וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבית הלבן: טראמפ יעניק אזרחות ל-1.8 מיליון ילדי מהגרים

26.1.2018 / 2:34

על פי הדיווח, נשיא ארה"ב יוזם תכנית לפיה ילדים שנכנסו למדינה באופן לא חוקי יקבלו אזרחות, בתמורה להקצאת תקציבים לבניית חומה בגבול מקסיקו ושדרוג מערך הגנת הגבולות. הדיונים על התוכנית היו הבסיס למחלוקת בין הדמוקרטים לרפובליקנים שהביאה להשבתת הממשל

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הסכים להעניק אזרחות ל-1.8 מיליון ילדים שנכנסו לארצות הברית באופן לא חוקי - כך מסר הלילה (שישי) גורם בכיר בבית הלבן. על פי תוכניתו של טראמפ, שאמורה לעלות להצבעה בסנאט בתחילת חודש פברואר, יוקצו 25 מיליארד דולר לבניית גדר גבול עם מקסיקו, וישופרו מערכי ההגנה בגבול עם קנדה. המהלך ידרוש את אישור הקונגרס להגביל את התמיכה במשפחות מהגרים, להביא לסופן את הגרלות אישור הכניסה ממדינות שונות ולהגדיל את מספרם של אנשי הביטחון בגבולות ושל השופטים לנושאי הגירה.

הדיווח מגיע כארבעה חודשים אחרי שוושינגטון הודיעה כי תבטל את התכנית מתקופתו של ברק אובמה (DACA), שהגנה על מהגרים צעירים ללא מסמכים, רובים מאמריקה הלטינית, מפני גירוש. הקונגרס צריך להחליט עד מרץ מה יעלה בגורלם, כ-800 אלף צעירים המכונים ה"חולמים", וטראמפ מנסה לקשור זאת במימון תכניתו להקים חומה בגבול עם מקסיקו. הדיונים על עתיד התוכנית היו הבסיס למחלוקת הקשה בין הדמוקרטים לרפובליקנים בסנאט, שהסתיימה בהשבתת הממשל למשך שלושה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
התעלומה נפתרה: שר החוץ הבריטי הוא צאצא של מומיה מהמאה ה-18
טראמפ לנתניהו: "ניתן כסף לפלסטינים רק אם יחזרו למו"מ"
אופרה ווינפרי דוחה אפשרות שתרוץ לנשיאות: "אין לי את הדנ"א"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2018. רויטרס
"הדמוקרטים הם אלו שלא הולכים להגיע להסכם". טראמפ/רויטרס

טארמפ הקשיח את המדיניות בנושא הגירה מאז היבחרו בשנת 2016, ואיים בעבר לבטל את תוכנית ההגנה על מהגרים לא חוקיים צעירים, אך נראה שהוא הותיר פתח להגעה להסכם כשאמר לכתבים בשבוע שעבר: "אנחנו מוכנים, רוצים ומסוגלים להגיע להסכם על כך, אבל אני לא חושב שהדמוקרטים רוצים. הם אלו שלא הולכים להגיע להסכם".

בשבוע שעבר פסק בית משפט כי התכנית לא תבוטל עד שלא ייפתרו יתר הסוגיות המשפטיות הקשורות לנושא.
המאמצים להאריך את התוכנית הסתבכו עוד יותר, מאחר שהם גרמו לניסיונות להעביר חוק שימנע את השבתת הממשל הפדרלי להפוך לקשים ויתר. "DACA ככל הנראה מת מאחר שהדמוקרטים לא באמת רוצים בכך, הם רק רוצים לדבר ולקחת את הכסף מהצבא, שכל כך זקוק לו", כתב טראמפ בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully