וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב שילדיו מתו בתאונה בשבי שומרון: "הגוף בסדר - בלב יש חור"

25.1.2018 / 17:00

אוהד ליפניק, שאיבד שניים מילדיו בתאונה בשומרון סיפר ממיטתו בבית החולים על הערב הנורא. "זה היה כמו בסרט, הרכב עף עלינו במהירות מטורפת. ראיתי שיש לי שני ילדים מחוסרי הכרה, הוצאתי את מי שאפשר". האם עדיין מורדמת ומונשמת בבית החולים

צילום: באדיבות חדשות עשר, עריכה: תום זואילי

"בגוף אני מרגיש בסדר, אבל יש לי חור בלב", סיפר היום (חמישי) ממיטתו בבית החולים, אוהד ליפניק, האב משבי שומרון, שמשפחתו נפגעה שלשום בתאונה סמוך להתנחלות. שניים מילדיו נהרגו, ורעייתו שירלי ועוד שניים מבניו מאושפזים בבית החולים עם פציעות בדרגות שונות.

ליפניק שחזר את התאונה, וסיפר כי "בקטע הזה של הכביש אין הרבה תאורה ויש בורות עמוקים בכביש, אז צריך לנסוע לאט. רכב פלסטיני נע במהירות, ואחרי זה התעוררתי והתחלתי לעכל מה קורה. בשניות הראשונות לא הצלחתי לפתוח את הדלת. אחיה הבן הגדול יצא לבד, אלקנה התינוק גם יצא בסדר. שירלי הייתה לכודה ואי אפשר היה לפתוח את הדלת".

ראיון עם אוהד ליפניק, אביהם של רואי ואורי ז"ל. חדשות 10
"לא זוכר אם הספקתי לבלום". האב, אוהד ליפניק/חדשות 10

ליפניק הבחין ברכב הפלסטיני לאחר שאיבד שליטה. "זה היה כמו בסרטים, רכב פשוט עף עליך במהירות מטורפת. אני לא זוכר אם הספקתי לבלום". לדברי ליפניק, הוא הצליח לפקוח את עיניו מהר יחסית, והבין את ממדי התנועה המחרידה. "לא יודע אם זה היה כמה שניות או פחות, קודם מחפש את עצמי, יוצא החוצה, מנסה לנשום, ואז מחפש את הילדים ושירלי, מוציא את מי שאפשר".

"ראיתי שיש לי שני ילדים מחוסרי הכרה", הוא מספר. "את רואי הוציאו ועשו לו החייאה, באורי לא ראיתי דופק ונשימה, ואז כבר הגיעו החבר'ה ולקחו אותנו לבית החולים". באשר לאמצעי הזהירות ברכב טען אב המשפחה שכל בני המשפחה היו חגורים בחגורות בטיחות. לדבריו, התאונה הקטלנית תפסה את המשפחה במרחק של שלוש דקות מבית המשפחה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הלוויתם של המשפחה שנהרגה בתאונה בשומרון, שבי שומרון, 24 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתם של רואי ואורי לינפיק, אתמול בשבי שומרון/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

האב טען כי מדובר בכביש מסוכן ובעייתי, "מסוג הכבישים שיש אנשים שפוחדים לנוסע עליו בחושך. אני גר שם שנתיים וכך אני רגיל, מדובר בכביש חשוך, תמיד אחרי הגשם יש שם בורות כי אין שם ניקוז, ואתה צריך לנסוע שם לאט. התחושה בנסיעה בכביש היא של מערב פרוע, לפחות בעקיפות המסוכנות שנוסעים לוקחים".

להלוויית ילדיו אמש בהתנחלות הגיע באלונקה מבית החולים. "אין ברירה, צריך להיפרד", אמר, וסיפר על מצבם של שאר בני המשפחה. "אלקנה התינוק בסדר, וישתחרר בקרוב, לאחיה הבכור סיפרתי הבוקר. יש לו בר מצווה ביום של ה-30. הסברתי לו שעשינו תאונה, סיפרתי על המצב של אמא. אני שברתי רגליים ואני בסדר", אמר. אוהד סיפר כי בנו החל לספור על אצבעותיו את בני המשפחה החסרים, "ואז אמרתי לו שאורי ורואי מתים".

מוקדם יותר היום עדכן ד"ר חיים פארן מנהל מערך הטראומה במרכז הרפואי "מאיר" בכפר-סבא לגבי מצבם של בני המשפחה המאושפזים בבית החולים. לדבריו, מצבו של אב המשפחה השתפר ומוגדר עתה טוב. עוד נמסר כי ליפניק יישאר להשגחה למשך כמה ימים וכי מצבו של בנו התינוק בן חמישה חודשים שנפצע בתאונה מוגדר טוב מאוד

הלוויתם של המשפחה שנהרגה בתאונה בשומרון, שבי שומרון, 24 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ליפניק בהלוויית ילדיו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מצבה של אם המשפחה שירלי מוגדר יציב אך היא עודנה מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת. מצבו של אחיה, בן 13, טרם התייצב אך הוא נותר בהכרה ונושם בכוחות עצמו. לאחר היוודע דבר מותם של ילדיו, האב אוהד ביקש לתרום את איברי הילדים שנהרגו.

אמש הובאו למנוחות בבית עלמין שבשבי שומרון אורי בת ה-12 ורואי בן השמונה, שנהרגו שלשום בתאונה. אוהד אב המשפחה, שנפצע באורח קל, הגיע להלוויית הילדים באלונקה, יחד עם מאות אנשים שבאו להיפרד מהילדים בדרכם האחרונה. הוא ספד לילדיו, "אורי, נולדת אחרי לבנון השנייה. אימא החליטה לקרוא לך כך אחרי תקופת החושך. רואי אהרן, כמה נחת הבאת לנו".

ההרוגים בתאונה בשומרון 24 בינאור 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
האם שירלי עדיין מורדמת ומונשמת. משפחת ליפניק לפני האסון/מערכת וואלה! NEWS, -

"אורי ורואי אני נפרד מכם בשם אימא ואחיה ואמיתי", ספד. "אלוהים, לא מבין איך לקחת שני ילדים. אין בי אשמה אבל כהורים יש לנו אחריות להביא אתכם לחיים מלאים. אחריות שלא קיימנו". אמה של שירלי סיפרה על האובדן, "עצוב לאבד נכדים, עצוב מאוד. עצוב למשפחה. חמישה ילדים יש לבת שלי, היא הבת הבכורה שלי ומתוכם הלכו שניים. שני פרחים יפים".

"התחושה קשה", הוסיפה. "עצוב לנו, עוד לא הספקנו לעבד את הכאב שלנו, עדיין לא מעכלים. הסבתא הוסיפה כי האם שירלי עוד לא יודעת את תוצאותיה הקשות של התאונה.
הרב שמעון בן שחר, נציג בית הספר של הילדים, אמר כי "כשרואים כאלה ילדים יודעים שזו משפחה מיוחדת, הכל בצניעות טבעית. אורי, איזה לב רחב ומיוחד היה לך. אור בעיניים. בורחת ממריבות. רואי אהרן. איזו מתיקות. איזו... הרב רזיאל (מתייחס לרזיאל שבח שנרצח בחוות גלעד), הנה, כבר יש לך ילד ראשון בבית דין של למעלה". "איך ידעת לבחור את הילד השקדן".

הרוגה ועשרה פצועים בתאונה בין רכב ישראלי לפלסטיני בצומת שבי שומרון, 24 בינואר 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
זירת התאונה, השבוע/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה

רב המועצה האזורית שומרון, אליקים לבנון, ספד גם הוא. "אנחנו פונים בתפילה ובברכה לחזק את אבא יקר, שתעמוד על רגליך ושהרופאים יצליחו במשלח ידם להחזיק ולתמוך במשפחה", אמר. "אנחנו חווים הרבה אירועים של תאונות דרכים. צריך להרים מעפר, להרים את חוות גלעד, את שבי שומרון, את משפחת ליפניק. נוחו בשלום ילדים מתוקים".

מחקירת התאונה עולה כי נהג פלסטיני איבד שליטה לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה, נזרק למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של כלי הרכב של המשפחה. אחד הפלסטינים שהיה ברכב השני נהרג, אחר נפצע קשה ועוד שלושה נפצעו בינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully