וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה דוחה את הטענות לקרע עם היועמ"ש: "שיתוף פעולה מלא"

26.1.2018 / 20:38

בהודעה חריגה שהוציאו היום במשטרה נאמר כי הם דוחים את הטענות לפיהן היועץ אינו מגבה את מאמצי המשטרה במאמציה במלחמה בשחיתות. "המשטרה דוחה טענות אלו בשאט נפש, כלל המערכות מחויבות לפעול כאיש אחד להיאבק בפשיעה ובשחיתות שלטונית"

היועמ"ש מנדלבלילט והמכפ"ל אלשיך בטקס החלפת מפקד חיל האוויר, בסיס תל נוף  14 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
היועץ מנדלבליט והמפכ"ל רוני אלשיך/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

במסגרת הודעה חריגה שפורסמה במהלך היום (שישי), דחו במשטרה בתוקף כי הטענות לפיהן היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אינו מגבה את אנשיה במסגרת החקירות השונות העוסקות בשחיתות שלטונית. " לאחרונה, מתפרסמים פרסומים שונים, כולל היום, שמטרתם ליצור דה לגיטימציה לתפקידו של היועץ המשפטי לממשלה, לסמכויותיו ולתהליך קבלת ההחלטות על שולחנו", נטען. "כל זאת, תוך טענות לחוסר גיבוי של היועץ למאמצי משטרת ישראל להילחם בשחיתות ולממש את יעודה. משטרת ישראל דוחה את הקמפיין הזה בשאט נפש".

במשטרה הוסיפו כי "בין המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה מתקיים שיתוף פעולה הדוק מקצועי ופורה. כלל המערכות מחויבות לפעול כאיש אחד להיאבק בפשיעה ובשחיתות שלטונית. מבחנה של המערכת הוא אך ורק במיצוי המאמצים לחקר האמת ובקבלת החלטות בתחום אכיפת הדין לפי המבחן הראייתי ואינטרס הציבור, וכך פועלת המשטרה ביחד עם הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה".

עוד בוואלה! NEWS:
14 מטיילים חולצו מנחל בגליל, נהגים שקעו עם רכביהם בשרון
"החטיבה הייתה בהלם קרב ומשותקת, יאנוש וברק לא הגיבו"

אביחי מנדלבליט במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
"שיתוף פעולה מלא". היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

הודעת המשטרה באה על רקע דיווחים לפיהם קיים קרע בין המשטרה והפרקליטות, על רקע חקירת פרשות שחיתות במערכת הפוליטית. בחודש שעבר הצהיר מנדלבליט כי יש לו "אמון מלא" במשטרה. זאת ברקע הביקורת שהשמיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקראת הגשת ההמלצות הצפויות בנוגע לחקירות נגדו. בכנס העמותה למשפט ציבורי בזיכרון יעקב, אמר מנדלבליט כי המשטרה עושה "את מלאכתה בשקידה ובמקצועיות כששיקולי טובת העניין גוברים על כל שיקול אחר". הוא הוסיף כי נראה שהחקירות "צפויות להסתיים בהקדם".

לדבריו, "על ביקורת להיות אמתית ומבוססת. יש להגן על מעמדם של העושים במלאכה במשטרה ובפרקליטות ולא לפגוע בלגיטימיות שלהם על ידי אמירות חסרות בסיס. הוא הדגיש כי "אסור להשלים עם שום סטייה מדרך הישר של בירור האמת". הוא הוסיף כי גם אסור לסטות לרעתם של נחקרים וחשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully