וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמידר מציגה: כך ניסה חתנה של ניצולת שואה להונות את הדיור הציבורי

30.1.2018 / 12:00

בחברה טוענים כי האיש גרם נזק בזדון לתשתיות בדירה אותה נטשה הניצולה מאז מות בעלה, כדי לכפות שיפוץ ושדרוג שלה, ככל הנראה כדי לבצע בה שימוש לא חוקי. החתן הכחיש: "כל מה שהם אומרים לא נכון, שיציגו ראיות". עמידר: "רואים בחומרה ניסיון להשחית נכסי מדינה"

דיור ציבורי. שי מכלוף, עומר מירון, שי מכלוף
דירות עמידר בבאר שבע. אילוסטרציה/שי מכלוף, שי מכלוף, עומר מירון

י', חתנה של דיירת בדיור הציבורי בבאר שבע הסב בכוונה נזק לדירת מגוריה - כך לטענת חברת "עמידר". בחברה העריכו כי י' ביצע את המעשה כדי לאלץ את המדינה לבצע שיפוץ כולל, במטרה "לשדרג" את הנכס ולבצע בו שימוש לא חוקי. בתיעוד הנזקים שהגיע לידי וואלה! NEWS נראית השחתה של ריצוף, קילוף שיש והשחתת תשתית חשמל. מהנדסת בחברה ביקרה אף היא בדירה קבעה כי מדובר בליקויים שנעשו בזדון ולא בנזקי בלאי סבירים שנעשו עם הזמן. בשבוע האחרון הוציאה עמידר צו נוהל נטישה לדירה, בעוד שחתנה של הדיירת העלה בעמוד הפייסבוק שלו פוסטים שבהם טען כי החברה "זורקת מביתה ניצולת שואה קשישה".

בדיווח המהנדסת שביקרה בדירה בנוכחות האיש היא אמרה כי הוא "הוא ציין שהוא יודע איך לגרום לעמידר לשפץ לו וילחץ על הגורמים הרלוונטים וישיג מה הוא רוצה, הוא התעצבן ולקח אפילו לידיו סכין גדולה והתחיל לקלף את הקירות".

מצב הדיור הציבורי במדינת ישראל נחשב לרעוע, ואפילו שר האוצר משה כחלון הודה בכך בשיחות סגורות. חדשות לבקרים עולים לכותרות מקרים שבהם נזרקים אנשים מבתיהם ופרסומים על מחסור חמור בדירות ציבוריות לנזקקים. בנוסף לכך, התקציב שנותנת המדינה לאותם מעוטי יכולת לא מספיק בכדי לשכור דירה ראויה במדינת ישראל.

הנזקים של פרויקט עמידר בדירתה של  אונה דרק ניצולת שואה בת 78. -, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד הנזקים בדירה/מערכת וואלה! NEWS, -
הנזקים של פרויקט עמידר בדירתה של  אונה דרק ניצולת שואה בת 78. -, מערכת וואלה! NEWS
מרצפות שבורות בדירת חותנתו של י'/מערכת וואלה! NEWS, -

על פי הנתונים העדכניים לרבעון הראשון של שנת 2017, כ-3,000 משפחות ממתינות לדירה בדיור הציבורי. מדובר בגידול משמעותי ברשימת ההמתנה, שנובע בעיקר מכך שמשרד השיכון רוכש רק דירה אחת על כל חמש דירות שנמכרות - ובכך פוחת מלאי הדירות הזמין לדיור ציבורי. כיום ישנן כ-50 אלף דירות השייכות לחברות הדיור הציבורי השונות, ומתוכן כ-5,000 דירות נמכרו בשנתיים האחרונות מכוח חוק המכר של הדיור הציבורי. רק בבאר שבע לבדה ישנן שמונה משפחות שממתינות לדיור ציבורי.

במקרה המדובר, פעלה עמידר להשבת דירה למעגל האכלוס - דירה שיכולה הייתה להוות פתרון עבור תושבים בעיר הנמצאים ברשימת ההמתנה. י' העלה מספר פוסטים לרשת בהם טען כי המצב בדירה מסכן את חייה של החותנת ואף צירף תמונות שלה במיטתה.

בעקבות זאת ערכה החברה מעקב במסגרתו הופק דוח חקירה שהגיע לידי וואלה! NEWS. מהדוח עולה כי הדיירת, בת 78, לא התגוררה בדירה יותר משנה ולמעשה נטשה אותה. בעמידר טענו עוד כי י' פנה לחברה באופן שיטתי בדרישה לשיפוץ כולל בדירה והכחיש בכל תוקף כי חותנתו נטשה אותה.

בכיר בעמידר: "כל ניסיונותינו לבקר בדירה עלו בתוהו"

בשיחה עם וואלה! NEWS הסביר בכיר בעמידר כי החברה רואה במקרה ניסיון לניצול משאבי מדינה לצרכים אישיים. לדבריו, "בניגוד גמור לנטען מדובר בניסיון לא ראוי לעשות שימוש לא חוקי בדירת דיור ציבורי שננטשה, תוך השחתתה באופן מכוון ושיטתי". הבכיר הוסיף כי הדיירת עזבה את הדירה מאז מותו של בעלה בתחילת שנת 2016 וכי דוח החקירה העלה כי בתקופה שחלפה לא נרשמו צריכת מים וחשמל בדירה; בנוסף לכך, טען, "כל ניסיונותינו לתאם ביקור בדירה עלו בתוהו".

לדבריו, בביקור שערכה בדירה מנהלת המחוז בעמידר יחד עם הדיירת ועם י', מנע האחרון מחותנתו לשוחח עם נציגי החברה ואף הציג מסמכים רפואיים שסתרו טענות קודמות שלו לפיהם היא לוקה בדמנציה. "מכיוון שדוח החקירה מורה באופן חד-משמעי שהדירה נטושה זה יותר משנה ולאור הסברה כי מטרתו של י' היא לעשות שימוש לא חוקי בדירה, פעלנו 'בנוהל נטישה' בהתאם לחוק", הוסיף. הנוהל כולל החלפת מנעול בדלת הדירה והשבתה לחזקת המדינה - צעדים שעליהם נשלחה הודעה לי', לדברי הבכיר.

דוח המעקב של חברת החקירות

המסמכים של ניצולת השואה אונה דרק בעקבות הנזקים של פרויקט עמידר בדירתה. -, מערכת וואלה! NEWS
המסמכים של ניצולת השואה אונה דרק בעקבות הנזקים של פרויקט עמידר בדירתה/מערכת וואלה! NEWS, -

בעמידר הדגישו כי הדירה, בת שלושה חדרים הנמצאת בקומה הראשונה בבניין, מתאימה לשמונה זכאי דיור ציבורי נכים הגרים בבאר שבע ונמצאים ברשימת המתנה. עוד נמסר כי החברה מתכוונת להשמיש את הדירה בימים הקרובים לטובת אחת ממשפחות הזכאים. "אנו רואים בחומרה את הניסיון להשחית נכסי מדינה בכוונה לתעל אותם למטרות שאינן דיור ציבורי, בפרט תוך שימוש ציני במצבה של הדיירת", נמסר בנוסף.

לדברי י', הנזקים שתועדו בדירה קיימים עוד מהתקופה שבה גרה חותנתו יחד עם בעלה, אף הוא ניצול שואה שנזקק לכיסא גלגלים. "עובדה שאחרי שהתלוננו הם תיקנו את החשמל בלבד", הוסיף. "כל מה שהם אומרים לא נכון, ואם זה נכון אז שיציגו ראיות". לדבריו, ממצאי דוח החקירה אינם נכונים. "המטפלת הייתה מגיעה עד לפני שבועיים לשעתיים בכל יום, ומרפאת בעיסוק הייתה בדירה ב-20 בדצמבר", הוסיף י'. "אישה ניצלת שואה לא פותחת את הדלת. אנחנו ניגש לבית משפט ונפנה לתכנית הטלוויזיה 'הכל כלול'".

הנזקים של פרויקט עמידר בדירתה של  אונה דרק ניצולת שואה בת 78. -, מערכת וואלה! NEWS
ריהוט שבור. תיעוד הנזקים בדירה/מערכת וואלה! NEWS, -
הנזקים של פרויקט עמידר בדירתה של  אונה דרק ניצולת שואה בת 78. -, מערכת וואלה! NEWS
קירות מתקלפים. הדירה בבאר שבע/מערכת וואלה! NEWS, -
פוסט הקורא להפגין למען ניצולת השואה אונה דרק בעקבות הנזקים של פרויקט עמידר בדירתה. -, מערכת וואלה! NEWS
פוסט שעלה בעמוד "חדר המצב" בפייסבוק בנושא הדירה/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully