וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתתפות נציגת פייסבוק בכנס פרו פלסטיני: "מעשה שיגביר שנאה"

16.1.2018 / 19:57

חברות הכנסת סוויד ובן ארי יצאו נגד השתתפות נציגת החברה בכנס שיתקיים באל-בירה, כפי שפורסם בוואלה! NEWS. "פייסבוק נותנת כלים לארגונים שעושים דה-לגיטימציה לישראל", אמרה בן ארי. סוויד: "תתכבד פייסבוק ותחליט אם היא מיישמת את הכללים שלה עצמה"

ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני), יו"ר השדולה למרחב הווירטואלי, גינתה הערב (שלישי) את חברת פייסבוק בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS ולפיו בכירה מטעמה צפויה להשתתף בכנס פרו פלסטיני. "תתכבד פייסבוק ותחליט האם היא מיישמת את כללי הקהילה של עצמה או נוהגת בצביעות. הקולות שפייסבוק משמיעה סותרים את עצמם: מחד, קול המתהדר בכללי 'קהילה' שלא מאפשרים פרסום תכני שינאה והסתה, ומאידך קול המשתף פעולה עם ארגונים שקוראים לחרם על מדינת ישראל, תומכים באסירים פלסטינים ומאשימים אותה בפשעי מלחמה", אמר ח"כ סוויד.

רויטל סוויד, חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. דוברות הכנסת,
ח"כ סוויד/דוברות הכנסת

חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו) הגיבה על הפרסום ואמרה כי "השתתפותה של בכירה בפייסבוק העולמית באירוע כזה, שכולו עוסק בהעצמת הסכסוך, מיותרת לחלוטין. ישראל סובלת מהסתה יומיומית של תנועת ה-BDS שאינה בוחלת בשום אמצעים. כדי להשמיץ את המדינה ולהוציא את דיבתה בעולם".

לדבריה, "פייסבוק צריכה להבין כי השתתפות בכירה שלה באירוע תאפשר לארגונים שאינם מכירים בקיומנו כלים שיגבירו את השנאה שגם ככה מלובה מדי יום ברשתות, במקום לצמצם כלים, הם נותנים כלים נוספים לארגונים שעושים דה-לגיטימציה לישראל".

ח"כ מירב בן ארי, ירושלים. 15 במרץ 2016. ניב אהרונסון
ח"כ בן ארי/ניב אהרונסון

כפי שפורסם הבוקר, נציגה רשמית של פייסבוק העולמית צפויה להשתתף בכנס אקטיביזם דיגיטלי פלסטיני שיתקיים בעיר אל-בירה שמצפון לירושלים השבוע, לצד בכירים בארגוני BDS וארגוני זכויות אדם פלסטיניים שפועלים נגד ישראל בשנים האחרונות בזירת החרם והלוחמה המשפטית. הכנס, שמאורגן על ידי מרכז ערבי-פלסטיני לפיתוח הרשת החברתית בשם "חמלה", נועד לשפר את השימוש הפלסטיני בכלים דיגיטליים ולדון ב"הפרות ישראליות של זכויות אדם דיגיטליות של פלסטינים", והוא כולל גם סדנאות בנושאים כמו שימוש נכון בטלפונים סלולריים לצילום עדויות, שימוש יעיל בווידיאו-בלוג וקמפיינים למימון המונים.

בכנס משתתפים, בין היתר, בכירים בארגונים אל-חאק, אל-דמיר, אמנסטי אינטרנשיונל, אוקספם ו-human rights watch – שקראו בשנים האחרונות לחרם כלכלי על ישראל, פעלו להוצאת צווי מעצר של קצינים ובכירים ישראלים בחו"ל והובילו מהלכים להעמדת ישראל לדין בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג על פשעי מלחמה. בכנס משתתפים גם מומחים בתחום המדיה הדיגיטלית, בהם אייבין קלהר, מנהלת מדיניות מוצר בחברת פייסבוק. היא צפויה להשתתף באחד הפאנלים בכנס ולדבר על "מדיניות התוכן של החברה באזורי סכסוך", כך לפי אתר הכנס.

הפעילות הדיגיטלית של ישראל לשנת 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
הפעילות הדיגיטלית של ישראל לשנת 2018/מערכת וואלה! NEWS, -

מפייסבוק נמסר: "נציגינו מדברים עם עמותות, אקדמאים, ממשלות וקהילות ברחבי העולם כדי להסביר את המדיניות הגלובלית של פייסבוק וכיצד היא נאכפת ברחבי העולם. אנחנו לא תומכים באירוע הספציפי הזה אלא משתמשים בהזדמנות זו כדי לספר למשתמשים מה מותר ומה אסור בפלטפורמה שלנו. חשוב להבהיר כי אין לפייסבוק מדיניות מיוחדת עבור אזורים שונים אלא מדיניות אחת לכל העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully