וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "חמאס מנסה לבנות תשתיות טרור בדרום לבנון"

שר הביטחון הגיע לביה"ח רמב"ם, שם מאושפזים שני לוחמי הימ"מ שנפצעו בג'נין. הוא התייחס לניסיונות חמאס לפעול באזור על רקע הדיווחים על ניסיון החיסול בצידון. "לא נסכים שחמאס ידבר על סיוע ובמקביל ינסה להוציא פיגועים ולאיים על ישראל מדרום לבנון"

צילום: אדריאן הרבשטיין

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר (שישי) כי חמאס מנסה לפנות ל"כיוונים נוספים" בשל מצוקתו בעזה, ומפתח תשתיות טרור בדרום לבנון. "באופן כללי צריך להבין שחמאס מתקשה להוציא היום פיגועים מרצועת עזה והוא במצב מאוד קשה", הסביר ליברמן. "בשל כך הוא מנסה להוציא פיגועים מיהודה ושומרון וגם מנסה לפתח זירות חדשות - גם בדרום לבנון".

"מה שצריך להדאיג זה הניסיון שלהם לפתח תשתיות טרור בדרום לבנון ולנסות גם משם לאיים על מדינת ישראל", טען ליברמן. "אנחנו לא נסכים שמצד אחד חמאס ידבר על המצוקה, על הסיוע ההומניטרי, ומצד שני ינסה להוציא פיגועים מיהודה ושומרון ולבנות תשתיות טרור בדרום לבנון".

לקריאה נוספת
סגירת מעגל: משפחת שבח ביקרה בבית החולים את הלוחמים הפצועים
אשת הלוחם שנפצע קשה: "הוא התעורר ולא אמר דבר, רק שאל על הילדים"
ליברמן לוואלה! NEWS: רוצחי הרב שבח ניסו לבצע פיגוע בעבר וכשלו

ליברמן מבקר את לוחמי הימ"מ הפצועים בבית החולים רמב"ם,  19 בינואר 2018. אדריאן הרבשטיין
"חמאס מנסה לאיים על ישראל מדרום לבנון". ליברמן, היום/אדריאן הרבשטיין

דבריו של ליברמן בנוגע להתעצמות חמאס בדרום לבנון באים בעקבות ניסיון החיסול של בכיר חמאס בצידון לפני כשבוע, עליו דווח בכלי התקשורת במדינה. על פי הפרסומים, אחיו של בכיר בארגון נפגע בפיצוץ שאירע במכוניתו בחניית ביתו. בתמונות ששודרו בטלוויזיה, נראה עשן מיתמר מכלי רכבו של מוחמד חמדאן, אחיו של אוסאמה חמדאן, נציג הארגון בלבנון. הפיצוץ, אירע עם פתיחת הדלת של מכונית הב.מ.וו שלו.

בתחילה דווח כי הוא חוסל, אך ברשת אל-מיאדין דווח כי הוא נפצע והועבר לבית חולים בעיר הנמצאת במרחק של 40 ק"מ מדרום לביירות. עוד דווח כי מטוסים של חיל האוויר חגו בשמי העיר בזמן הפיצוץ וכי כוחות הביטחון המקומיים נפרסו בסמוך לזירת הפיצוץ וחסמו את הגישה למקום. בצידון נמצאים שניים מבין 12 מחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון.

עוד באותו נושא

לוחם ימ"מ נורה בחזה בקרב בג'נין: "איבד ליטרים של דם; חוסן בלתי רגיל"

לכתבה המלאה
חיסול הכיר חמאס, אבו חמזה חאמדן, צידון, דרם לבנון, 14 בינואר 2018. טוויטר, צילום מסך
זירת ניסיון החיסול בצידון, לפני כשבוע/צילום מסך, טוויטר

ליברמן אמר את הדברים בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם מאושפזים שני לוחמי הימ"מ שנפצעו בפעילות מבצעית בג'נין לאיתור רוצחי הרב רזיאל שבח בפיגוע בחוות גלעד. "המחבל שנמלט צריך לדעת שהוא חי על זמן שאול", אמר השר.

"המלחמה בטרור זה לא אירוע חד פעמי, זה מאמץ מתמשך", הבהיר ליברמן. "אני בטוח שנצליח להשיג את המחבל שנמלט ולסגור איתו את החשבון. הוא צריך לדעת שהוא חיי כרגע חיי כלב בבריחה".

אמש הועבר אחד הלוחמים לבית החולים רמב"ם בצב קל, וכעת הוא מאושפז כמו חברו במחלקת כירורגית חזה. הלוחם הנוסף שנפצע בפעילות נותח אתמול, וכעת הוא בהכרה ומצבו מוגדר בינוני.

"אנחנו יודעים הכול, מי המחבלים, מי הסייענים, מי האנשים הנוספים שהיו סייענים לפיגוע ונגיע לכולם", הסביר ליברמן. "אף אחד לא יסתובב חופשי, נגיע לכולם, נביא את כולם והם ישלמו את מלוא המחיר".

צה"ל מהחטיבה המרחבית "מנשה", שב"כ ומשטרת ישראל במבצע לאיתור חשודים בביצוע פיגוע הירי סמוך לחוות גלעד ב9 בינואר, בו נרצח הרב רזיאל שבח ז"ל' 18 בינואר 2018. דובר צה"ל
זירת הפעילות בג'נין שלשום/דובר צה"ל

משפחתו של הרב שבח שנרצח בפיגוע הגיעה אף היא אתמול לבית החולים כדי לבקר את הפצועים. בני משפחת שבח, האב משה, האם אילנה, האחות עטרת ובן זוגה עמית, בליווי סגן מפקד מג"ב, תת-ניצב עוזי לוי ומפקד הימ"מ, ניצב-משנה נ' הביעו את הערכתם ללוחמים. בני המשפחה ביקרו את שני הלוחמים המטופלים בבתי החולים העמק שבעפולה, ורמב"ם בחיפה. מפקד הימ"מ, נצ"מ נ' אמר למשפחות כי מבחינת היחידה, הייתה זו שליחות לפעול למען ביטחון אזרחי ישראל, וכי היחידה תמשיך לפעול לסיכול טרור ברחבי מדינת ישראל בנחישות ובמקצועיות.

משפחתו של הרב רזיאל שבח ז"ל, שנרצח בפיגוע הירי בסמוך לחוות גלעד, הגיעה לבקר את לוחמי יחידת הימ"מ 18 בינאור. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
משפחת שבח בביקור בבית החולים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

יעל, אלמנתו של שבח אמרה אתמול כי היא "מודה לכוחות הביטחון על פעולתם הנחושה לתפיסת המחבלים. ושולחת מכאן איחולי החלמה לפצועים מכוחות המשטרה שפעלו בנחישות ובגבורה. הנחמה שלנו היא לא בנקמה אלא בבניין הארץ. אני מבקשת מראש הממשלה: שבור את השתיקה שלך, אמץ את ההצעה של שר הביטחון לאשר את חוות גלעד והעלה אותה לאישור הממשלה. זו הנחמה שלנו. זו הבקשה שלנו, זו התשובה האמיתית לרצח הזה של בעלי אהובי ואב ילדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully