וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל טענות לתקיפות מיניות: המנצח מנחם נבנהויז הושעה מהטכניון

17.1.2018 / 14:07

המנצח הוצא לחופשה בלתי מוגבלת עם פרסום שורת עדויות על אודות הטרדות ותקיפות מיניות ב"הארץ" בידי אסף הראל, שהיה תלמיד שלו בתיכון תלמה ילין. "הטכניון עורך בדיקה מקיפה כדי לברר אם היו תקיפות בעת עבודתו במוסד", נמסר

מנחם נבנהויז. --, מערכת וואלה! NEWS
נבנהויז (צילום: איתן טל, הארץ)/מערכת וואלה! NEWS, --

המנצח מנחם נבנהויז הוצא היום (שלישי) לחופשה בלתי מוגבלת מתפקידו במחלקה למוזיקה בטכניון ובתזמורת, בעקבות שורת עדויות שחשף העיתונאי אסף הראל במונולוג שנשא באתר "הארץ" ופורסם אתמול. במונולוג, חשף הראל כי כתלמיד שלו בתיכון תלמה ילין הוא הותקף מינית בידי נבנהויז, ועם התעוררות קמפיין MeToo שוחח עם חבריו מימי התיכון וגילה כי במשך שנים הטריד ותקף לכאורה נבנהויז תלמידים רבים. אם יש ממש בטענות שהציף הראל, חלה עליהן התיישנות ולכן הן לא תקפות עוד בבית המשפט.

לעומת זאת, בימים אלה נבדקת האפשרות כי נבנהויז ביצע עבירות מין בשנים האחרונות ובפרט במוסדות שבהם לימד לאחר ימיו בתיכון שבגבעתיים. אחד המוסדות שבהם לימד המנצח, בעל שם עולמי, הוא הטכניון בחיפה. הטכניון בודק אפשרות שנבנהויז הטריד מינית חברי תזמורת ותלמידים.

"מנחם נבנהויז יצא לחופשה בלתי מוגבלת ומונה לו מחליף בכל המשימות המיידיות במחלקה ובתזמורת. הטכניון עורך בדיקה מקיפה על מנת לברר האם היו הטרדות או תקיפות מיניות בתקופת עבודתו בטכניון", נמסר מהמוסד. "הטכניון משקיע משאבים ומאמצים רבים כדי להבטיח סביבת עבודה ולימודים המכבדת כל אישה ואיש בקמפוס, ופועל באופן שוטף ועקבי למניעת הטרדות מיניות ולטיפוח תרבות מכבדת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשף את העדויות עם סיפורו האישי. הראל (צילום: יח"צ)/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לקחתי שיעורים פרטיים בסטודיו שלו ליד רוטשילד, כשבאותה תקופה גם עבדתי כפועל בניין", סיפר הראל. "כמובן שתוך יום נתפס לי הגב מסחיבת הבלטות, ואני זוכר שבאתי לשיעור וממש כאב לי לשבת מרוב שהייתי תפוס ומנחם הציע לעשות לי מסאז' כדי לעזור לשרירים. חשבתי שיפה מצדו, והוא באמת עזר והרגשתי יותר טוב. ואז הוא הציע שהיום לא נעשה שיעור אלא נשחק כל מיני משחקים והציע שלל הצעות מגונות: בוא נשחק ברופא וחולה, בוא נאונן יחד, כל מיני דברים שלא נשמעו לי כל כך כיפיים. הקטע המדהים הוא שאני לא זוכר לגמרי מה היה שם. יכול להיות שלא היה כלום והוא רק הציע, יכול להיות שהיה והדחקתי, אבל אמרתי לחברה שלי: את יודעת, אם לי הוא הציע הוא בטח הציע לעוד תלמידים. נעשה כמה טלפונים, נברר".

בשלב זה, שטח הראל שיחות עם חבריו לתיכון, כשכל אחד מהם - לפחות שישה - מספר על אינטראקציה מינית שהייתה לו עם המורה. "אבל הסיפור החמור מכולם מתחיל כשמורה אחר למוזיקה בתלמה ילין מתאבד. מנחם מציע את עצמו ככתף תומכת לכל התלמידים שרוצים לדבר על המוות", הוא מספר, בהתייחס לעדות מאחד התלמידים לשעבר. "כעבור מספר פגישות, נבנהויז מציע כל מיני התערבויות שמערבות מין וכסף: 'אם יש לך אומץ לעשות את זה תקבל 50 שקל... אבל אני מתערב שאין לך אומץ'. כעבור שבוע ההצעה עולה מדרגה: 'אם יהיה לך אומץ לעשות מין אוראלי, תקבל 100 אבל בטח לא יהיה לך אומץ'. וכך זה נמשך ונמשך עד שהופך ליחסי מין מלאים בתשלום. בשלב מסוים אפילו את ההצגה של ההתערבות הוא כבר לא טורח לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully