וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל באוסטרליה: מאות מסמכים מסווגים נמכרו בחנות יד שנייה

תאגיד השידור חשף כי הגיעו לידיו חומרים סודיים, שנמצאו בארוניות נעולות שנמכרו בחנות בבירה: "אחת מפרצות האבטחה החמורות בהיסטוריה". ראש הממשלה הורה על חקירה מקיפה

ראש ממשלת אוסטרליה טרנבול וסגנו ג'ויס בפרלמנט, אוקטובר 2017. רויטרס
הורה על חקירה מקיפה ראש הממשלה טרנבול/רויטרס

הרשויות באוסטרליה פתחו בחקירה במטרה לגלות כיצד מסמכים מסווגים הגיעו לידיה של חנות יד שנייה, שפורסמו השבוע על ידי תאגיד השידור ABC. היום (רביעי) חשפה הרשת כי המסמכים הללו נמצאו בארוניות מגירות נעולות שנקנתה בחנות בקנברה הבירה. לשכת ראש הממשלה מלקולם טרנבול הורתה על פתיחת בדיקה מקיפה.

לפי תאגיד השידור, מדובר באחת "מפריצות האבטחה
החמורות ביותר בהיסטוריה של אוסטרליה" וכי המגירות הכילו מאות מסמכים - רובם מסווגים. שתי ארוניות נמכרו בחנות המחזיקה ברהיטים שהיו בעבר ברשות הממשלה ונמכרים בזול.

"העסקה יכולה להיות זולה יותר כשהמוצרים שעומדים למכירה הם שתי ארוניות שאיש לא יכול למצוא את המפתחות שלהן", מסרה הרשת בדיווח שלה. "הן נקנו בזול ונותרו סגורות במשך כמה חודשים עד שהמנעולים נפתחו על ידי מקדחות". ב-ABC לא פורטו זהות החנות או האדם שרכש את אותן ארוניות.

מסמכי הממשלה באוסטרליה בדרך כלל נחתמים ונשמרים עד שהם משוחררים לעיון הציבור אחרי 20 שנה. המסמכים, ככל הנראה, חוברו על ידי חמש הממשלות האחרונות, שפעלו בעשור האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully