וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יתגבר כוחות ויקים חמ"ל ייעודי לטיפול בטרור בעוטף ירושלים

29.1.2018 / 17:00

הרמטכ"ל אישר תוכנית מיוחדת במסגרתה יבוצע שינוי גיאורגרפי כך שאזור עוטף ירושלים ייכלל תחת חטיבה מרחבית אחת, זאת לנוכח העלייה בהיקף הטרור באזור. כמו כן יוקם חמ"ל ייעודי שיסנכרן בין פעילויות כוחות הביטחון - צה"ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל

מחסום מכבים המאויש על ידי שוטרי מג"ב, ינואר 2013. ניב אהרונסון
שינויים גיאוגרפיים באחריות החטיבות המרחביות. מחסום מכבים/ניב אהרונסון

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אישר היום (שני) תוכנית בת מספר שלבים להתמודדות אפקטיבית עם הטרור בגזרת עוטף ירושלים, עליה אחראיים כיום לא רק צה"ל אלא גם שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ומשמר הגבול. התוכנית התקבלה לאחר המלצות הקצינים הבכירים, ברקע צבר האירועי הטרור שהתרחשו באזור בתקופה האחרונה.

בשנה האחרונה התקיימה עבודת מטה בהובלתו של מפקד אוגדת יהודה ושומרון לשעבר, תת-אלוף ליאור כרמלי, ומפקד חטיבת בנימין, אלוף משנה יובל גז, בנוגע לארגון מחדש של החטיבות המרחביות בגזרת עוטף ירושלים עקב פערים מבצעיים והתגברות הטרור סביב העיר ירושלים, שגזרתה חולקה עד כה בין שתי חטיבות מרחביות (חטמ"רים). המורכבות נוצרה בעיקר בשל מוטת שליטה רחבה של החטיבה המרחבית בנימין, אחריות של חטיבת עציון על גבול עוטף ירושלים ובכך הגדלת הביורוקרטיה וסרבול האחריות המבצעית. ובנוסף לכך נמצא כי הפעילות מבצעית לא בהכרח מסונכרנת בקביעות בין הגורמים השונים.

מהומות באבו דיס, מזרח ירושלים. אוקטובר 2015. יותם רונן
מהומות באזור אבו דיס שבשטח בנימין/יותם רונן

העלייה המדוברת בהיקף הפיגועים בעוטף ירושלים כללה מאפיינים ברורים, בהם מחבלים בעלי תעודת זהות כחולה, שימוש בערי מקלט בסביבת בתים של בעלי תעודות אלו עבור מחבלים, ופעילות טרור מוגברת בצירים וסביב היישובים שהכבידו על עבודת חטמ"ר בנימין.

במסגרת התוכנית החדשה, הרמטכ"ל הגדי כמה שלבים כדי "לאחד כוחות" ולרכז מאמץ בטיפול בטרור בעוטף ירושלים. בשלב הראשון, תוקם מסגרת קישור ייעודית שתכלול מסגרת קישור ייעודית של צה"ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל שתעסוק 24/7 סביב עוטף ירושלים ואף תכלול חמ"ל מיוחד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מהומות היום במחסום קלנדיה רמאללה בעקבות הבקשה של אבו מאזן באו"ם להכרזת מדינה פלסטינית, ספטמבר 2011. AP
התמקדות בסיכול טרור באזור עוטף ירושלים/AP

השלב השני יכלול חלוקת אחריות בגזרות מבחינה גיאוגרפית. לפיכך החטיבה המרחבית עציון תעביר לאחריות החטיבה המרחבית בנימין (אבו דיש, עזרייה) את גבול עוטף ירושלים ובכך תהיה אחריות בלעדית לחטיבה המרחבית בנימין על עוטף ירושלים.

במסגרת התהליך אותו אישר הרמטכ"ל, לקראת חודש מאי צפויה החטיבה המרחבית בנימין להעביר חלקים מהשטח הגיאוגרפי שבאחריותה לחטיבת אפרים וחטיבת שומרון. מהלך זה נועד לאפשר לחטיבת בנימין להתמקד בפעילות המבצעית של סיכול טרור בעוטף.

מחסום ארז. אילן אסייג, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
הגברת פעילות צה"ל באזורים בהם מתגוררים אזרחים עם תעודה כחולה/מערכת וואלה! NEWS, אילן אסייג, הארץ

עוד החליט הרמטכ"ל על שינוי בשיבוץ המינויים באוגדת יהודה ושומרון. מפקד חטמ"ר עציון, אל"מ שרון אסמן יקבל בקיץ את האחריות על חטיבת בנימין, ואילו אל"מ דוד שפירא שהיה אמור לקבל אותה בקיץ יקבל את חטמ"ר עציון.

בנוסף לכך אל"מ שגיב דהן יקבל את הפיקוד על החטיבה המרחבית שומרון. עבודת המטה לשינוי הגיאוגרפי וחלוקת האחריות של צה"ל ביהודה ושומרון לעוטף ירושלים עוררו ביקורת בגופי ביטחון שונים על עצם הגברת הפעילות של כוחות צה"ל באזורים בהם מתגוררים אזרחים בעלי תעודת זהות כחולה ולפיכך הנחה הרמטכ"ל לתחקר את התוכנית בחודשים הקרובים ובהתאם לכך לקבל החלטות נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully