וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ביטל ביקור בבריטניה כי "אובמה מכר את השגרירות בגרושים"

12.1.2018 / 9:29

נשיא ארה"ב הודיע כי הסיבה לביטול נסיעתו היא "העסקה הגרועה" שבה נמכרה השגרירות של ארצו. "הם רצו שאבוא לגזור את הסרט – לא!". הסיבה האמיתית לביטול היא ככל הנראה החשש מהפגנות נגדו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיך בקו הביקורתי נגד ממשלו של קודמו בתפקיד, ברק אובמה והפעם בחר לתקוף את ניהול נכסי הנדל"ן של שגרירויות ארצות הברית בעולם. בציוץ בטוויטר כתב היום (שישי) טראמפ כי "הסיבה שבגינה ביטלתי את ביקורי בלונדון, היא העובדה שאני לא תומך גדול בכך שממשל אובמה מכר את שטח השגרירות במיקום הטוב ביותר בעולם בעבור 'גרושים'". טראמפ חזר לימיו כיזם הנדל"ן והוסיף כי "השגרירות נמכרה רק כדי לעבור לאחת חדשה במיקום מרוחק ובעלות של 1.2 מיליארד דולר. עסקה גרועה. הם רצו שאבוא לגזור את הסרט – לא!".

בהמשך דווח כי ממשל אובמה לא אחראי, ואילו הסכם העברת השגרירות נחתם בתקופת כהונתו של ג'ורג' וו. בוש. גורמים בארצות הברית העריכו כי הסיבה לביטול הנסיעה היא חששו של טראמפ מהפגנות נגדו. ראש עיריית לונדון סאדיק קאן אמר בתגובה כי "טראמפ הבין את המסר".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ כינה את האיטי ומדינות אפריקה "חורי תחת"
לגברים בלבד? המועדון הביטחוני הסגור של יו"ר העבודה אבי גבאי
"אתה נוכל ושקרן": קרבות החרדים מאחורי חוק המרכולים נחשפים

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בוושינגטון, ארה"ב. רויטרס
צריכים יותר מהגרים מהגרים "ממקומות כמו נורבגיה". טראמפ/רויטרס

בחודש שעבר דווח כי ביקורו המתוכנן של טראמפ בבריטניה בוטל בעקבות חילופי הדברים שלו עם ראשת הממשלה תרזה מיי סביב שיתוף סרטונים אלימים. טראמפ היה אמור להגיע ל"ביקור עבודה" החודש. מלכתחילה לא היה זה ביקור ממלכתי רשמי, שכולל מפגש עם המלכה. ואולם, שיתוף הסרטונים האלימים של מפלגת ימין קיצוני בבריטניה מצדו של נשיא ארצות הברית, שהובילה להתנצחות בין טראמפ למיי, גרמה לדחיית הביקור למועד לא ידוע. "אני לא צופה ביקור של טראמפ בינואר", אמר גורם דיפלומטי אמריקני בכיר לטלגרף.

מוקדם יותר, עורר הנשיא סערה כשתהה במהלך דיון סגור מדוע ארצו צריכה להתיר הגירה ממדינות שהן "חורי תחת" - כך סיפרו שלושה גורמים שונים. עוד דווח כי הנשיא אמר שארצות הברית צריכה יותר מהגרים "ממקומות כמו נורבגיה". ההתבטאות השנויה במחלוקת התרחשה במסגרת דיון בחדר הסגלגל בנושא כניסתם של מהגרים מאפריקה ומהאיטי למדינה, שבמהלכו הוצגה בפניו פשרה שאליה הגיעו שישה סנאטורים. לפי הפשרה, תוקל האכיפה בתחום גירוש מאות אלפי מהגרים צעירים.

על פי הגורמים, הסנאטורים קיוו לתמיכתו של טראמפ בפשרה, אך הבית הלבן דחה את הצעתם. במהלך הדיון אמר הסנאטור דיק דורבין מאילינוי כי כחלק מהעסקה ייפסקו ההטבות למהגרים מאפריקה וממקומות אחרים בהגרלות הגרין קארד. דורבין טען גם כי יש לאפשר למהגרים ממדינות מוכות אסון כמו אל-סלבדור, גואטמלה והאיטי, להישאר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully