וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הודף את הטענות: אני האדם הכי פחות גזען שקיים

15.1.2018 / 11:10

אחרי שחברי קונגרס אמרו כי הוא כינה מדינות מאפריקה ואמריקה הלטינית "חורי תחת", התגונן נשיא ארה"ב ודחה זאת. הוא תקף את הדמוקרטים על כך שהם לא רוצים להגיע להסכם הגירה: "רק רוצים לקחת כסף מהצבא"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכחיש הלילה (שני) את הטענות כי הוא גזען, אחרי שדווח כי הוא כינה מדינות מאפריקה ואת האיטי "חורי תחת" במהלך דיון על ההגירה. לדבריו, הוא "מוכן, רוצה ויכול" להגיע להסכם על הגנה על מהגרים לא חוקיים, שהגיעו כילדים לארצות הברית ומוגנים מגירוש במסגרת תכנית שאותה הוא רוצה להחליף. עם זאת, הוא טען כי הוא סבור שהדמוקרטים לא רוצים להגיע להסדר כזה.

ההערות שיוחסו לטראמפ בשבוע שעבר, שנאמרו לכאורה במהלך מפגש עם חברי קונגרס, גרמו לגינויים תקיפים מצד דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, וכן לזעם בקרב מדינות אפריקה, מדינות באמריקה הלטינית ובאו"ם.
כשנשאל על ידי אחד הכתבים בפלורידה אם הוא גזען, השיב טראמפ: "לא, אני לא גזען. אני האדם הכי פחות גזען שאי פעם ראיינת".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ משוחח עם חבר בית הנבחרים קווין מקארתי במהלך ארוחת ערב במועדון הגולף של טראמפ, פלורידה, ארה"ב 15 בינואר 2018. רויטרס
טראמפ בארוחת הערב בפלורידה, אתמול/רויטרס

טראמפ איים בעבר לבטל את התכנית להגנה על מהגרים לא חוקיים צעירים (DACA), אך נראה שהוא הותיר פתח להגעה להסכם כשאמר לכתבים: "אנחנו מוכנים, רוצים ומסוגלים להגיע להסכם על כך, אבל אני לא חושב שהדמוקרטים רוצים. הם אלו שלא הולכים להגיע להסכם". ביום שלישי האחרון פסק בית משפט כי התכנית לא תבוטל עד שלא ייפתרו יתר הסוגיות המשפטיות הקשורות לנושא.

המאמצים להאריך את התכנית הסתבכו עוד יותר, מאחר שהם גרמו לניסיונות להעביר חוק שימנע את השבתת הממשל הפדרלי להפוך לקשים ויתר. "DACA ככל הנראה מת מאחר שהדמוקרטים לא באמת רוצים בכך, הם רק רוצים לדבר ולקחת את הכסף מהצבא, שכל כך זקוק לו", כתב אתמול טראמפ בטוויטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מהגרים סלבדוראים עוזבים את ארה"ב לאחר שממשל טראמפ החליט לגרש 200 אלף מהגרים  ניו יורק, ארה"ב, 8 בינואר 2018. רויטרס
מהגרים מאל סלבדור מפגינים נגד החלטת טראמפ לבטל את מעמדם החוקי, בשבוע שעבר/רויטרס

חברת בית הנבחרים, מיה לאב, אמרה אתמול לרשת CNN כי היא "מקווה שאנחנו הולכים לפתור את DACA". לאב, שהוריה מהאיטי, תקפה את טראמפ וקראה לו להתנצל על הדברים שיוחסו לו.

טראמפ הכחיש ביום שישי כי אמר את ההערות הללו, על אף שהסנאטור הדמוקרטי ריצ'רד דרבין, שנכח באותו מפגש בית הלבן, אמר כי הוא אכן אמר אותן, כמו גם חברי קונגרס אחרים, שאמרו כי שמעו זאת או שמעו זאת ממקור אחר שנכח במפגש. מנגד, הסנאטור הרפובליקני דייוויד פרדיו, שנכח גם הוא במפגש, אמר כי דבריו של הנשיא הוצאו מהקשרם. "הוא לא אמר את זה", אמר הסנאטור לרשת ABC.

טראמפ הזכיר את דבריו של פרדיו. "ראיתם מה אמרו סנאטורים שונים שהיו בחדר על הערותיי? הן לא היו רעות", אמר בתשובה לשאלה אם השתלח כך באותן מדינות רק כדי להקשות על ההגעה להסכם על תכנית ה-DACA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully