וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למקרון: "יש לקחת ברצינות את האולטימטום של טראמפ על הגרעין"

14.1.2018 / 0:23

ראש הממשלה אמר לנשיא צרפת כי יש להתייחס בכובד ראש לדבריו של נשיא ארצות הברית, ולפיהם הוא יצא מהסכם הגרעין אם לא יתוקן בתוך 120 יום. "מי שרוצה להשאיר את ההסכם, שישכיל לתקנו", אמר נתניהו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו התריע אתמול (שבת) את נשיא צרפת, עמנואל מקרון, כי "יש להתייחס ברצינות" לאמירתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ולפיה אם אירופה לא תגיע להסדר נפרד בנושא הסכם הגרעין בתוך 120 יום, הוא יפרוש ממנו באופן חד-צדדי. "נתניהו אמר לנשיא מקרון, שראוי להתייחס ברצינות לאמירתו של הנשיא טראמפ ומי שרוצה להשאיר את הסכם הגרעין ישכיל לתקנו", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

כמו כן, אמר נתניהו למקרון כי מדינות העולם החופשי "צריכות לגנות בתוקף את חמשת פשעי המשטר האיראני: החתירה לנשק גרעיני, פיתוח טילים בליסטיים נגד החלטות מועצת הביטחון, תמיכת איראן בטרור, התוקפנות של איראן באזור והדיכוי האכזרי של אזרחי איראן".

רה"מ נתניהו נפגש עם מקרון נשיא צרפת; השניים דנו בהתפתחויות באיזור. צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי, מערכת וואלה! NEWS
רה"מ נתניהו נפגש עם מקרון נשיא צרפת; השניים דנו בהתפתחויות באיזור/מערכת וואלה! NEWS, צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

"שאף אחד לא יטיל ספק במילותיי", הזהיר אתמול טראמפ, המעוניין לקשור את תכנית הגרעין של טהראן לתכנית הטילים שלה, לבטל את הסעיף שקוצב את משך הזמן שבו העשרת האורניום של טהראן נתונה תחת פיקוח ומגבלות אחרות, וכן לאפשר פיקוח בינלאומי על כל האתרים החשודים.

מוקדם יותר השבוע שוחח נתניהו עם שורה של ראשי מדינות, ובהם בריטניה, פולין ורומניה, על המצב באיראן בצל המחאות נגד השלטון בשבועות האחרונים. ראש הממשלה אמר למנהיגים כי הוא מצפה מהם להביע סולידריות עם המפגינים באיראן.

נתניהו עסק גם במצב בסוריה ואמר למנהיגים כי קיים אינטרס אירופי במניעת התבססות איראנית בסוריה, וכי הימצאות המליציות השיעיות בה תביא להחרפת המאבק השיעי סוני ולהתחזקות ארגוני טרור כמו דאעש ואל-קאעדה.

(עדכון ראשון: 20:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully