וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות האסלאם הקיצוני גוברת - והסוהרים בצרפת פתחו בשביתה

22.1.2018 / 15:03

בעקבות שורת תקיפות נגד סוהרים בבתי הכלא ברחבי המדינה, האיגודים הכריזו על מחאה ודורשים ממשלתו של מקרון להוסיף כוח אדם ולהגדיל את משכורותיהם. "אי אפשר לשמור על מאה אסירים עם משרוקית"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סוהרים ברחבי צרפת פתחו היום (שני) בשביתה במחאה נגד ממשלתו של הנשיא עמנואל מקרון בשל מחסור בכוח אדם ובאלימות כלפיהם, שלטענתם יוצאת משליטה בבתי הכלא הצפופים ברחבי המדינה. השביתה, שהחלה במשמרות הבוקר, נפתחה אחרי שאיגודי הסוהרים דחו את הצעת הממשלה להוסיף מאה סוהרים נוספים ועוד אלף עד 2022, תום כהונתו הראשונה של מקרון.

הסוהרים שרפו צמיגים וקרשים מחוץ לשעריהם של כמה בתי כלא, לפני שיחות בהולות שאותן כינס שרת המשפטים ניקול בלובה. "אנחנו לא נשמש אבק שריפה, לא נזוז סנטימטר", אמר יואן קראר, בכיר באיגוד ה-FO, לרשת CNews. האיגוד שלו דורש העלאת משכורות ומינוי מהיר של 2,400 אנשים נוספים לשורות מערכת בתי הסוהר.

"אי אפשר להציב סוהר שישמור על מאה או 150 אסירים ורק לתת לו משרוקית", אמר נציג האיגוד קראר, שקרא לחמש את הסוהרים באקדחי טייזר. קראר, סוהר בבית הכלא פרסנה שבפאתי פריז ב-13 השנים האחרונות, אמר כי מספר התקיפות בבתי הכלא הוא 4,000 בשנה.

הפגנה של סוהרים במרסיי נגד תנאי העסקתם 22 בינאור 2018. רויטרס
הפגנה של סוהרים במרסיי נגד תנאי העסקתם 22 בינאור 2018/רויטרס

מקרון נתון ללחץ רב לפתור את המשבר אחרי שבשבוע שעבר אירעה שורת תקיפות נגד סוהרים בבתי כלא ברחבי המדינה. ביום שישי, התעמתו שוטרים עם שובתים מחוץ לבית הכלא פלרי מרוג'י, שם פרצו המהומות לראשונה אחרי שפעיל טרור, שנכלא בשל מעורבותו בפיגוע בתוניסיה בשנת 2000, חתך סוהרים בראשם ובגופם עם זוג מספריים.

במהלך סוף השבוע, הציעה הממשלה להפריד את האסירים המסוכנים ביותר מיתר 70 אלף האסירים המאכלסים את בתי הכלא שלה. מספר האסירים בצרפת הוא מהגבוהים ביותר באירופה. אוכלוסיית בתי הכלא יותר מהוכפלה מאז שנות ה-70 והסוהרים מתלוננים על כך שאין להם את כוח האדם והציוד הדרוש להתמודד עם אסירים אלימים. אלו הם בעיקר פעילי טרור אסאלמי ופושעים שעברו הקצנה דתית במהלך שהותם בכלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הפגנה של סוהרים במרסיי נגד תנאי העסקתם 22 בינאור 2018. רויטרס
הפגנה של סוהרים במרסיי נגד תנאי העסקתם 22 בינאור 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully