וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד תקרית אנטישמית בצרפת: בן שמונה הותקף על ידי נערים בפריז

הילד, שחבש כיפה, הוכה על ידי שני בני 15 שהתחבאו מאחורי פחים והתנפלו עליו באחד מפרברי הבירה. הם הצליחו להימלט וטרם נתפסו. מקרון גינה את התקרית: "מתקפה על הרפובליקה כולה"

יהודים בביתם, סמוך למערת "שרלי הבדו", פריז, פברואר 2015. AP
בצרפת חיה הקהילה היהודית הגדולה באירופה/AP

ילד יהודי בן שמונה הותקף בפרבר של פריז על ידי שני נערים - כך מסרו הרשויות בצרפת, שמסרו כי הרקע לתקיפה היה אנטישמי. החשודים הצליחו להימלט מהזירה, אחרי שתקפו את הילד שחבש כיפה בסרסל, שם מתגוררת קהילה יהודית גדולה. הם לא צעקו לעברו דבר או גנבו ממנו.

נשיא צרפת עמנואל מקרון גינה את התקרית ואמר כי מדובר ב"מתקפה נגד הרפובליקה". "בכל פעם שאזרח מותקף בשל גילו, מראהו או דתו, זאת מתקפה על כל הרפובליקה", כתב מקרון בחשבון הטוויטר שלו.

לפי התביעה, התוקפים - ככל הנראה כבני 15 - התחבאו מאחורי פחי אשפה ותקפו את הילד שהיה בדרכו לשיעור. הם דחפו את הילד אל הקרקע והכו אותו. מצבו הגופני של הילד מוגדר טוב, אך הוא נמצא בהלם.

הקהילה היהודית בצרפת - הגדולה ביותר באירופה - הביעה חשש מהתגברות האנטישמיות במדינה. שגרירת ישראל בצרפת, עליזה בן נון, אמרה כי היא "נגעלת" מהתגברות התקיפות האנטישמיות. בתחילת החודש אירעה תקרית נוספת בפרבר, כשנערה יהודיה בת 15 הותקפה על ידי אלמוני.

הגינוי של מקרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully