וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי רצח את ג'ק?": חדר הבריחה שממיין מועמדים ליחידת הסייבר

31.1.2018 / 19:35

המשטרה בחרה בדרך יצירתית לגייס ולמיין מועמדים ליחידת הסייבר שלה, ובביתן בתערוכת "סייברטק" הוצב חדר בריחה המדמה זירת רצח. רק ארבעה מועמדים מתוך עשרות צלחו אותו - ואת החידה הבאה במיונים איש לא הצליח עדין לפתור

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

"מי רצח את ג'ק?", זו החידה שעליה צריך לענות כדי לקבל כרטיס כניסה לשירות ביחידת הסייבר של המשטרה. מאות הגיעו בימים האחרונים לביתן שהוקם בתערוכת "סייברטק" בתל אביב, שם מציגה המשטרה חלק מיכולות הסייבר שלה. בנוסף הציבה המשטרה, כמו גם המוסד והשב"כ, ביתן לגיוס צעירים למערכי הסייבר של הארגון - ובביתן חדר בריחה המדמה זירת רצח.

לנבחנים מוצגים רמזים והם צריכים להגיע למייל שמוסתר בתוך כספת, וקוד הפתיחה מסתתר בחידה אחרת. על קיר בזירה מונח רמז נוסף, ולבסוף על הנבחנים למצוא את טביעת האצבע של הרוצח מתוך רשימת חשודים. הפתרון הוא מתמטי, בהתאם לתשובות כתבי החידה בחדר בריחה כשלרשות הנבחנים עומדות רק עשר דקות לגלות אותו.

חדר מצב במבצע האקרים הבינלאומי של יחידת הסייבר הארצית להב 433, יולי 2015. דוברות המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
חמ"ל ביחידת הסייבר של המשטרה/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המשטרה

מתוך מאות, הצליחו רק ארבעה מתמודדים לפענח את כתבי החידה. מי שמצליח לפתור את חדר הבריחה מקבל חידה באתר המשטרה, אך איש מהמועמדים עדיין לא הצליח לפתור את החידה השנייה.

בכנס אמר אתמול נדב ארגמן, ראש שירות הביטחון הכללי, כי בשנה האחרונה ישראל סיכלה מתקפות סייבר מכל העולם. "לשירות יכולת סייבר הגנה והתקפה משמעותית מאוד ובשנה האחרונה סיכלנו התקפות סייבר כנגד מערכות ישראליות מכיוונים שונים מכל העולם, כאשר הסייבר משמש כלי מרכזי בעבודת הסיכול היומיומית של הארגון", אמר בסיור בכנס.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ND הצצה ל"חדר הבריחה" של יחידת הסייבר המשטרתית בתערוכת "סייבר טק" בת"א. יותם רונן
חדר הבריחה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully