נוספת במעמד של אדמת מדינה. במסגרת עבודת המטה להסדרת המאחז תיבחן גם הסוגיה של הסדרת הקרקעות של כביש הגישה ליישוב, ועשויה לעלות גם שאלה של פינוי או הריסה של בתים ומבנים בחלקות האחרות, שאינן חוקיות.

עוד באותו נושא

נתניהו לשרי הליכוד: נעלה ההצעה להסדרת חוות גלעד בשבוע הבא

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן מהכנס הבינ"ל השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) "הערכה אסטרטגית לישראל 2018", היכל התרבות, ת"א. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
יוסמך לפתוח בעבודת מטה להכשרת המאחז. ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך על עצם הנחת ההצעה על סדר יומה של הממשלה ואמר כי מדובר ב"רגע מרגש לנו, לתושבי חוות גלעד, למשפחת שבח היקרה ולמדינת ישראל כולה". דגן ביקש להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר ליברמן ולכל שרי הממשלה על מה שכינה "חיזוק ההתיישבות, והמנהיגות הציונית". לדבריו, "זהו צעד ציוני וערכי" ו"מענה אמיתי וראוי לטרור". דגן הוסיף כי "ידעו המרצחים ואויבי ישראל, כי לא רק שלא יצליחו להחליש את אחיזתנו בארצנו על ידי הטרור הנפשע, אלא להיפך, עם ישראל חי לנצח נצחים".

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) הוסיף כי פנה לנתניהו לאחר הפיגוע בחוות גלעד בבקשה לאשר את המאחז ולהעניק לתושביו את כל הזכויות שמגיעות לאזרחים במדינה, המשרתים בצה"ל וממלאים את חובותיהם. "הממשלה מחויבת לכך שיתחילו גם עבודות בנייה ופעולות נוספות שיחזקו את היישוב, את השומרון ויחזקו את עם ישראל ואת ארץ ישראל", הוסיף.

יעל ומתניה שבח בהצהרה לתקשורת יום למחרת הלווייתו של רזיאל שבח בחוות גלעד, יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, 11 בינואר 2018. אמרי לוי סדן, מערכת וואלה!
דגן עם בני משפחתו של רזיאל שבח בחוות גלעד/מערכת וואלה!, אמרי לוי סדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully