וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצץ משכורות ונלחם באפליה: ג'ורג' וואה מנסה לשנות את ליבריה

31.1.2018 / 13:33

כדורגלן העבר לשעבר והנשיא החדש במדינה המערב-אפריקנית הענייה הבטיח להפחית רבע משכרו ולהעביר את הסכום לקרן לפיתוח המדינה. הוא תקף את הסעיפים בחוקה המקנים אזרחות רק ל"אנשים צבעוניים" וכינה אותם גזעניים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיאה החדש של ליבריה, ג'ורג' וואה, הבטיח לקצץ רבע ממשכרותו ובטל את האיסור החוקתי על מתן אזרחות ללבנים. בנאום שנשא בפני האומה ביום שני, הזהיר כוכב הכדורגל לשעבר כי למדינה "השבורה" צפויים זמנים קשים. זאת ככל הנראה בניסיון להנמיך את הציפיות משיפור מטאורי בכלכלה עם חילופי השלטון במדינה המערב-אפריקנית.

"הכלכלה שלנו שבורה, המדינה שלנו שבורה, המטבע שלנו בצניחה חופשית והאינפלציה עולה", אמר וואה, שהחליף את הנשיאה אלן ג'ונסון סירליף, האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד באפריקה. "האבטלה בשיא חסר תקדים ורזרבות המטבע הזר שלנו בשפל של כל הזמנים".

ההכרזה על הקיצוץ המידי בשכרו, שלדבריו יעבור לקרן מיוחדת, צפויה להתקבל היטב בקרב האזרחים, ביבשת המורגלת לשליטים הגורפים משכורות מנופחות.

ליבריה עדיין מתאוששת ממלחמות האזרחים שהתחוללו בה בין 1989 ל-2003, שבמהלכן נהרגו מאות אלפי אנשים. אחרי התאוששת מהמצב, היא חוותה ירידה במחירים של מוצרי הייצוא העיקריים שלה - ברזל וגומי - וממגיפת אבולה.

נשיא ליבריה ג'ורג' וואה בטקס השבעתו, 22 בינואר 2018. רויטרס
ירש כלכלה "שבורה". וואה בטקס השבעתו/רויטרס

הרפובליקה הוותיקה ביותר באפריקה הוקמה על ידי עבדים משוחררים מארצות הברית ב-1847. בניגוד גמור לכך, חוק המדינה מאפשר רק ל"אנשים צבעוניים" להיות אזרחי המדינה ולהחזיק ברכוש. וואה תיאר את הסעיפים הללו כ"מיותרים, גזעניים ולא מתאים" לליבריה של המאה ה-21. לדבריו, הוא יפעל לביטולם.

על אף המצב העגום של הכלכלה, הוא הבטיח להקצות שלושה מיליארד דולר לסלילת כביש חדש שיחבר את הבירה מונרוביה לאזורים מרוחקים בצפון-מזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully