וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההודים מעדיפים בנים - ו"העלימו" 63 מיליון נשים

30.1.2018 / 16:20

דוח ממשלתי, שעסק לראשונה בסוגיות הקשורות לנשים, העלה כי בשל זכויות היתר שמהם נהנים גברים, הורים רבים מפילים עוברים בשל מינם בניגוד לחוק. אחרים ממשיכים להביא ילדים לעולם עד הולדת בנים, מה שיצר 21 מיליון בנות "לא רצויות"

נשים צועדות באללהחבד, הודו, ינואר 2018. רויטרס
943 נשים על כל אלף גברים/רויטרס

כ-21 מיליון בנות בהודו נחשבות "לא רצויות" ומקבלות פחות משאבים מאחר שהוריהן רצו בנים - כך עולה מדוח חדש שפרסמה הממשלה ברקע קריאות של מומחים לפעול למען שוויון בשכר בין נשים לגברים.

הדוח הממשלתי השנתי, שהוצג אתמול בפרלמנט, נכרך בעטיפה ורודה וכלל לראשונה פרק על סוגיות הקשורות לנשים - כחלק מהצלחות קמפיין #MeToo לעורר מודעות בינלאומית בנוגע לתקיפות מיניות נגד נשים ולאפלייתן. "הודו חייבת להתמודד עם העדפותיה החברתיות, שנראה שמעכבת את פיתוחה", נכתב.

על אף שהודו עומדת לשוב להיות הכלכלה שצומחת במהירות הרבה ביותר בעולם, התפתחותה "לא סיפקה תרופה" ליחס המעוות בין נשים לגברים, למחסור בנשים בכוח העבודה ולשימוש מצומצם באמצעי מניעה. לפי הדוח, יחס של 943 נשים על כל אלף גברים הוביל לזיהוי של כ-63 מיליון נשים "חסרות".

אישה אוספת גללים של באפלו בכפר בפאתי אחמדאבאד, הודו, 27 בינואר 2018. רויטרס
שני שלישים מהנשים עם תואר לא עובדת. אישה אוספת גללי תאו/רויטרס

בעוד שהפלות על בסיס מין העובר רווחות חרף איסור שהטילו על כך הרשויות, העדפת הבנים גורמת להורים להמשיך להביא ילדים לעולם עד להולדתם של בנים כך שישנן כ-21 מיליון בנות "לא רצויות" ברחבי המדינה. "בקרוב תצטרך החברה להפוך את ההעדפות הללו להיסטוריה", נכתב. "העדפת הבנים עשויה להיות מכרעת לילדות מאחר שהן זוכות בפחות משאבים".

הורים רבים מעדיפים בנים מאחר שהם זוכים בירושה של נכסים, בעוד שמשפחות נאלצות נדוניות כשבנותיהן מתחנות.
לפי הדוח הממשלתי, רק כ-24% מהנשים בהודו היו מועסקות בשנת העבודה 2015-2016 וכמעט 47% לא משתמשות באמצעי מניעה. לפי הבנק העולמי, כמעט שני שלישים מהנשים בהודו עם תואר אינן עובדות ושיעור השתתפותן בשוק העבודה הוא בין הנמוכים ביותר בעולם.

מומחים בירכו על כך שהממשלה הכירה בצורך לפעול נגד חוסר השוויון המגדרי, אבל אמרו כי עליה לעשות יותר כדי להבטיח שוויון זכויות לנשים. "אין הכרה בכישלונה של המדיניות הכלכלית ביחס לזכויות נשים ולתעסוקת נשים, כולל ביחס לעבודות ללא משכורת", אמרה פרופסורית ג'ייטי גוש, מאוניברסיטת ג'ווהרלל נהרו בניו דלהי. "היא גם לא עושה דבר כדי לעצור אלימות נגד נשים, שמגבילה באופן משמעותי את השתתפותן בשוק העבודה".

לפי פעילת זכויות הנשים, קמלה בשין, הבטחת שוויון בזכויות הירושה של השנים ומיגור הדעות הקדומות נגד נשים בתרבות יכולים לעזור. "זאת לא רק הממשלה, עלינו להילחם בפטריארכיה המושרשת בכל מקום. אחרת, המסר הוא שנשים אינן שוות לגברים".

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully