וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: סביר שיש מנהרות חמאס נוספות שחוצות לתוך סיני

15.1.2018 / 15:10

שר הביטחון הביע בישיבת סיעה תקווה כי כלל המנהרות יושמדו עד לסוף השנה. הוא הוסיף כי ישראל פועלת מול חמאס "בראש ובראשונה להשבת השבויים והנעדרים" וכי אינה מחפשת עימות עם הארגון

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, דו"צ ולע"מ, עריכה: יאיר דניאל ושניר דבוש
ליברמן: הסטטוס קוו לא השתנה, המרכולים יישארו פתוחים בשבת. צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז, מערכת וואלה! NEWS
הביע תקווה להשלים את מיגור המנהרות עד לסוף השנה. ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (שני) בישיבת סיעת ישראל ביתנו כי למערכת הביטחון יש "אסטרטגיה ברורה עם משנה סדורה בנוגע לרצועת עזה". לדבריו, "סביר להניח שיש עוד מנהרות של חמאס שחוצות לתוך סיני" וישראל פועלת מול הארגון בתחום זה, אך בראש ובראשונה "להשבת כל השבויים והנעדרים".

ליברמן הביע תקווה שעד לסוף השנה ימוגרו כל המנהרות ההתקפיות של חמאס החוצות לשטח ישראל. לדבריו, "יש כיפת פלא שמאפשרת לנו להתמודד עם זה ומקווה שעד סוף השנה הזו, זה מה שיקרה". הוא הביע תקווה כי חמאס "יפסיק להשקיע כסף במלחמות ובהרג אנשים ויתחיל להשקיע בתשתיות כמו מים ובריאות".

אתמול הודיע צה"ל על השמדת מנהרת טרור במשולש הגבולות עזה-ישראל-מצרים במעבר כרם שלום. המנהרה, השלישית שנחשפה והושמדה בתוך חודשיים, חדרה הן לשטח ישראל והן לשטח מצרים ובצה"ל העריכו כי נועדה לבצע פיגוע במעבר - המשמש עורק החמצן העיקרי של תושבי רצועת עזה.

ליברמן: הסטטוס קוו לא השתנה, המרכולים יישארו פתוחים בשבת. צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז, מערכת וואלה! NEWS
הביע תקווה להשלים את מיגור המנהרות עד לסוף השנה. ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

לדבריו, חמאס מוסיף לערוך ניסויי שיגורים וירה הלילה שלושה טילים אל עבר הים. "זה מוכיח שלמרות המצב ההומניטרי שלהם הם ממשיכים בכך", אמר. "אנחנו לא חוששים משום דבר אבל לא מחפשים עימות", הוסיף. "אני מציע לחמאס להימנע מעימות כי גם הם יודעים איך זה ייגמר. לא נסבול כל פגיעה בריבונות ישראלית ועל כל פצמ"ר או רקטה תהיה תגובה".

עוד אמר שר הביטחון כי "ברור שאבו מאזן לא רוצה שלום והוא מחפש תירוץ איך לברוח" וכי הוא משתמש בדבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לצורך זה. הוא הוסיף כי יו"ר הרשות הפלסטינית מוסיף לממן טרור.

בנט: אבו מאזן ורעיון המדינה הפלסטינית חולפים מהעולם

בישיבת סיעת הבית היהודי אמר שר החינוך נפתלי בנט כי אבו מאזן ורעיון המדינה הפלסטינית "חולפים מהעולם" וכי "הגיע הזמן לחשוב על היום שאחרי ולהפנים שתם עידן המדינה הפלסטינית והתחיל עידן הריבונות". בדבריו הביע בנט תקווה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יעלה בישיבת הממשלה הקרובה את ההצעה להסדרת מעמדו של המאחז חוות גלעד בשומרון, שם נרצח לפני שבוע רזיאל שבח.

(עדכון ראשון: 15:00)

השמדת מנהרת טרור של חמאס בדרום רצועת עזה, 14 בינואר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תוואי המנהרה בכרם שלום שהושמדה שלשום בלילה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully