וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"והזוכה הוא": טראמפ פרסם את "פרסי הפייק ניוז לשנת 2017"

18.1.2018 / 8:12

נשיא ארה"C פרסם רשימה של עשרה דיווחים שהתבררו כשגויים ומציגים "סיקור לא הוגן". בין ה"זוכים": דיווח כי טראמפ הנחה את יועצו ליצור קשר עם רוסיה, סרטון שבו הוא שופך מזון לדגים ביפן, ודיווח לפיו הגברת הראשונה של פולין לא לחצה את ידו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרסם הלילה (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו את "פרסי הפייק ניוז לשנת 2017". במסמך, שפורסם באתר המפלגה הרפובליקנית, נכללו עשרה דיווחים חדשותיים שגויים מהשנה החולפת.

בין הדיווחים ש"זכו" בפרסים מטעם הנשיא: תחזית שפרסם פול קרוגמן בניו יורק טיימס ולפיה שוק המניות "לעולם" לא יתאושש מהנשיאות של טראמפ - תחזית שמעולם לא התממשה. תחת טראמפ המשיכו מדדי המניות בארצות הברית לטפס בעקביות ולשבור שיאים.

במקום השני ברשימה ניצב דיווח של בריאן רוס מרשת ABC ולפיו טראמפ הנחה את יועצו לביטחון לאומי מייקל פלין ליצור קשר עם הרוסים במהלך הבחירות. אחרי שהדיווח התברר כשגוי, הרשת התנצלה, והכתב הוותיק בן ה-69 הושעה מתפקידו לארבעה שבועות.

לקריאה נוספת בנושא
"ואלו הן החדשות האמתיות": המהדורה של טראמפ שתילחם ב"פייק ניוז"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2018. רויטרס
"ישנם המון עיתונאים נהדרים שאני מכבד". טראמפ/רויטרס

סיפור אחר ש"כיכב" ברשימה הוא דיווח של רשת CNN מחודש יוני האחרון. בדיווח, שפורסם באתר האינטרנט של הרשת, נכתב כי הסנאט בודק קשרים בין קרן השקעות רוסית ובין אנתוני סקרמוצ'י, מקורבו של הנשיא ודמות מוכרת בעולם הפיננסי בניו יורק. הפרסום הוסר מאתר האינטרנט של החברה, ושלושת העיתונאים שעמדו מאחוריו נאלצו להתפטר. הרשת הודיעה כי "הדיווח לא עמד בסטנדרטים של CNN ולכן הוסר".

הרשימה גם כללה ציוץ של כתב בוושינגטון פוסט, שדיווח על קהל דליל בעצרת תומכים של טראמפ בפלורידה. לפי הפרסום שהופיע באתר המפלגה הרפובליקנית, "הוושינגטון פוסט פרסם דיווח שקרי כי עצרת תומכים שכל הכרטיסים אליה אזלו הייתה ריקה. הכתב הלא הגון הראה תמונה של אולם ריק שעות לפני שהקהל הגיע".

וידאו ויראלי אחר שפורסם אחרי שטראמפ ביקר ביפן, הראה את הנשיא עומד לצד ראש ממשלת יפן שינזו אבה כשהשניים מאכילים דגים, והנשיא שופך בבת אחת את תכולת האריזה אל המים. על כך כתבו עורכי הרשימה כי "CNN ערך בצורה שקרית וידאו כדי להראות שהנשיא האכיל את הדגים יותר ממה שהיה צריך בזמן ביקור עם ראש ממשלת יפן. אבל ראש ממשלת יפן למעשה הוא זה שהאכיל את הדגים ראשון". לכך צירפו עורכי הרשימה וידאו שמראה גם את אבה שופך את תכולת קופסת האוכל אל המים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מאכיל את הדגים יחד עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה בארמון אקאסקה בטוקיו 6 בנובמבר 2017. AP
טראמפ שופך את תכולת קופסת מזון בדגים בביקור ביפן/AP

"זוכה" אחר ברשימה היה דיווח של ניוזוויק, לפיו הגברת הראשונה של פולין לא לחצה את ידו של טראמפ, כשברשימה הופיעה תמונה של השניים לוחצים ידיים. זמן קצר לאחר שהנשיא שיתף את הקישור למאמר, קרס אתר המפלגה הרפובליקנית, וחזר לאוויר רק כעבור כשעה.

לפני כשבועיים הודיע טראמפ על כוונתו להודיע על מה שהוא כינה "פרסי התקשורת הלא הוגנת והמושחתת של השנה". אלא שלאחר מכן הוא דחה את מועד ההודעה המקורית לאמש, והסביר: "פרסי הפייק ניוז לתקשורת המיינסטרים המוטה והמושחתת תוצג למפסידים ביום רביעי, ה-17 בינואר. העניין והחשיבות סביב הפרסים הללו גדולה ממה שניתן היה לשער!".

עם פרסום הרשימה, סיכם טראמפ בטוויטר: "למרות סיקור תקשורתי מאוד לא הוגן, ישנם המון עיתונאים נהדרים שאני מכבד, והרבה חדשות טובות שהעם האמריקני גאה בהן!".

רעייתו של נשיא פולין מתחמקת מלחיצת יד עם נשיא ארה"ב. צילום מסך
האם הגברת בראשונה של פולין פסחה על לחיצת ידו של טראמפ? זוכה נוסף בפרס הפייק ניוז של הנשיא/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully