וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פלסטין מהים עד הירדן": פעילי חרם הפגינו נגד ישראל בלב ניו יורק

11.1.2018 / 14:00

בהפגנות שנערכו בחודש האחרון בטיימס סקוור תועדו צעירים פלסטינים אמריקניים קוראים סיסמאות בעד תנועת החרם על ישראל (BDS) ונגד קיומה של המדינה. "היום אנחנו מכריזים על מותו של תהליך השלום. פלסטין היא מהים ועד הירדן"

צילום: הפרוייקט האמריקני נגד טרור, עריכה: יאיר דניאל

ארגונים התומכים בתנועת החרם על ישראל (BDS) ערכו בחודש האחרון כמה הפגנות בטיימס סקוור שבלב העיר ניו יורק וקראו סיסמאות בעד אינתיפאדה ונגד מדינת ישראל – כך עולה מתיעוד של "הפרויקט האמריקני נגד טרור (IPT)" שמוביל העיתונאי סטיב אמרסון והגיע לידי וואלה! NEWS. בהפגנות השתתפו חברי כמה ארגוני חרם, בהם "סטודנטים למען צדק עבור פלסטין", "עבודה לפלסטין", "ועד הפעולה הבינלאומי", "הקואליציה למען זכות השיבה", ואחרים. הדוברים שתועדו הם רובם צעירים פלסטינים אזרחי ארצות הברית או אחרים המזדהים עם מטרתם.

בהפגנה, שהתקיימה בחודש שעבר ברקע הכרזתו של הנשיא דונלד טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל, נשמעים המפגינים קוראים: "יש רק פתרון אחד - מהפכת האינתיפאדה", וגם "אנחנו לא רוצים שתי מדינות - אנחנו רוצים את 48". בשלב מסוים נראה אחד המפגינים קורא: "היום אנחנו מכריזים על מותו של תהליך השלום. פלסטין היא מהים ועד הירדן".

בהפגנה נוספת, שנערכה בשבוע האחרון בדרישה לשחרר ממעצר את הצעירה הפלסטינית עהד תמימי שצולמה מכה חיילי צה"ל, נשמעים הדוברים קוראים "לרסק את המדינה הציונית המתנחלת", וכן "תושבי פלסטין ימחקו את היישות הציונית מכל המפות בעולם".

פעילי ארגוני חרם הפגינו נגד ישראל בניו יורק: תיעוד של ארגון IPT. IPT, אתר רשמי
צעירים פלסטינים אמריקנים נושאי דגל פלסטין. המפגינים בטיימס סקוור, החודש/אתר רשמי, IPT

בקטע אחר, שתיעד ארגונו של אמרסון בחודש מאי 2014 נראה שייח אבו חסן מהקהילה המוסלמית בטמפה שבפלורידה מדבר בכנס של "סטודנטים למען צדק לפלסטין" שנערך תחת הכותרת "נכבה: חוזרים כדי לזכור". בדברים שנשא בכנס אמר אבו חסן כי: "ישראל וכל העולם יודעים שישראל היא מדינה לא חוקית, ועד שתושבי פלסטין לא יאשרו את קיומה, היא לא חוקית. יאסר ערפאת חתם על הסכמי אוסלו, ונתן לגיטימיות למדינה היהודית, וזו הייתה נעיצת סכין בלב העם הפלסטיני".

גורם אמריקני המקורב לממשל אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "התיעוד מן ההפגנות הללו הוא התשובה לאלו הטוענים כי אותן קבוצות BDS שישראל מבקשת להחרים הן בעלות כוונות של שלום ושלווה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנת סטודנטים נגד הרצאה של שגריר ישראל באירלנד. אגודת הסטודנטים "צדק בפלסטין", מערכת וואלה! NEWS
הפגנה של "צדק לפלסטין" באירלנד, לפני כשנה/מערכת וואלה! NEWS, אגודת הסטודנטים "צדק בפלסטין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully