וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת רוסיה מתקרבת לטראמפ: באנון זומן להעיד בפני חבר מושבעים

17.1.2018 / 9:57

בניו יורק טיימס דווח כי יועצו לשעבר של הנשיא זומן על ידי החוקר המיוחד, הראשון מקרב המעגל הקרוב של טראמפ. זאת, ייתכן כחלק מניסיון לגרום לו לדבר עם החוקרים. במקביל, באנון שמר על שתיקה במשך רוב תשע שעות השימוע בקונגרס

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

החוקר המיוחד לחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות, רוברט מולר, זימן בשבוע שעבר את סטיב באנון, מי שהיה מנהל קמפיין הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ, להעיד בפני חבר מושבעים – כך דווח אתמול בניו יורק טיימס. זהו האדם הראשון מהמעגל הקרוב של יועצי הנשיא שמקבל זימון מחייב להעיד על קשרים אפשריים בין אנשי הקמפיין ובכירים רוסים.

לפי הדיווח, לא מן הנמנע כי הזימון לעדות בפני חבר המושבעים הוא טקטיקה של משא ומתן כדי לגרום לבאנון לדבר עם צוות החוקרים בצורה פחות פורמלית ונוחה יותר, כמו ריאיון אחד על אחד. הדיווח פורסם בארצות הברית בזמן שבאנון העיד באותו הנושא ממש בפני גוף אחר - ועדת המודיעין של בית הנבחרים, מאחורי דלתיים סגורות. השימוע התקיים במשך תשע שעות, ולא ענה על רוב השאלות לבקשת הבית הלבן, שטען כי יש על כך חיסיון.

סטיב באנון, יועצו לשעבר של טראמפ, מגיע לשימוע בקונגרס, 16 בינואר 2018. רויטרס
באנון בשימוע בקונגרס, אתמול/רויטרס

הזימון של באנון מגיע שבוע לאחר פרסום הספר "אש וזעם" המסקר את השנה הראשונה לנשיאות של טראמפ. באנון צוטט כמי שאומר שהפגישה של בנו של טראמפ עם גורמים רוסים במגדלי טראמפ, שהתקיימה אחרי שהובטח לבנו של הנשיא כי הרוסים ימסרו בה מידע מזיק על הילרי קלינטון, הייתה "מעשה בגידה" ו"לא פטריוטית", והעריך בנוסף שהחקירה תתמקד בהלבנת כספים.

עם זאת, בבית הלבן דחו את הדברים של באנון על הסף וציינו כי הפגישה האמורה נערכה ביוני בעוד באנון הצטרף לקמפיין רק באוגוסט 2016, כך שלא היתה לו גישה למידע על הפגישה בזמן שזו התקיימה.

עם זאת, באנון כן לקח חלק משמעותי בצוות חילופי השלטון, בתקופה שנמצאת גם היא תחת זכוכית המדלת של מולר, בחשד שהיועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, דן עם הרוסים באותו הזמן על הסרת הסנקציות על מוסקבה למרות שאסור היה לו לעשות כן כיוון שטרם נכנס לתפקידו באופן רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully