וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני בעצם יהודי ליברלי": נאום ה"מענטש" של אובמה בבית הכנסת

בהופעה ציבורית נדירה, אמר לקול תשואות נשיא ארה"ב לשעבר באירוע בבית כנסת בניו יורק כי אין ממשל שסייע צבאית יותר לישראל מממשלו. הוא הסביר כי לא הטיל וטו על ההצעה נגד ההתנחלויות בשל האצת הבנייה ש"הפכה לכמעט בלתי-אפשרית את הקמת המדינה הפלסטינית"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יוס אלטר

(בווידאו: אובמה בריאיון לנסיך הארי)

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה אמר כי ממשלו העניק סיוע צבאי לישראל יותר מכל ממשל אחר, במהלך נאום שנשא בפני בית כנסת בניו יורק. באחד מנאומיו הציבוריים הבודדים שנשא מאז תום כהונתו לפני שנה, הגן הנשיא הדמוקרטי על יחסו כלפי ישראל ואף סיפר שהיה מתבדח עם חברי ממשלו על כך שהוא למעשה "יהודי ליברלי".

אנשים שנכחו באירוע שהתקיים ביום רביעי בבית הכנסת "עמנואל שטרייכר" בניו יורק, כינו את אובמה "מענטש", ואמרו כי הוא חלק את העצה שנתן לבנותיו ולצעירים בכל מקום. "היו נחמדים, יעילים וקצת חסרי פחד", המליץ הנשיא ה-44. הכרטיסים לאירוע - שנמכרו ב-225 דולר - נחטפו בתוך שעות.

נשיא ארה"ב לשעבר אובמה באירוע בבית כנסת בניו יורק, 24 בינואר 2018. גילי גץ, מערכת וואלה! NEWS
הגן על תמיכתו בישראל. אובמה בבית הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, גילי גץ

אובמה, שהגיע לאירוע בחליפה שחורה וללא עניבה, נראה נינוח ושמח, לפי משתתפים באירוע. הוא הזכיר את אחת ההחלטות השנויות במחלוקת שנקט ממשלו ביחס לישראל, כשנמנע מלהטיל וטו על הצעת החלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם בדצמבר 2016.

לדבריו, הוא אפשר לה לעבור "בשל קצב הבניה בהתנחלויות, שהרקיע שחקים, והפך לכמעט בלתי-אפשרי הקמת מדינה פלסטינית כלשהי. הצבעה נגד ההחלטה הייתה פוגעת באמינות שלנו, ככאלו שמגנים על זכויות אדם רק כשנוח לנו ולא כשזה קשור אלינו או לחברינו.

הוא הזהיר כי המשך השליטה של ישראל על רצועת עזה והגדה המערבית אינו יכול להימשך לאורך זמן, וזכה למחיאות כפיים מהקהל. אובמה, שספג קיתונות של זעם מצד הממשלה אחרי שהחליט שלא להטיל וטו, ציין את הקושי בלדבר אמת לגבי ישראל בשל האווירה הפוליטית בה.

"כדי להיות חבר אמת של ישראל, חשוב להיות כן לגביה, והפוליטיקה במדינה לעתים לא מאפשרת לך לעשות את זה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully