וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה חלקית בתיכונים: מועצת התלמידים מוחה על רקע סכסוך המורים

12.1.2018 / 14:49

מועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעה כי לא יתקימו לימודים ברחבי הארץ החל מהשעה 12:00, וייערכו הפגנות בבתי הספר. התלמידים מוחים על המשא ומתן המתארך בין ארגון המורים למשרד החינוך. יו"ר מועצת התלמידים: "תלמידי ישראל הם שבויי המאבק"

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
שביתה בבתי הספר התיכוניים/שרון בוקוב

הלימודים בבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ יושבתו החל מהשעה 12:00 ביום ראשון הקרוב. את השביתה יזמו מועצת התלמידים והנוער הארצית במחאה על עיצומי ארגון המורים ובעקבות "הפגיעה המתמשכת בתלמידים". לדבריהם, מועצת הנוער תקיים הפגנות בשטח בתי הספר אם לא יימצא הסדר בסכסוך המתמשך בין ארגון המורים למשרד החינוך.

"אין דרך אחרת להגיד את זה - תלמידי ישראל הם שבויי המאבקים שרן ארז מנהל", אמר יובל חלביה, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית. "בחודשים האחרונים אנו חשופים כולנו לטלטלות חוזרות ונשנות במערכת החינוך אשר מושפעות באופן ישיר מחוסר האחריות של מובילי המערכת. לא ייתכן מצב בו בכל יום ישונו דרישות ועתיד תלמידי ישראל יפגע. זוהי תהיה בכייה לדורות".

חלביה הוסיף כי "אנו התלמידים לא מוכנים ולא יכולים להמשיך לשחק במשחקי הכוח של הגופים השונים. בימים אלו, אנו בעיצומה של תקופת בגרויות החורף - לא יתכן כי דווקא בתקופה קריטית כמו זו לעתידנו, נאלץ לסבול ממאבקי אגו ושררה". מועצת התלמידים והנוער הארצית קראה לשר החינוך נפתלי בנט "להתערב באופן מיידי בסיטואציה ולשים סוף לקרב הורדת הידיים הבלתי פוסק שמתנהל כעת".

עוד בוואלה! NEWS:
השר קרא: "מי שישדר פייק ניוז יביא על עצמו גזר דין מוות"
לאחר מרדף מסוכן: החיילת המשוחררת שסחרה בסמים בצפון נעצרה
כוחות משטרה רבים פועלים באזור בקעת אונו בשל אירוע פלילי

רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
"אם יהיה צורך לחדש את המאבק - נעשה זאת". ארז/מגד גוזני

מרכז השלטון המקומי הביע תמיכה במהלך של מועצת התלמידים הארצית. "יו"ר הארגון, שמעכב את החתימה על הסכם השכר של המורים למרות התגייסותו של המרכז לשלטון למען העניין והסרת כלל החסמים, מחזיק את התלמידים כבני ערובה ומחבל בסיכויי ההצלחה שלהם וזאת רק כדי לצבור הון פוליטי ולהיבחר מחדש", נמסר. "מרכז השלטון המקומי רואה בחומרה התנהלות זו וקורא לארגון המורים להפסיק את העיצומים ולשוב אל ספסל הלימודים לטובת כלל תלמידי ישראל".

בחודשים האחרונים נקט ארגון המורים עיצומים במסגרת מאבקו על שכר המורים מול האוצר. בחודש שעבר הושבתו מדי יום עשרות בתי ספר באזורים שונים ברחבי הארץ ועל ביטול מבחנים.בשבוע שעבר הודיע ארגון המורים כי לא יתקיימו מבחנים ומתכונות בעקבות עיצומי הארגון. יו"ר הארגון רן ארז אמר כי "אם יהיה צורך לחדש את המאבק - נעשה זאת". באגרת שכתב למורים למורים עדכן ארז כי טרם נחתם הסכם השכר החדש עליו סיכמו עם האוצר בשל עיכוב של מרכז השלטון המקומי.

מרכז השלטון המקומי מסר אז כי ארגון המורים עושה שימוש ציני בכלי השביתה, וכי "לא נתמוך בפגיעה בתלמידים חלשים". עוד נמסר כי "רן ארז יוצא במהלך פוליטי נוסף על גבם של התלמידים. ראשי הרשויות לא ימנעו מתלמידים המעוניינים בכך להשיג תעודת בגרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully