וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: מנהיג האופוזיציה השביע את עצמו לנשיא חרף איומי הרשויות

30.1.2018 / 14:44

ראילה אודינגה עשוי להיות מואשם בבגידה - עבירה שדינה עונש מוות - אך הוא קיים את הטקס הסמלי מול אלפים מתומכיו בבירה. "אגן על המדינה כנשיא", אמר. זאת אחרי שסירב לקבל את ניצחונו של הנשיא המכהן אוהורו קניאטה והחרים את הבחירות

טקס ההשבעה של ראילה אודינגה כנשיא מועצת העם בניירובי, קניה 30 בינואר 2018. רויטרס
נשבע על ספר תנ"ך. אודינגה בטקס, היום/רויטרס

מנהיג האופוזיציה בקניה, ראילה אודינגה, ערך היום (שלישי) טקס השבעה סמלי לנשיאות. זאת בעקבות טענותיו לכך שניצחונו של הנשיא המכהן אוהורו קניאטה בבחירות האחרונות לא היה לגיטימי מאחר שהן לא היו חופשיות. אודינגה נקט את צעד המחאה על אף אזהרות הרשויות כי הוא עלול להיות מואשם בבגידה, עבירה שדינה המקסימלי הוא עונש מוות.

לפני תחילת הטקס, שהתקיים בבירה ניירובי ובו נשבע אודינגה על ספר תנ"ך, סגרו הרשויות תחנות טלוויזיה ורדיו ששידרו את האירוע, בצעדי צנזור החריפים ביותר מאז המשבר הקודם שהתחולל לפני עשור. תומכיו של מנהיג האופוזיציה טוענים כי הוא המנהיג הלגיטימי של המדינה שבמזרח אפריקה.

תומכי מנהיג האופוזיציה הקנאית, ראילה אודינגה, במהלך טקס ההשבעה של ראילה אודינגה כנשיא מועצת העם בניירובי 30 בינואר 2018. רויטרס
איורע ההשבעה של אודינגה/רויטרס

ניצחונו של הנשיא המכהן בבחירות באוגוסט בוטל על ידי בית המשפט העליון בשל אי-סדרים, אך הוא ניצח את הסיבוב החוזר, שהוחרם על ידי יריבו. אודינגה דרש רפורמות בוועדת הבחירות המרכזית, שלא יצאו לדרך ואפשרו לקניאטה להיבחר בקלות. הוא הושבע לכהונתו השנייה בנובמבר.

"אני, ראילה אודינגה, נשבע שאגן על המדינה כנשיא העם, אם ירצה האל", אמר בפני קהל של יותר מעשרת אלפים איש בפארק אוהרו, בסמוך לרובע העסקים המרכזי של ניירובי. רבים מתומכיו הגיעו משכונות העוני של הבירה, שם יש לאודינגה תמיכה נרחבת, כמו גם במערב המדינה ובער החוף. "בכל פעם שיש משבר, יש גם הזדמנות. זו הזדמנות לאחד את המדינה", אמר מנהיג האופוזיציה.

על אף שהמשטרה הזהירה כי לא תאפשר הפגנות בלתי-חוקיות, בקהל ובסמוך למקום האירוע לא נראו שוטרים, והמשטרה פיזרה רק מכל אחד של גז מדמיע.

כמאה איש נהרגו במהלך תקופת הבחירות, רובם בעימותים בין תומכיו של אודינגה למשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully