וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בשמי המפרץ: מטוסי קרב של קטאר יירטו מטוסים מהאמירויות

15.1.2018 / 23:00

באיחוד האמירויות האשימו את קטאר בכך שחיל האוויר שלה הסיט שני מטוסים, שהיו בדרכם לבחריין, ממסלולם. בדוחא דחו זאת, אך העלו החודש טענה דומה נגד אבו דאבי. זאת ברקע המשבר במפרץ והחרם על קטאר

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

איחוד האמירויות הערביות טענה היום (שני) כי חיל האוויר הקטארי הסיט שני מטוסים אזרחיים ממסלולם במהלך טיסתם אל בחריין. זאת ברקע המתיחות בין שתי השכנות במפרץ, שהחלה לפני כחצי שנה. בדוחא דחו את הטענות על התקרית הראשונה כ"שגויות לחלוטין", אך טרם הגיבה לטענות על התקרית השנייה.

רשות התעופה האזרחית של איחוד האמירויות מסרה כי שני מטוסים של חברות תעופה מהנסיכות נתקלו במטוסי קרב מקטאר, השוכנת בין בחריין לאיחוד האמירויות, בזמן שהיו בדרכם אל בחריין. האמירות גינתה את פעולה של קטאר כ"חמורה וכהפרה נוספת של האמנות הבינלאומיות ושל בטיחות התעופה האזרחית".

לקריאה נוספת על המשבר
בשל המשבר עם קטאר: ארה"ב משהה תרגילים צבאיים עם מדינות המפרץ

אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני, דצמבר 2017. רויטרס
בריב עם המדינות השכנות. אמיר קטאר/רויטרס

איחוד האמירויות, יחד עם ערב הסעודית, בחריין ומצרים, שניתקו את יחסיהן עם קטאר, והטילו עליה סנקציות כלכליות, דיפלומטיות ותחבורתיות ביוני האחרון. הן מאשימות את דוחא בתמיכה בטרור, אך היא מכחישה זאת. במסגרת העיצומים, נאסר על כלי טיס קטאריים להיכנס למרחב האווירי של אותן המדינות, אולם קטאר לא הגיבה בצעד דומה.

ביום שישי, קטאר העבירה תלונה לאו"ם על הפרה לכאורה של המרחב האווירי שלה בדצמבר, אז לטענתה חדר מטוס קרב של האמירויות אל שטחה במשך דקה. באבו דאבי הכחישו זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully