וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים לשעבר במעון רה"מ על הקלטות שרה נתניהו: "זה רק קמצוץ"

ההקלטה הבלעדית שפורסמה בוואלה! NEWS, חיזקה עבור התובעים בעבר ובהווה את טענותיהם על יחס מזלזל ומשפיל במעון. "אם לא שומעים לא מאמינים", אמר מני נפתלי. מקורב לליליאן פרץ: "הייתה חוזרת בוכה". רה"מ הגיב להקלטות: "כשמדובר במשפחה שלי - הכל מותר"

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

לאחר שפורסמה ההקלטה הבלעדית בוואלה! NEWS בה נשמעת רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו זועמת על יועץ התקשורת הבכיר למשפחתה, עובדים לשעבר בסביבת ראש הממשלה ורעייתו ומקורבים להם טוענים כי לא מדובר בתופעה חריגה. "גם אני קיבלתי המון פעמים צעקות כאלה בבית ראש הממשלה, ולעמוד מול שרה - זה הרבה יותר קשה מלקבל ממנה שיחת טלפון", אמר מני נפתלי, אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה.

"אני יודע את האמת, אבל אנשים צריכים מדיה כדי להאמין", ציין נפתלי. "אם הם לא רואים את זה, או שומעים את זה - אנשים לא מאמינים לזה. אם אחד, שניים, שלושה אנשים אומרים את זה צריך להבין - זה נכון. יש הרבה עובדים שהם חלשים ופוחדים לצאת מול ראש ממשלה ורעייתו. אני החלטתי לצאת עם התביעה, כי כל כך כאב שהם פוגעים בחלשים. לא יצאתי רק בגלל מה שאני עברתי. ידעתי שאני אהיה נתון להתקפות וידעתי שלא אקבל הרבה כסף כי הלכתי לבית דין לעבודה".

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בזמן ביקור טראמפ בישראל. 17 בפברואר 2017. AP
שרה נתניהו/AP

נפתלי אף התייחס לתביעה שהגישה ליליאן פרץ, עוזרת בית שעבדה בבית ראש הממשלה בקיסריה. "בתקופה של ליליאן עבדתי בבית ראש הממשלה", הוסיף. "ראיתי את יוסי כהן (עורך הדין של משפחת נתניהו) בסלון מדבר על המשפט. זה לא שהייתי תמים, ידעתי מה יקרה, ובמיוחד שרצו לסגור איתי פשרות לאורך הדרך. ידעתי שיש לה שיגעונות ולא התרגשתי. אמרתי 'תצעקי, תצעקי' ואחרי שתי דקות היא היתה אומרת לי 'תביא לי כוס מים' וכאילו שכחה מזה. כולם יודעים את זה, גיל שפר חווה את זה, כולם חוו את זה שמה, אנשים לא מדברים כי הם אנשים פחדנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנות נגד השחיתות השלטונית בהבימה, תל אביב 6 בינואר 2018. ראובן קסטרו
"אמרתי לה 'תצעקי'". מני נפתלי/ראובן קסטרו

לדברים הצטרף גם א', קרוב משפחתה של לילאן פרץ. בשנת 2010 היא תבעה את רעיית ראש הממשלה בבית הדין האזורי לעבודה. בשיחה עם וואלה! NEWS ציין א' כי "מה שנחשף היום זה רק קמצוץ ממה שליליאן ואחרים עברו עם האישה הזאת".

כשפרץ תבעה את נתניהו, היא טענה לתנאי העסקה בלתי הוגנים, וכן לשימוש באלימות מילולית מצדה של נתניהו. "כשליליאן היתה חוזרת הביתה בוכה ומפוחדת לא הבנו מה עובר עליה, היא גם לא שיתפה אותנו אבל ברור שהיא עברה גיהנום", הוסיף א'. "היא סבלה מאוד שם, שרה התייחסה אליה כמו לכלב, נגרמו לה נזקים בלתי הפיכים, מרגע שעזבה את הבית בקיסריה חזר הצבע לפנים שלה. האמת גם ראש הממשלה סובל בגללה, היא משליטה טרור ואוי ואבוי שלא עושה מי שהיא רוצה".

העובדת לשעבר במעון ראש הממשלה שהגישה תביעה נגד שרה נתניהו בריאיון לחדשות 2, 11 בנובמבר 2017. חדשות ערוץ 2, מערכת וואלה! NEWS
"שערו בנפשכם מה עבר עליה". רבן/מערכת וואלה! NEWS, חדשות ערוץ 2

נעמי לנדאו ואורן גרוס, עורכי דינה של עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר שירה רבן, אמרו היום כי "יועץ התקשורת שהקליט את השיחה עם שרה נתניהו היה איש אמונה, בכיר ומבוגר ממנה. ניתן רק לדמיין עד כמה ההתייחסות לעובדת צעירה וזוטרה דוגמת רבן הייתה קשה ופוגענית יותר". עוד מסרו: "שערו בנפשכם מה עובר על אישה צעירה ששומעת צרחות כאלה מדי יום, כמה פעמים ביום".

"פסי-כו-לו-גית, M.A, B.A - זהו!"

בהקלטה נשמעת שרה נתניהו זועמת על יועץ בכיר של משפחת נתניהו, בתגובה לפרסום ידיעה על פעילותה הציבורית במדור רכילות. הידיעה הקצרה, בת 44 מילים בלבד, פורסמה ב-10 בנובמבר 2009 ועסקה ברעיית ראש הממשלה. הידיעה הייתה בעלת אופי חיובי, החמיאה לנתניהו ופירטה כיצד היא "החליטה להירתם ולתת את חסותה לאירוע התרמה", באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים, שבה למדו בניה, יאיר ואבנר.

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס יום העצמאות. 21 במאי 2017. AP
היועץ הבכיר נאלץ לספוג את הזעם. שרה נתניהו/AP

אלא שאותה ידיעה עוררה את זעמה של נתניהו, ואת הזעם הזה נאלץ לספוג יועץ בכיר למשפחת נתניהו, שעמו שוחחה לאחר פרסום הידיעה וששמו שמור במערכת. הסיבה לזעמה של רעיית ראש הממשלה: הידיעה הקצרה והמחמיאה פורסמה מבלי שצוין בה שהיא פסיכולוגית. פרט לכך, הוטרדה נתניהו גם מהעובדה שבכתבה מצוין ש"תואר אשת ראש הממשלה מחייב גם לפעילות ציבורית".

בהקלטה שנחשפת כעת, נשמעת נתניהו מטיחה בצרחות בעובד הבכיר: "פסי-כו-לו-גית, M.A, B.A - זהו!". בין הצעקות, דורשת נתניהו מהעובד לנזוף בעיתונאי המפרסם על הנוסח, והחלה לצטט מהכתבה - ולגעור. "הוא מקבל ממך עכשיו שיחת נזיפה? חוץ מזה - נוסח. 'אשת ראש הממשלה, מחייב גם פעילות ציבורית', למה?! למה?!", ומיד לאחר מכן ממשיכה בצעקות: "אשת ראש הממשלה הזאת עושה פעילות ציבורית כל יום! בעבודה המקצועית שלה!".

סרטון התגובה של נתניהו:

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (שני) לראשונה בקולו להקלטות שפורסמו אתמול לראשונה בוואלה! NEWS ואמר, "אתמול, אשתי האהובה שרה הייתה בדרך לחיפה, לחנוך מוזיאון לשואה ולהיפגש שם עם ניצולים שהיא מקיימת איתם קשר שנים רבות", אמר ראש הממשלה בסרטון שפרסם הבוקר. "בעודה בדרך לחיפה, התקשורת מפרסמת קלטת בת תשע שנים, הקלטת סתר. תשע שנים! מי יודע איפה הייתה הקלטת הזאת ומה עבר עליה. אבל מה יש בקלטת? שרה מרימה את קולה בכעס, בשיחה שהוקלטה בסתר".

"אני רוצה לשאול אתכם: בתשע השנים האחרונות, מישהו מכם הרים את קולו בכעס, פעם אחת? פעמיים? הרבה פעמים? אולי גם העיתונאים והעיתונאיות, גם הם לא עשו דבר כזה אף פעם? אני בטוח שכולכם הרמתם את קולכם. ואני בטוח בעוד משהו: שאם הייתם מביאים הקלטה של אישה אחרת או של משפחה אחרת לתקשורת, התקשורת הייתה אומרת: 'עזוב, אנחנו לא מפרסמים את זה, זה פרטי'.אבל כשמדובר במשפחה שלי, ברעייתי, בילדיי, הכל מותר. מתירים את דמם", הוסיף נתניהו.

"התקשורת מחבקת את המקליטים והמקליטות הללו ומציגה אותם כגיבורים גדולים. אבל הם לא גיבורים. הם עושים את המעשה השפל ביותר. הם מועלים באמון שנותנים בהם, הם עושים את זה בשביל בצע כסף או בשביל חיבוק חם בתקשורת או בשביל שניהם. והם רומסים זכות בסיסית שיש לכל אדם: הזכות לפרטיות. אז אני רוצה להגיד לכל המקליטים והמקליטות, והמפיצים והמפיצות, והשדרים למיניהם: תתביישו לכם. אין שום ערך בקלטות הללו. זה רק המשך של אותו מסע הכפשות והשמצות נגדי ונגד בני משפחתי. כבר אמרתי לכם יותר מפעם אחת: אתם רוצים להחליף אותי? תתמודדו איתי בקלפי. עזבו את בני משפחתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully