וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ראש ה-CIA תושאל במסגרת חקירת מעורבות רוסיה בבחירות

24.1.2018 / 15:50

ברשת NBC דווח כי מייק פומפאו נשאל על הדחתו של ראש ה-FBI, שהפכה למוקד החקירה סביב האפשרות שטראמפ שיבש את החקירה. זאת אחרי שגם התובע הכללי תוחקר בידי אנשיו של החוקר המיוחד מולר

צילום: CNN

(בווידאו: דיווח על השימוע של סטיב באנון בקונגרס, החודש)

ראש סוכנות הביון המרכזית (CIA) מייק פומפאו תוחקר על ידי צוותו של התובע המיוחד רוברט מולר במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016 - כך דיווחה היום (רביעי) רשת NBC.

הדיווח מגיע יום לאחר שמשרד המשפטים אישר כי התובע הכללי ג'ף סשנז תוחקר בעצמו בשבוע שעבר, בהתפתחות משמעותית בחקירה המטילה צל כבד על ממשלו של דונלד טראמפ. הוא היה חבר הממשל הראשון שמתושאל על ידי צוותו של התובע המיוחד.

בנוסף לכך, דווח בכלי תקשורת שונים כי גם ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי תושאל, זמן קצר אחרי שפוטר במאי האחרון. פיטוריו של קומי הובילו למינוי מולר להובלת החקירה. פיטורי קומי עומדים במרכז החקירה של מולר, שבוחן אם טראמפ שיבש את החקירה. הנשיא עצמו צפוי להיות מתושאל בזמן הקרוב על ידי מולר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם ראש ה-CIA מייק פומפאו. AP
נשאל על הדחת קומי. טראמפ ופומפאו, ינואר 2017/AP

הדיווח ב-NBC, שהתבסס על גורמים המעורים בחקירה, לא מסר מתי אירע תחקורו של ראש ה-CIA. עם זאת, לפי אחד הגורמים, פומפאו הוא "עד משני" לפיטורים של קומי. בסוכנות הביון לא הגיבו לדיווח.

עוד דווח כי היועץ הבכיר לשעבר סטיב באנון צפוי להיפגש עם אנשיו של מולר עד לסוף החודש. זאת אחרי שהגיע להסכם לעבור תחקור במקום להופיע בפני חבר מושבעים.

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה אתמול כי הבית הלבן "ישתף פעולה באופן מלא עם החוקר המיוחד". טראמפ אמר כי הוא "לא מודאג בכלל" לגבי תחקורו של סשנז, הראשון מחברי ממשלו שנשאל על ידי אנשיו של מולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully