וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למחנה הפופוליסטי: נשיא צ'כיה זכה בכהונה שנייה

בתום קרב צמוד, גבר מילוש זמאן הפרו-רוסי על יריבו הפרו-אירופי וימשיך לחמש שנים נוספות בתפקיד. הנשיא בן ה-73 מתנגד חריף להגירה ועל אף שתפקידו סמלי בעיקרו, הוא אחראי על מינוי ראש הממשלה

נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, לאחר היבחרו לכהונה נוספת כנשיא 27 בינואר 2018. רויטרס
סובל מבעיות בריאותיות. זמאן בנאום הניצחון/רויטרס

נשיא צ'כיה המכהן מילוש זמאן זכה בכהונה שנייה אחרי מרוץ צמוד מול יריבו ייז'י דרהוש. זמאן, מתנגד נחרץ להגירה הקורא להסרת הסנקציות של האיחוד האירופי מעל רוסיה, גבר על יריבו הפרו-אירופי, איש אקדמיה לשעבר ללא ניסיון פוליטי. הוא זכה ב-52% מהקולות ואחוז ההצבעה היה 66%.

על אף שזהו תפקיד סמלי בעיקרו, הנשיא ממנה את ראש הממשלה וחותם על חוקים שעוברים בפרלמנט. זמאן הבטיח לתת הזדמנות נוספת לראש הממשלה אנדריי באביש להרכיב ממשלה, אחרי שממשלת המיעוט שלו הפסידה בהצבעת אמון בפרלמנט בשבוע שעבר. בסמכותו למנות גם את נגיד הבנק המרכזי וכמה שופטים.

הבחירות שיקפו את הפילוג בחברה הצ'כית - בין המצביעים מקרב המעמד הנמוך וחסר ההשכלה באזורים הכפריים, שנטו לטובתו של זמאן בן ה-73, לבין אלו מקרב המעמד המשכיל והעשיר יותר בערים הגדולות, כולל בבירה פראג, שנטו לטובתו של דרהוש בן ה-68, שהבטיח לקץ הפופוליזם שלטענתו מאפיין את נשיאותו של זמאן.

זמאן, הסובל מבעיות בריאותיות וזקוק למקל הליכה, אמר בעבר כי מוסלמים אינם יכולים להשתלב באירופה ומוביל את ההתנגדות של פראג לתכנית של האיחוד האירופי לפיזורם של פליטים בחברות הגוש בהתאם למכסות קבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully