וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בארה"ב: סנאטורית תביא לעולם ילד בזמן התפקיד

תמי דקוורת', בת 50, כבר עשתה היסטוריה כשהייתה לאישה הנכה הראשונה שנכנסת לסנאט, אחרי שאיבדה את רגליה במלחמת עיראק. עתה, היא תצטרף לקבוצה קטנה של נשים שעשו זאת בבית הנבחרים. "לא מאמינה שזה קורה רק ב-2018"

צילום: CNN

הסנאטורית הוותיקה תמי דקוורת' הכריזה אתמול (שלישי) כי היא מצפה לילדה בגיל 50, ובכך תהיה הסנאטורית הראשונה אי-פעם שמביאה ילד לעולם בזמן כהונתה. רק תשע נשים אחרות הביאו ילד לעולם בזמן כהונתן בקונגרס האמריקני, אך כולן היו בבית הנבחרים.

"הגיע הזמן באמת", אמרה לעיתון "שיקגו טריביון", בהתייחסות להיסטוריה שתקבע. "אני לא מאמינה שזה קורה רק ב-2018. זה אומר משהו לגבי חוסר השוויון בייצוג שקיים במדינה שלנו. אני מקווה שאם יצא משהו מצעדת הנשים, זה שיותר נשים יתמודדו. יהיה נחמד לקבל חברה כאן".

הסנאטורית תמי דקוורת' תמי דקוורת' בגבעת הקפיטול בוושינגטון, ארה"ב, 3 בינואר 2017. רויטרס
דקוורת' ובתה הראשונה/רויטרס

דקוורת', יוצאת מלחמת עיראק, היא גם האישה הנכה הראשונה שנבחרה לסנאט. היא איבדה את שתי רגליה בזמן ששירתה כטייסת מסוק קרב. היא גם הסנאטורית הראשונה שנולדה בתאילנד - אמה היא ממוצא סיני ואביה היה חייל בצבא ארצות הברית, שלחם במלחמת העולם השנייה ובמלחמת וייטנאם.

היא זכתה במושבו של הנשיא לשעבר ברק אובמה בסנאט, מטעם מדינת אילינוי. הוא אף סייע לה בקמפיין הבחירות ב-2016, והופיע לצדה בעצרות תמיכה. דקוורת', ששימשה תת-שרה לענייני חיילים ותיקים בממשלו של אובמה, סיפרה כי היא ובן זוגה התקשו להיכנס להיריון. בתה הראשונה, אביגיל, נולדה ב-2014 אחרי טיפולי פוריות שעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הסנאטורית תמי וורת'דק עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, בעצרת בשיקגו, אוקטובר 2016. AP
שימשה תת-שרה בממשלו. דקוורת' ואובמה, 2016/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully