וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים הורה לצבא: "תירו בי אם אהפוך לדיקטטור"

23.1.2018 / 13:17

ברקע ניסיון בעלי בריתו בקונגרס לשנות את החוקה, דחה דוטרטה את האפשרות שהוא רוצה להישאר בתפקיד מעבר לסוף כהונתו ב-2022. "העבודה שלכם היא להגן על העם ועל החוקה, תירו בי, אני לא צוחק"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הורה אתמול (שני) לצבא ולמשטרה לירות בו אם הוא יהפוך לרודן ויישאר בתפקיד מעבר לכהונתו. זאת ברקע אזהרות שהשמיעו מתנגדיו בשל מהלכים שנוקטים נאמניו של דוטרטה לשינוי החוקה.

המנהיג בעל הלשון שלוחת הרסן ניסה להדוף את השמועות שלפיהן הוא הורה לתומכיו בקונגרס לשנות את החוקה כדי להציג מערכת שלטון פדרלית שתאפשר לו להישאר נשיא גם אחרי 2022 - אז תסתיים כהונתו. נשיאי הפיליפינים מנועים מלהתמודד על כהונה נוספת.

"אם אשאר מעבר לזמן וארצה להיות דיקטטור, תירו בי, אני לא צוחק", אמר דוטרטה לחיילים במהלך ביקורו בבסיס. הוא הוסיף כי על כוחות הביטחון למנוע מכל אחד להתעסק עם החוקה. "זאת העבודה שלכם להגן על החוקה ולהגן על העם. זכרו, זאת החובה היחידה שלכם".

לקריאה נוספת בנושא
"אתה האור בעולם שלי": נשיא הפיליפינים שר דואט לכבוד טראמפ

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בוחן נשק, 28 ביוני 2017. רויטרס
נתן אור ירוק לעצור אותו מלהיות רודן. דוטרטה/רויטרס

דוטרטה תומך בשינוי המשטר לפדרלי כדי להילחם בחוסר השוויון, בחיזוק המחוזות השונים ולהכיר בשוני התרבותי במדינה.

בשבוע שעבר, בעלי בריתו בבית התחתון הצביעו בעד כינוס אסיפה מכוננת לשינוי החוקי עד מאי, לביטול בחירות אמצע הכהונה בשנה הבאה והארכת הכהונה של כל הגורמים הרשמיים.

הרפורמה החוקתית היא סוגיה שנויה במחלוקת, ומתנגדיה מאשימים את חברי הקונגרס בניסיון להאריך את כהונתם או לנסות ולהשאיר את הנשיא הפופולרי בתפקיד מעבר לכהונתו הנוכחית. לדבריהם, הרפורמה עלולה להוביל לכינון מחדש של דיקטטורה במדינה, כפי זו של הרודן פרדיננד מרקוס. דוטרטה שיבח את מרקוס פעמים רבות ומתנגדיו טוענים כי הוא מאמץ את מאפייניו הרודניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully