וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תשובה אל תרעיל אותנו": תושבי הכרמל מחו נגד אסדת גז ליד החוף

מאות הגיעו לביתו של איש העסקים, מבעלי זכויות ההפעלה על מאגר לוויתן, כדי למחות נגד הקמת אסדת גז בסמוך לחוף, שלדבריהם תעמיד את תושבי האזור בסכנה בריאותית. "קוראים לתשובה לא להפוך להיות אחראי לאחד האסונות הגדולים בתולדות המדינה"

צלמים זמניים מורשים

יותר מ-300 תושבי מישור החוף והכרמל הפגינו היום (שישי) בשכונת רמת פולג בנתניה מול ביתו של איש העסקים יצחק תשובה במחאה על תכנית הפיתוח של מאגר הגז הטבעי "לוויתן". התושבים דרשו מתשובה: "אל תרעיל אותנו! חייהם של מיליון תושבים בידיים שלך!".

לדבריהם, הקמת אסדת הפקת הגז המזהמת בסמוך לחוף תסכן את התושבים כתוצאה מזיהום האוויר בחומרים מסרטנים, מזיהום חמור של מי הים בשגרה ובמקרי תקלה וכן מזיהום אפשרי של מקורות השתייה.

יצחק תשובה, מבעלי דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, מחזיק ב-45% מסך הבעלות על זכויות ההפעלה במאגר לוויתן. על פי מתווה הפיתוח הנוכחי, אסדת הפקת הגז תמוקם בסמוך לחוף. התושבים דורשים מתשובה לשנות את המתווה ולהקים את האסדה בעומק הים במרחק של 120 קילומטרים, כאסדה צפה. יוני ספיר, תושב המועצה האזורית חוף הכרמל וממובילי המאבק, קרא לתשובה "להתעשת, ולא להפוך מזה שהביא את בשורת הגז לישראל לזה שיהיה אחראי על אחד האסונות הגדולים שתדע המדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
בחסות החשכה: כך נראתה הפעילות נגד המחבלים בג'נין מעין הלוחמים
הפסקות חשמל, זרמי נחלים וחסימות כבישים: הסערה כבר מאחורינו
כחלון עוקץ את לפיד: שרי אוצר לפניי לא בנו אפילו דירה אחת

מאות תושבי חוף הכרמל הפגינו מול ביתו של יצחק תשובה במחאה על הקמת אסדת גז בקרבת החוף, 19 בינואר 2018. מערכת וואלה!
"מיליון תושבים יימצאו בסכנה בריאותית ממשית וחמורה עד כדי סכנת חיים". המפגינים, היום/מערכת וואלה!
מאות תושבי חוף הכרמל הפגינו מול ביתו של יצחק תשובה במחאה על הקמת אסדת גז בקרבת החוף, 19 בינואר 2018. מערכת וואלה!
מפגינים מול ביתו של תשובה, היום/מערכת וואלה!

"נתוני המשרד להגנת הסביבה מראים שאסדת הגז בדרום הארץ, תמר, מזהמת בחומרים מסרטנים בהיקף של פי עשרות מבתי הזיקוק בחיפה", הוסיף ספיר. "תרחיש דומה מאיים על מיליון תושבים - מחיפה עד נתניה, שיימצאו בסכנה בריאותית ממשית וחמורה עד כדי סכנת חיים".

החלופה שהמפגינים מציעים היא הרחקת המתקן לעומק הים באמצעות אניית טיפול ימי מלא על פי בארות הקידוח, שלדבריהם מהווה פתרון כלכלי יותר לזכייניות. פתרון זה, הסבירו, מיושם ב-92% מהמאגרים במים עמוקים בעולם כולו משנת 2010 והוא אף מקובל בישראל, במאגרים כריש ותנין.

"מדוע תשובה לא פועל למען בריאות התושבים ובעצם פעולותיו מעמיד אותם בסכנה ממשית?" הוסיף ספיר. "הפתרון של הרחקת האסדה הוא גם ישים וגם כלכלי. הוא אושר על ידי ממשלת ישראל בקיץ 2017 בהקשר לזכיינית אחרת, ותשובה אף התבקש לנקוט בפתרון זה במאגר לוויתן בידי שותפתו. אין כל סיבה הגיונית שלא ליישם את הרחקת האסדה גם במקרה של מאגר לוויתן".

כוחות משטרה שהגיעו למקום שמרו על הסדר במהלך ההפגנה. לדברי כמה מהפעילים תשובה יצא מביתו עוד בטרם ההפגנה. "ביקשנו להיכנס אליו הביתה ולדבר איתו. והוא אמר שבשום פנים ואופן לא ייכנסו אליו הביתה, וסגר במהירות את הדלת", אמרו.

מאות תושבי חוף הכרמל הפגינו מול ביתו של יצחק תשובה במחאה על הקמת אסדת גז בקרבת החוף, 19 בינואר 2018. ללא, מערכת וואלה!
דורשים להרחיק את האסדה לעומק הים. מחאת התושבים, היום/מערכת וואלה!, ללא
מאות תושבי חוף הכרמל הפגינו מול ביתו של יצחק תשובה במחאה על הקמת אסדת גז בקרבת החוף, 19 בינואר 2018. מערכת וואלה!
משפחה שהגיעה להפגין, מבין המאות ברמת פולג/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully