וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה של חופש: שלושה צבי ים משוקמים שוחררו לחופשי בצפון

12.1.2018 / 0:33

ת'ים, ניקיטה ושקד - צבים שנלכדו ברשתות ובקרסים חולצו על ידי דייגים והבאו לטיפול במרכז הארצי להצלת צבי ים במכמורת. לאחר שטופלו ועלו במשקלם, הם שוחררו אל ביתם שבין גלי הים באירוע עם עשרות משתתפים בחוף בצת. "כיף לראות אותם חוזרים למקומם הטבעי"

צילום: שלומי גבאי

אנשי רשות הטבע והגנים שחררו אתמול (שישי) בחוף בצת בגליל המערבי שלושה צבי ים גדולים, לאחר שטופלו בחדשים האחרונים במרכז הארצי של הרשות להצלת צבי ים במכמורת. כל השלושה הובאו למרכז בחודש נובמבר.

חובבי טבע מכל הארץ הגיעו לאירוע המרגש, שאירח הפקח האזורי איל מילר בחוף שבו נמצאו שניים משלושת המשוחררים. השתתפו באירוע תושבים מהאזור ושוחרי טבע מרחבי הארץ לצד קבוצה מאורגנת של "נוער ירוק", חובבי טבע מבית ג'אן, בליווי מדריכתם ניבין זידאן. הוזמנו גם הדייגים שלכדו את הצבים ושהעבירו אותם לטיפול. המרכז הארצי להצלת צבי ים הינו המרכז היחיד מסוגו בארץ, שנועד להגן על צבי הים שנפלטו אל החוף, להעניק להם טיפול רפואי, לשקם אותם ולהחזירם אל הטבע.

עוד בוואלה! NEWS:
נפל מגובה עשרה מטרים: בן 16 נפצע קשה במצוקי דרגות ליד ים המלח
גרר את בת זוגו עשרות מטרים עם רכבו - והשליך אותה בצד הדרך
השר קרא: "מי שישדר פייק ניוז יביא על עצמו גזר דין מוות"

שלושה צבי ים שוחררו לחופשי בגליל המערבי. שלומי גבאי
צבי הים בדרכם לחופשי, היום/שלומי גבאי

גיבורי האירוע היו שלושת הצבים שהגיעו ברכב של רשות הטבע והגנים. גיא איבגי מחדרה הוא המטפל הראשי במרכז וגם הוא לא החמיץ את אירוע השחרור, "מבחינתי זה נפלא. אירוע כזה שמעורר מודעות בציבור חשוב לנו ביותר", אמר, "זה הכוח שלנו להגיע אל הצבים שבעתיד יהיו אולי זקוקים לנו".

ת'ים, צבה בוגרת חומה, נתפסה ברשת של דייג בראש הנקרה, והובלה למרכז ההצלה על ידי פקח רשות הטבע. ת'ים הגיעה למרכז ההצלה עם קרס בפה. "לשמחתנו הצלחנו להסיר אותו ללא ניתוח. צילומי הרנטגן הראו כי לת'ים אין פציעות נוספות ולאחר שאכלה והשמינה, היא מוכנה לחזור לים". ניקיטה הוא צב חום בוגר שנתפס ברשת של בראש הנקרה. לניקיטה היה חוט דיג מלופף סביב גפה שמאל שהוסר בשטח. מה שהיה נראה כמו פציעה שטחית מחוט הדיג, לאחר כמה שבועות הפך לפצע עמוק שדרש טיפול וזמן החלמה ארוך. "עכשיו כשהפצע במצב טוב וניקיטה אוכל מזון במשקל של קילו וחצי ביום, הוא מוכן לחזור הביתה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שלושה צבי ים שוחררו לחופשי בגליל המערבי. שלומי גבאי
"לכל צב יש קצת את האופי המיוחד שלו". צבי הים בדרכם לחופשי, היום/שלומי גבאי

שקד, גם היא צבה חומה, נתפסה בחכתו של הדייג מחיפה, והועברה למרכז ההצלה כששני קרסים נעוצים בגרונה, וחוט דיג מבצבץ מפיה. "לצערנו הקרסים ננעצו די עמוק בוושת ולכן שקד הזדקקה לניתוח במרפאת "כל חי" של ד"ר צחי אייזנברג לצורך הוצאת הקרסים". החדשות הטובות- היא התאוששה מהניתוח, אכלה והעלתה במשקל וחזרה היום לים.

הדס גן-פרקל, ביולוגית וסגנית מנהל מרכז ההצלה הייתה נרגשת באירוע גם אחרי עשרות שחרורים מסוג זה. היא הסבירה לוואלה! NEWS: "כיף לראות אותם חוזרים לים למקומם הטבעי. כן, קצת נקשרים. במיוחד אחרי כמה חדשים. לומדים שלכל צב יש קצת את האופי המיוחד שלו. אבל הם צריכים להיות בים ולא אצלנו". למטפלים אין רגע דל, ובתום האירוע מיהרו הדס וגיא אל חוף סמוך, משם התקבל דיווח על עוד צב במצוקה שאותו יהיה עליהם להעביר למרכז לטיפול בצבי ים במכמורת.

ברשות הסבירו כי אם מוצאים צב ים פצוע חשוב לדווח למוקד רשות הטבע והגנים בטלפון 3639* והצב יגיע אל מרכז ההצלה לטיפול.

(עדכון ראשון: 22:39)

שלושה צבי ים שוחררו לטבע לאחר טיפול רפואי. צילום: שלומי גבאי, שלומי גבאי
"הם צריכים להיות בים ולא אצלנו". צבת ים בדרכה לגלים, היום/שלומי גבאי, צילום: שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully