וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה חזקה בפרו: שני הרוגים ועשרות פצועים בדרום המדינה

14.1.2018 / 16:11

מוקד הרעש, בעוצמה של 7.1, היה באוקיינוס השקט אך הוא הורגש לאורך החוף של המדינה הדרום אמריקנית. מבנים וכבישים רבים קרסו, ו-17 נעדרים בקריסת מכרה. "מניין ההרוגים עלול לעלות"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

לפחות שני בני אדם נהרגו היום (ראשון) ברעידת אדמה חזקה בעוצמה 7.1 שהכתה בחופה הדרומי של פרו. עוד 17 בני אדם מוגדרים נעדרים ועשרות נוספים נפצעו במהלך הרעש, שגרם לקריסת כמה בתים וכבישים. לפי השירות הגיאולוגי האמריקני, רעידת האדמה אירעה בשעה 4:18 שעון מקומי, בעומק של 36 ק"מ. מוקד הרעש היה באוקיינוס השקט, במרחק של 40 ק"מ מהעיירה אקרי.

מושלת מחוז ארקיפה, ימילה אוסוריו, מסרה כי אדם בן 55 נהרג בעיירה יאוקה אחרי שנפגע מסלע. לפי המושלת, כמה רשויות נותרו ללא חשמל וכי כבישים ובתים רבים קרסו. לדבריה, תושבים רבים בעיירת החוף לומס פונו מבתיהם אחרי רעש משנה.

רעידת אדמה בעוצמה 7.1 אשר פקדה את אקארי, פרו 14 בינואר 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
הריסות של מבנה בעיירה אקרי/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

חורחה צ'אבז, ראש הסוכנות להגנה אזרחית בפרו, אמר כי אדם נוסף מת בעיירה בלה אוניון. עוד נמסר מהסוכנות כי 65 אנשים נוספים נפצעו. "כמה בתים נפגעו וייתכן שמספר ההרוגים והפצועים יעלה", אמר צ'אבז. משרד הבריאות של פרו מסר כי 17 בני אדם נעדרים אחרי שמכרה לא חוקי התמוטט ממזרח לעיר החוף צ'לה.

רעידות אדמה נפוצות בפרו, אך בתים רבים נבנים מחומרים זולים שאינם יכולים לעמוד בהן. ב-2007, מאות נהרגו במחוז איקה במהלך רעידת אדמה חזקה. רעידת האדמה הורגשה היום גם בצ'ילה, שכנתה הדרומית של פרו. לא דווח שם על נפגעים או על נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully