וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני סנאטורים בארה"ב: נכחנו בדיון, טראמפ כינה את אפריקה "חור תחת"

12.1.2018 / 18:34

הסנאטורים טענו כי הדיווחים נכונים, וכי טראמפ השתמש בכינוי הגנאי כלפי מדינות אפריקה והאיטי "לא פעם אחת אלא שוב ושוב". עוד אמרו כי מדובר ב"מילים מתועבות ודוחות". זאת, לאחר שטראמפ עצמו הכחיש כי התבטא כך, אך הודה כי דיבר בבוטות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הסנאטורים ג'ף פלייק מאריזונה ודיק דארבין מאילינוי אמרו היום (שישי) כי הדיווחים שלפיהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כינה את האיטי ואפריקה "חורי תחת" היו נכונים. זאת, לאחר שטראמפ הכחיש ואמר כי מעולם לא אמר "שום דבר פוגעני על מהגרים מהאיטי". דארבין אמר כי טראמפ אכן השתמש ב"שפה וולגרית" וכי כינה את המדינות בכינוי הגנאי "לא פעם אחת אלא שוב ושוב". פלייק הוסיף כי "המילים שבהן השתמש הנשיא לא היו 'קשות', אלא מתועבות ודוחות".

הלילה דווח כי הנשיא אמר שארצות הברית צריכה יותר מהגרים "ממקומות כמו נורבגיה". ההתבטאות השנויה במחלוקת התרחשה במסגרת דיון בחדר הסגלגל בנושא כניסתם של מהגרים מאפריקה ומהאיטי למדינה, שבמהלכו הוצגה בפניו פשרה שאליה הגיעו שישה סנאטורים. לפי הפשרה, תוקל האכיפה בתחום גירוש מאות אלפי מהגרים צעירים.

טראמפ התייחס לדיווח, והודה בציוץ בטוויטר כי השתמש בשפה "בוטה" בכינוס, אך הכחיש כי אמר את הדברים המיוחסים לו. "מה היה באמת קשה, הייתה ההצעה", כתב הנשיא, "הדמוקרטים לא מעוניינים בחיים ובביטחון... אני רוצה הגירה שתסייע לקחת את האומה שלנו לשלב הבא. אני רוצה ביטחון לעם. אני רוצה להפסיק את כניסת הסמים".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ כינה את האיטי ומדינות אפריקה "חורי תחת"
ארה"ב מחפשת תמיכה מישראל: המגעים מאחורי הקלעים על הסכם הגרעין
נפל מגובה עשרה מטרים: בן 16 נפצע קשה במצוקי דרגות ליד ים המלח

נשיא ארה"ב טראמפ בזמן שירת ההמנון במשחק פוטבול מכללות באטלנטה, 8 בינואר 2018. רויטרס
"יש לי מערכת יחסים נפלאה עם אנשים מהאיטי" . טראמפ/רויטרס

מוקדם יותר היום צייץ טראמפ: "לא אמרתי 'תעיפו אותם מפה', זה הומצא על ידי הדמוקרטים. יש לי מערכת יחסים נפלאה עם מהגרים מהאיטי, וכנראה שאצטרך לתעד פגישות עתידיות עמם. לרוע המזל, לא סומכים עלי".

נציבות זכויות האדם של האו"ם טענה כי דבריו של טראמפ הם גזענות. "אין מילה אחרת לתאר את הדברים, אי אפשר לקרוא כך למדיניות וליבשות שלמות שתושביהן אינם לבנים ולכן לא זכאים לכניסה לארצות הברית", אמר דובר נציבות זכויות האדם בארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מצביעים בבחירות בהאיטי, 20 בנובמבר 2016. רויטרס
טראמפ: "המהגרים לא יחזרו לצריפים". תושבים בהאיטי/רויטרס

בחודש שעבר דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" שטראמפ אמר על המהגרים מהאיטי כי "לכולם יש איידס". על פי הדיווח אמר טראמפ את הדברים בחודשים הראשונים לכניסתו לתפקיד. בעיתון נכתב גם כי במהלך דיון בנושא מהגרים מניגריה שאושרה כניסתם למדינה אמר טראמפ כי הם "לעולם לא יחזרו לצריפים שלהם באפריקה", וכי המהגרים מאפגניסטן באו מ"גן עדן לטרור".

הבית הלבן הכחיש מכל וכל את הדיווחים, ואף מסר כי הנשיא טראמפ מעולם לא השתמש במילים "איידס" או "צריפים" כדי לתאר מהגרים ממדינה כלשהי. גם מאנשים שנכחו בחדר בזמן הפגישה המדוברת נמסר כי הם לא זוכרים שהנשיא השתמש במילים דומות.

(עדכון ראשון 13:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully