וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלוויית הנרצח בפיגוע: קריאות "נקמה" קטעו את הספדו של בנט

10.1.2018 / 15:45

בני משפחתו של הרב רזיאל שבח, קרובים וחברים הגיעו לחוות גלעד להשתתף בהלווייתו של האב לשישה שנרצח אמש בפיגוע הירי. בין המשתתפים גם השר בנט, שנאומו נקטע מקריאות המשתתפים לנקמה. "יש כאן מדינה, אנחנו לא מחזיקים נשק פרטי", אמר

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

מאות בני אדם הגיעו היום (רביעי) לבית הקברות בחוות גלעד, ללוות את הרב רזיאל שבח בדרכו האחרונה. בין המשתתפים נמצאים בני משפחה, חברים ואנשי ציבור ובהם שר החינוך נפתלי בנט. הרב שבח הוא למעשה הראשון שנקבר בבית הקברות בחוות גלעד, שהוקם הבוקר.

"אויבינו סבורים שהם יוכלו לגרום לנו לנטוש את האדמה", אמר בנט. "הטרור שלהם נובע מתקווה ולא מייאוש. תקווה שבסוף נישבר. צריך לגדוע את התקווה הזו שלהם. צריך לבנות, להוליד ילדים ולהקים יישובים. עכשיו תור הממשלה לעשות את עבודתה. אני קורא לראש הממשלה לכנס כבר היום את הקבינט וקבל את ההחלטות הבאות: לא עובר שקל למשפחות המרצחים. הכר בחוות גלעד היישוב ועם בישראל".

הלווית רזיאל שבח אשר נרצחת בפיגוע הירי בחוות גלעד 10 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
בנט בהלוויה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
אלמנתו של רזיאל שבח אשר נרצח בפיגוע הירי בחוות גלעד 10 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אלמנתו של שבח, בהלוויה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בשלב מסוים, נקטע נאומו של בנט בקריאות "נקמה" מצד המשתתפים. "יש כאן מדינה. אנחנו לא מחזיקים נשק פרטי", השיב השר. מנחה ההלוויה פנה למשתתפים ודרש שיפסיקו ושיכבדו את בנט, שסיים את נאומו בעקבות הקריאות.

"זוהי מלחמת בני חושך בבני אור. אתה, רזיאל, דוגמה לאור", אמר הרב אליקים לבנון. "הבאת שמחה לכל הסביבה שלך, לבני משפחתך ולעם. לחושך יש הרבה צורות וצריך להפסיק לתת לו להשתולל".

אחיו של שבח, בראל, ספד לו גם הוא. "רצית להמשיך ולגדול בתורה ויראת שמיים. להמשיך להועיל לסביבתך בחיוניות ושמחת חיים שהייתה נסוכה על חייך תמיד, רצית לראות כיצד חוות גלעד שאותה אהבת ובה קבעת את ביתך פורחת ומשגשגת. אבל מחבל ארור ושפל מנע ממך להשיג את שאיפותיך", אמר.

"למרות הכאב הגדול, אנחנו בטוחים בצדקת דרכנו וזכותנו לשוב לבנות ולהיבנות בארצנו הקדושה. נמשיך לנפעל להגשמת ערכיך – ערכי העם היהודי כולו. נוח על משכבך, אחי היקר. אנחנו פה משפחה. ונעשה כל שביכולתנו לתמוך ולעזור ליעל ולילדים, ולאבא ואימא".

הלווית רזיאל שבח אשר נרצחת בפיגוע הירי בחוות גלעד 10 בינואר 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתו של הרב שבח בחוות גלעד/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS
הלווית רזיאל שבח אשר נרצח בפיגוע הירי בחוות גלעד 10 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הלוויית הנרצח בפיגוע בשומרון/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, ספד לרב שבח ואמר: "רק בחנוכה עמדנו בבית עם החידון שארגנת לילדים. הם הוכיחו את הידיעות שלהם שלימדת. כמה חיים הצלת כמתנדב במד"א כאן בשומרון. ואיך הגיעו אתמול רוצחים שפלים ולקחו אותך. הרב רזיאל לא מת מסרטן, הוא נרצח כי הוא יהודי בארץ ישראל. אני קורא לחברי הממשלה: יש לנו את הצבא הטוב בעולם. אנחנו דורשים שהצבא יביא אל הנרצחים יום נקם ושילם".

"אדוני ראש הממשלה, אנחנו דורשים ממך להודיע על הכרה מלאה בחוות גלעד כיישוב מלא במדינת ישראל. שר הביטחון, אנחנו דורשים ממך לאשר אלף יחידות דיור באדמות שנקנו בכסף מלא", הוסיף דגן.

הרב שלמה עמאר, רבה הראשי של ירושלים שהיה רבו של רזיאל שבח, ספד לו בדמעות: "הרב שבח חזר מבדיקת תינוק שאותו מל יום קודם לכן. ובחזרתו משם, דמים בדמים נגעו והוא עלה בסערה השמיימה".

הלווית רזיאל שבח אשר נרצח בפיגוע הירי בחוות גלעד 10 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אבלים בהלוויית הנרצח/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

נשיא המדינה ראובן ריבלין מסר את תנחומיו למשפחה ולתושבי חוות גלעד. "הרב רזיאל שבח שנרצח אמש על ידי מרצחים שפלים והותיר אחריו רעיה ושישה יתומים, היה איש מעשה ורוח. אני בטוח שהחותם שהותיר בשנותיו הצעירות ימשיך וילווה אותנו עוד שנים רבות. אנחנו מחזקים את אשתו, ילדיו ואוהביו בעת הקשה הזאת", אמר ריבלין. "גם בימים של תעשייה מתפתחת אנחנו עדיין מתמודדים עם הטרגדיה שלנו ושל שכנינו, ואנחנו בתקווה שהם יבינו שאנחנו חזרנו לארצנו לא כפטרונים אלא כשותפים. כל מה שאנחנו רוצים להסביר להם זה שלא נגזר עלינו לחיות יחד, אלא שנועדנו לחיות יחד, וכשנבין זאת נוכל להתקדם ולהתפתח בכלכלה משותפת ובכלכלה שהיא יוצרת כפי שאנחנו חווינו ב-70 שנות המדינה".

לבני הזוג שבח שישה ילדים: רננה בת העשר היא הבכורה, ובניהו בן שמונת החודשים הוא הצעיר ביותר. ביניהם נמצאים נעמי, מרים, מלכה ועובדיה. בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר סבם מצד האם, רפאל קובי, כי "יעל ורזיאל הכירו בהתנדבות משותפת בארגון קו לחיים. רפאל גדל במשפחה מסורתית בחולון. הם עברו מספר דירות עד שהגיעו לפני כשמונה שנים לחוות גלעד".

לדבריו, אתמול המשפחה הבינה את מצבו של רזיאל רק עם הגעתם לבית החולים. "קיבלתי הודעה שיש פיגוע בחוות גלעד. חשבתי שזו פציעה. הגענו לבית החולים ושם הבנו את המצב. קיבלנו רבע שעה אחרי זה את הבשורה המרה", סיפר. "שעה אחרי שהגענו מבית החולים הגיעו אלינו הילדים, הנכדים. הסבירו לגדולים. הם לא מעכלים עדיין. מנחם אותם שהוא מסתכל עליהם מגן עדן".

(עדכון ראשון: 13:30)

בית העלמין שנבנה לקראת הלווית רזיאל שבח אשר נרצח בפיגוע הירי בחוות גלעד 10 בינואר 2018. אהוד אמיתון/TPS, מערכת וואלה! NEWS
בית העלמין שנבנה הבוקר במאחז/מערכת וואלה! NEWS, אהוד אמיתון/TPS
הרב רזיאל שבח, שנרצח בפיגוע הירי בכביש 60 שבשומרון ליד חוות גלעד, עם משפחתו. באדיבות המשפחה
הרב שבח ובני משפחתו/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully