וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הודו שוקלת להוציא לפועל את עסקת רכש הטילים מרפאל

לפי הדיווח, הודו שוקלת לבצע את עסקת הענק המוערכת בכחצי מיליארד דולרים דרך מסלול ממשלתי. בשבוע הבא צפוי נתניהו לבקר בהודו ולדון בחיזוק הקשרים הביטחוניים בין המדינות

חייל יורה טיל נגד טנקים מסוג ספייק בייצור רפאל. מתוך אתר רפאל, אתר רשמי
הטיל מסוגל להינעל על מטרתו עוד לפני השיגור/אתר רשמי, מתוך אתר רפאל

הודו שוקלת להוציא לפועל את עסקת רכישת טילי "ספייק" מחברת "רפאל" דרך מסלול ממשלתי – כך דיווח אתמול (רביעי) ה"אינדיאן אקספרס" ההודי. הדיווח מגיע כמה ימים לפני ביקורו הצפוי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהודו. במהלך ביקורו המתוכנן בשבוע הבא צפוי נתניהו לדון בין היתר עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בחיזוק הקשרים הביטחוניים בין המדינות.

בשבוע שעבר הודיעה "רפאל" כי היא קיבלה הודעה רשמית ממשרד ההגנה של הודו על ביטול עסקת הענק. על העסקה סוכם בשנת 2016 והיא מוערכת בכחצי מיליארד דולרים. מרפאל נמסר כי הביטול נעשה טרם חתימת החוזה, ולמרות שהחברה עמדה בכל הדרישות.

בנובמבר האחרון אמר גורם בממשלת הודו כי משרד ההגנה החליט לבטל את העסקה בשל רצונו לחזק את תכנית פיתוח הטילים המקומית. המגעים לקיום העסקה החלו כבר ב-2014, אז דחתה הודו הצעה מתחרה מחברת לוקהיד מרטין האמריקנית לרכוש טילי "ג'אוולין" נגד טנקים והעדיפה לחתום על העסקה עם רפאל הישראלית. הודו הייתה אמורה לרכוש לפחות 8,000 טילים ויותר מ-300 משגרים בעסקה ששוויה 525 מיליון דולרים. ה"ספייק" הוא טיל מסוג "שגר ושכח" הנישא על ידי כוחות חיל רגלים ומסוגל להינעל על מטרתו עוד לפני השיגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully